tromaktiko: Ο γύρος της Λίμνης Πλαστήρα σε μια ημέρα

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Ο γύρος της Λίμνης Πλαστήρα σε μια ημέρα

Ο γύρος της λίμνης Πλαστήρα είναι μια εμπειρία που κανείς επισκέπτης της δεν πρέπει να στερηθεί, γι'αυτό και σε όσους φίλους μας έρχονται, προτείνουμε οπωσδήποτε να κάνουν το γύρο της. Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να ενημερωθούμε για τις χιλιομετρικές αποστάσεις και τα σημεία ενδιαφέροντος. Οσο γιά τις χρονικές αποστάσεις... αυτές εδώ πάνω είναι πολύ σχετικές, καθώς η περιοχή προσφέρεται για χαλάρωση και γιά ρυθμούς... εξοντωτικά αργούς.

Θεωρούμε ως αφετηρία μας τα Καλύβια Πεζούλας (κόμβος γαρ) και... καλή μας βόλτα. Ο δρόμος, πολύ καλός αρχικά, κινείται νότια προς το Νεοχώρι. Σε περίπου 3,5 χλμ θα συναντήσουμε αριστερά μας τη διασταύρωση για το ‘’Βοτανικό Κήπο’’ και μετά από άλλα 2 χλμ φτάνουμε στο Νεοχώρι, που πιθανότατα θα αποτελέσει μία από τις στάσεις μας.

Συνεχίζοντας νότια προς Μπελοκομίτη, κινούμαστε σε μία από τις ομορφότερες διαδρομές του γύρου της Λίμνης Πλαστήρα. Η απόσταση Νεοχώρι - Μπελοκομίτη είναι μόλις 4 χλμ αλλά θα ευχόμαστε να κράταγε περισσότερο. Περίπου 1χλμ μετά το Μπελοκομίτη βρίσκουμε τη διασταύρωση δεξιά προς Καρίτσα και Παναγία Πελεκητή. Τα 7 χλμ που χρειάζεται να διανύσουμε για να φτάσουμε στο μοναστήρι δεν είναι τίποτα μπροστά στην ομορφιά του τοπίου αλλά και της Μονής που θα αντικρύσουμε.

Επιστρέφουμε όμως στον κεντρικό δρόμο και στη διασταύρωση προς Καρίτσα. Συνεχίζοντας, σε 2 χλμ με όμορφη θέα προς τη Λίμνη Πλαστήρα και κινούμενοι μέσα στα έλατα, φτάνουμε στη γέφυρα του ποταμού Καριτσιώτη οπου έχουν διαμορφωθεί χώροι αναψυχής. Ο δρόμος δεξιά μας φεύγει προς Καρβασαρά, Αγραφα και Βραγγιανά και εμείς αξίζει να κάνουμε μία μικρή παράκαμψη προκειμένου να επισκεφθούμε το ιχθυοτροφείο ‘’Εύρυτος’’, μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από τον κεντρικό δρόμο. Επίσης στα 300 μ. από τη διασταύρωση ξεκινάει αριστερά μονοπάτι (που ως ένα σημείο είναι καλό και για 4x4) και μας οδηγεί μετά από 2,5 χλμ στη ‘’σπηλιά του Γάκη’’.

Ξανά πίσω στον κεντρικό οδικό άξονα, αφήνουμε πίσω μας τον ποταμό Καριτσιώτη και το φιόρδ που σχηματίζει εκβάλλοντας στη Λίμνη, κινούμαστε πλέον σε πυκνό ελατόδασος και σε 2,5 χλμ συναντάμε δεξιά μας διασταύρωση που οδηγεί στο Παρατηρητήριο (2 χλμ), Ζυγογιαννέικα (2 χλμ) και Ορειβατικό Καταφύγιο Ελατάκου (5 χλμ). Επιβάλλεται μία παράκαμψη για να επισκεφθούμε τουλάχιστον το Παρατηρητήριο.

Από τη διασταύρωση αυτή συνεχίζουμε προς το φράγμα, που θα το συναντήσουμε μετά από 2,5 χλμ περίπου.Βρισκόμαστε πλέον στο νοτιότερο σημείο της Λίμνης. Αφού θαυμάσουμε αυτή την εντυπωσιακή κατασκευή συνεχίζουμε τη βόλτα μας προς τη Μούχα.Ο δρόμος σ’αυτό το σημείο ήταν για πολλά χρόνια ο χειρότερος της διαδρομής, καθώς είχε απότομες στροφές και πολλά σπασίματα. Όμως πρόσφατα παραδόθηκε ο καινούριος που είναι αρκετά φαρδύς και φυσικά με καλό οδόστρωμα.

Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας και σε 6,5 χλμ συναντάμε την Καστανιά, απ’όπου μπορούμε να κάνουμε όμορφες παραλίμνιες διαδρομές ανάμεσα στα έλατα και στους πανέμορφους κολπίσκους που σχηματίζει η Λίμνη. Η Καστανιά βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Λίμνης και πλέον η πορεία μας είναι βόρεια, κατά μήκος της ανατολικής πλευράς της Λίμνης σε αρκετά καλό οδικό δίκτυο. Το υψόμετρο στην ανατολική πλευρά είναι χαμηλότερο από τη δυτική και αυτό το καταλαβαίνουμε από τη βλάστηση, καθώς εδώ κυριαρχούν οι βελανιδιές και οι καστανιές αντί για έλατα.

