Oι αλλαγές αυτές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το ερχόμενο έτος, με ορισμένες διορθωτικές κινήσεις στο ισχύον εξεταστικό σύστημα και τον νέο νόμοπλαίσιο για τα πανεπιστήμια, και θα ολοκληρωθούν το 2013-14 με το νέο εξεταστικό σύστημα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», οι δέκα βασικές αλλαγές θα είναι οι εξής:
1 ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ (χωροταξική και θεματική) στο σύνολο των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για «νέο τοπίο» έκανε λόγο η κ. Διαμαντοπούλου. Συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και ενδεχόμενες συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ στις ίδιες περιοχές. Αλλαγή γνωστικού αντικειμένου ή κλείσιμο για αζήτητα τμήματα. Τέτοιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν π.χ. στη Θεσσαλία, την Αχαΐα, τη Δ. Μακεδονία, την Κρήτη, την Ηπειρο και σε άλλες περιφέρειες, όπου λειτουργούν παράλληλα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε κοντινές ή και στις ίδιες πόλεις.
2 ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ για μη ελκυστικές σχολές, οι οποίες όμως χρειάζεται να διατηρηθούν, με ελεύθερη πρόσβαση βάσει απολυτηρίου χωρίς την ανάγκη συμμετοχής στις εισαγωγικές εξετάσεις. 3 ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ οργάνωσης των σπουδών. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών, θα γίνουν συνεργασίες και αυτό θα εξεταστεί χωριστά σε κάθε περιφέρεια. Δημιουργία Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης ανά περιφέρεια. 4 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα είναι η αξιολόγησή τους. Ανάμεσα στα κριτήρια αξιολόγησης θα είναι και οι επιδόσεις των φοιτητών. Η αξιολόγηση θα επεκταθεί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
5 ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ των ΑΕΙ θα συμμετέχουν και εξωπανεπιστημιακοί, κοινωνικοί παράγοντες. 6 ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ χρόνου, εκπαιδευτικού προσωπικού και κατηγοριών υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (πιθανώς από το ερχόμενο έτος).
7 ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και περισσότερα μαθήματα επιλογής σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Περιορισμός ύλης. Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία.
8 ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου σε 6- 7 μαθήματα (βασικά και επιλογής) της Γ΄ Λυκείου. Στο Απολυτήριο θα προσμετρώνται οι επιδόσεις στο λύκειο, αλλά και διάφορες ερευνητικές εργασίες όπως και η συνολική προσπάθεια των μαθητών.
9 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ και όχι σε τμήματα, π.χ. στην Πολυτεχνική Σχολή. Η κατανομή σε τμήματα (π.χ. Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών κ.λπ.) θα γίνεται το δεύτερο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις και προτιμήσεις τους.
10 ΤΑ ΑΕΙ και ΤΕΙ θα αποκτήσουν λόγο, αποφασίζοντας για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και τον αριθμό των εισακτέων.
Οπως ανέφερε χθες (στο Μega) η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, έχει «τη σωφροσύνη και την τόλμη» να επιχειρήσει τις αλλαγές αγνοώντας το πολιτικό κόστος που συνεπάγονται, ενώ η φετινή χρονιά αποτελεί λυδία λίθο για τις επιλογές που θα γίνουν, καθώς το χάσμα που παρουσιάστηκε με υποψηφίους να εισάγονται με βαθμό 0,9 από τη μια και συνωστισμό αριστούχων κοντά στο απόλυτο 20 από την άλλη, έκανε εμφανείς τις παθογένειες του συστήματος...
http://www.tanea.gr/