Ενσωματώνουν φόρο μεγάλου κυβισμού για τα Ι.Χ. πάνω από 1929 κ.εκ ενώ θεσπίζονται «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με τις εκπομπές co2, για αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από 1/1/2011.
Πλέον το κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών είναι αποκλειστικά ο κυβισμός του κινητήρα. Τα κλιμάκια έχουν αλλάξει ενώ έχει ενσωματωθεί ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ.
Στον πίνακα που ακολουθεί δείτε τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2011.
Κυβικά εκατοστά | Τέλη 2011 | |
Έως | 300 | 20 |
301 | 785 | 50 |
786 | 1071 | 110 |
1072 | 1357 | 120 |
1358 | 1548 | 220 |
1549 | 1738 | 240 |
1739 | 1928 | 270 |
1929 | 2357 | 600 |
2358 | 3000 | 800 |
3001 | 4000 | 1000 |
4001 | και άνω | 1200 |
Τα τέλη για τα Ι.Χ. που ταξινομούνται από 1/1/2011 Σύμφωνα με το υπουργείο οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων θα συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο).
Τα νέα "πράσινα τέλη" θα ισχύουν για όλα τα Ι.Χ. που θα ταξινομηθούν από τη νέα χρονιά (υβριδικά, πετρελαιοκίνητα) και θα υπολογίζονται ως εξής:
Eκπομπές CO2 ανά χλμ | Τέλη κυκλοφορίας σε ευρώ ανά γρ. co2 |
0 - 100 | 0 |
101 - 120 | 0,8 |
121 - 140 | 1 |
141 - 160 | 1,5 |
161 - 180 | 2 |
181 - 200 | 2,25 |
201 - 250 | 2,5 |
Άνω των 251 | 3 |
Ταξί, φορτηγά και υπόλοιπα οχήματα H σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα ισχύει και για τα ΤΑΞΙ που θα ταξινομθούν από 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Τα τέλη των ΤΑΞΙ θα είναι:
Eκπομπές CO2 ανά χλμ | Τέλη κυκλοφορίας σε ευρώ ανά γρ. co2 ) |
0 - 100 | 0 |
101 - 150 | 2 |
Άνω των 151 | 2,5 |
Tέλος, σχετικά με τα τέλη των υπόλοιπων οχημάτων, (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), από το υπουργείο αναμένεται να υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010.
Οι παραπάνω ρυθμίσεις αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή των Ελλήνων, τις επόμενες ημέρες.