Η συνεχής επέκταση των ορίων των πόλεων, επέφερε πολλά προβλήματα. Οι υποδομές κορέστηκαν, τα αυτοκίνητα δεν χωράνε πια. Η πόλη για να απελευθερωθεί από το αυτοκίνητο, πρέπει να σχεδιαστεί κατάλληλα, και να δώσει λύσεις στους τρόπους μετακίνησης. Η μυθοποίηση του αυτοκινήτου, είναι πλέον δεδομένη στις μέρες μας, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Από τότε που η πόλη έχει γίνει ένας τόπος παραγωγής, και η έκτασή της συνεχώς επεκτείνεται, οι εργαζόμενοι μοιάζουν να μην έχουν άλλη εναλλακτική.
Στα πλαίσια αυτής της έρευνας, έγινε συλλογή στοιχείων για την υφιστάμενη κατάσταση των μέσων σταθερής τροχιάς, και των επεκτάσεών τους, στα Νότια Προάστια της Αττικής, όπου παρατηρώντας κανείς τον χάρτη με τις χαράξεις των Μέσων, αλλά και τις επεκτάσεις τους, παρατηρεί μια «αμηχανία» στη χάραξη αυτών των περιοχών, μια «εγκατάλειψη» θα λέγαμε. Γιατί ;; Δεν μπορεί κανείς να ενδιαφερθεί;; Τόσες μελέτες έχουμε κάνει, τόσες προτάσεις, και καταλήγουν να κάνουν ότι θέλουν και όπως το θέλουν οι Δήμαρχοι.....Είναι τραγικό!! Στέλνω για παράδειγμα στοιχεία για έναν από τους Δήμους όπως είναι ο Αλιμος:
ΑΛΙΜΟΣ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ
(%)
| |
IX/1000 KAT
|
491,11
|
ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ
|
41471
|
ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ
|
3,64
|
ΔΙΚΥΚΛΑ
|
3,99
|
ΙΧ
|
48,27
|
ΤΑΞΙ (ΕΠΙΒΑΤΗΣ)
|
1,95
|
ΗΜΙΦΟΡΤΗΓΟ/ΦΟΡΤΗΓΟ
|
0,00
|
ΑΣΤΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
|
22,27
|
ΤΡΟΛΕΙ
|
0,18
|
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ
|
1,77
|
ΜΕΤΡΟ
|
12,33
|
ΤΡΑΜ
|
3,90
|
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
|
0,18
|
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
|
|
ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΕΙΔΙΚΟ
|
1,51
|
Ο Δήμος Αλίμου με 41471 μόνιμους κατοίκους, εξυπηρετείται μόνο από το τραμ, και συγκεκριμένα από 5 στάσεις, καισύντομα θα εξυπηρετείται και από την στάση «ʽΑλιμος» του μετρό. Η έρευνα μετακινήσεων για τον εν λόγω Δήμο, έδειξε ότι το υψηλότερο ποσοστό μετακίνησης το κατέχει με διαφορά το ΙΧ με 48,27%. Δεύτερο έρχεται το αστικό λεωφορείο με 22,27% και τελευταίο το μετρό με 12,33%. Είναι νούμερα αυτά; Το τραμ με 3,90;;
ΜΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ;;;;
ΜΑΡΙΑ ΔΡΥΔΑΚΗ
Αρχιτεκτων Μηχανικος
master ΕΜΠ Πολεοδομια και Χωροταξια
Αργυρούπολη