Ο δρόμος αρχίζει να απομακρύνεται από τη Λίμνη και μετά από 7 χλμ μας φέρνει στον Αγ. Αθανάσιο Λαμπερού. Από εδώ ξεκινάει χωματόδρομος ανατολικά που μετά από 4 χλμ μας οδηγεί στην Ιερά Μονή Πέτρας. Μόλις 2 χλμ βορειότερα από τον Αγ. Αθανάσιο Λαμπερού βρίσκεται η Πλάζ Λαμπερού, ιδανικό σημείο για να απολαύσουμε τη θέα της Λίμνης και των Αγραφιώτικων κορυφών σε συνδυασμό με φαγητό ή καφεδάκι.

Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας και σε 3 χλμ φτάνουμε στο Τσαρδάκι, απ’όπου πλέον αρχίζουμε να απομακρυνόμαστε ξανά από τη Λίμνη, την οποία αφήνουμε δυτικότερα και μπαίνουμε σε στενότερο αλλά πολύ όμορφο δρόμο που θα μας φέρει στην Ιερά Μονή Κορώνας μόλις σε 500μ. Αφού επισκεφθούμε το σημαντικό αυτό μοναστήρι συνεχίζουμε τη διαδρομή μας βόρεια και σε 5 χλμ φτάνουμε σε διασταύρωση που οδηγεί δεξιά προς Καρδίτσα και αριστερά προς Μεσενικόλα.

Εμείς φυσικά ακολουθούμε την αριστερή κατεύθυνση και σε 2,5 χλμ μπαίνουμε στο γραφικό αυτό χωριό. Σε 2 χλμ από τον Μεσενικόλα φτάνουμε στο Μορφοβούνι, την ιδιαίτερη πατρίδα του Νικολάου Πλαστήρα. Πλέον έχουμε καλύψει την ανατολική πλευρά της Λίμνης και της διαδρομής μας και βρισκόμαστε στο βορειοανατολικό άκρο της. 1 χλμ έξω από το Μορφοβούνι συναντάμε διασταύρωση που δεξιά οδηγεί στην Καρδίτσα και αριστερά στη βόρεια και δυτική πλευρά της Λίμνης.

Οπως καταλάβατε ακολουθούμε την αριστερή διαδρομή, η οποία κινείται δυτικά κατά μήκος της βόρειας ακτής της Λίμνης Πλαστήρα, με ωραία θέα προς αυτή και σε 6 χλμ περίπου μας φέρνει σε διασταύρωση, η οποία δεξιά οδηγεί προς Κερασιά (1,5 χλμ), Ανθοχώρι (6,5 χλμ), συνεχίζει προς Μουζάκι και περιοχή Πύλης Τρικάλων και αριστερά μας φέρνει ύστερα από 1 χλμ στο Κρυονέρι, μπαίνοντας πάλι σε περιοχή που κυριαρχεί το έλατο.

Συνεχίζοντας τη διαδρομή μας νότια, φτάνουμε σε 4 χλμ στα Καλύβια Πεζούλας, σημείο απ’όπου ξεκινήσαμε την περιήγησή μας. Δεδομένη θεωρείται η παράκαμψη δυτικά από τα Καλύβια, από την κεντρική διασταύρωση του χωριού, προκειμένου να επισκεφθούμε τη Φυλακτή και τη Νεράιδα. Γιά τη Φυλακτή συνεχίζουμε με δυτική κατεύθυνση χωρίς να στρίψουμε πουθενά κατά μήκος του ποταμιού και σε 4 χλμ μπαίνουμε στο χωριό. Για να πάμε στη Νεράιδα θα στρίψουμε αριστερά στη διασταύρωση που θα βρούμε περίπου 1 χλμ μετά από τα Καλύβια και θα χρειαστεί να διανύσουμε άλλα 4 χλμ μέχρι εκεί. Από τη Νεράιδα απέχει 6 χλμ δασικού δρόμου το Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων.

Για να επισκεφθούμε τον Αγιο Παντελεήμονα θα περάσουμε τη διασταύρωση της Νεράιδας και μετά από 400 μέτρα περίπου θα στρίψουμε αριστερά στο χωματόδρομο. Αν νομίζετε οτι δεν προλαβαίνετε να περάσετε από όλα αυτά... κάντε τις επιλογές σας και επισκεφθείτε αυτά που είναι πιό κοντά στα ενδιαφέροντά σας. Δική μας πρόθεση ήταν να γίνουμε γιά λίγο συνοδηγοί και συνοδοιπόροι σας και απλά να σας διαβάσουμε το χάρτη λίγο πιο περιφραστικά και... περιγραφικά.

Οι χιλιομετρικές αποστάσεις του γύρου της Λίμνης είναι οι εξής: