Πρόσφατα ψάχνοντας για δουλεία κατέληξα μέσω αγγελίας στην εταιρία δημοσκοπήσεων opinion….
Αρχικά ήμουν επιφυλακτικός αλλά με τράβηξε το γεγονός ότι υποσχόταν αρκετά ευέλικτα ωράρια (κάτι που τελικά ισχύει το πρόγραμμα είναι ευέλικτο σε βαθμό που μπορεί να δουλέψεις όσες μέρες θες και σε οποία βάρδια) και ότι παρείχε ασφάλιση (και αυτό ισχύει). Όμως τα καλά σταματάμε κάπου εδώ. Για να γίνει κάνεις δεκτός ως τηλεφωνικός ερευνητής δεν απαιτε! ίται κανένα απολύτως προσόν. Η «εταιρία» παρέχει ένα σεμινάριο στο οποίο μαθαίνεις πώς να πιέζεις τους πελάτες να σου απατάνε στα ερωτηματολόγια (από ποτέ η δημοσκόπηση θα πρέπει να γίνετε εξαναγκαστικά?). Ακολουθεί ένα μάθημα για το πώς ανοίγει ένας υπολογιστής (?!) και πως λειτουργεί το πρόγραμμα με τα ερωτηματολόγια. Γνώσεις αγγλικών δεν είναι απαραίτητες αφού κάθε ξένη λέξη είναι γραμμένη και με ελληνικούς χαρακτήρες. Μετά τα υποψήφια θύματα.. συγγνώμη οι υποψήφιοι υπάλληλοι ενημερώνονται για τον τρόπο πληρωμής ο οποίος προβλέπει πως ο τρέχοντας μήνας πληρώνεται στα τέλη του επόμενου κ τα επόμενου στα τέλη του μεθεπόμενου κ.ο.κ (με λίγα λόγια θα δουλεύει κανείς για 2 μήνες και δεν θα έχει λάβει ούτε 1 εύρω) επίσης δεν γίνετε απόλυτα ξεκάθαρο το αν πληρώνεται κάποιος με την ώρα αν υπάρχουν μπόνους κ.τ.λ. Τέλος πληροφορείσαι ότι μπορεί κάποιες φορές κάποιος να κατασκοπεύει τη γραμμή σου για να δει πως τα πας (και μετά να έρθει και να σε κάνει ρόμπα μπροστά σε άλλους 20 συναδέλφους μιλώντας ειρωνικά σα να απευθύνεται σε καθυστερημένο)
Αν κάποιος αποφασίσει να συνεχίσει θα διαπιστώσει πως δουλεία αυτή μόνο δουλεία δεν είναι… αρχικά τα ερωτηματολόγια έχουν 4-5 ερωτήσεις σχετικές με προϊόντα (έτσι για ξεκάρφωμα) και μετά ζητανε τα προσωπικά στοιχεία των πελατών αλλά εννοούμε πολύ προσωπικά. Φυσικά πρέπει να κανείς ότι περνά από το χέρι σου για να πείσεις αυτόν που καλείς να σου απαντήσει κ αν δεν θέλει πρέπει να επιμείνεις «ευγενικά». Φυσικά όλα αυτά πρέπει να τα κάνεις σε απόσταση αναπνοής από την οθόνη (ναι σωστά μπορεί και να τυφλωθείς άμα συνεχίσεις για πολύ αυτή τη ! δουλεία) με ένα μόνο ακουστικό μέσα στο χάος των συναδέλφων σου που προσπαθούν να πιάσουν γραμμή. Συνήθως ο υπεύθυνος σε διορθώνει (όχι και πολύ ευγενικά) όταν κανείς κάτι που δεν του άρεσε… και επεμβαίνει ενώ μιλάς με κάποιον (ότι είναι το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο να μιλάς με κάποιον στο τηλέφωνο να γράφεις στον υπολογιστή και να ακούς και κάποιον να σου δίνει αυστηρά οδηγίες ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ.) Μετά αν κανείς ρωτήσει μπορεί να μάθει ποσά ολοκληρωμένα ερωτηματολόγια κατάφερε να κάνει… για να μάθει ότι τελικά θα πληρώνεται με βάση αυτά (χωρίς κανένα βασικό μισθό – 0,5! 0/ερω τηματολογιο) πρέπει να αναφερθεί κάπου εδώ ότι το πολύ να απατήσουνε 30-35 άτομα κ τελικά οι 20 θα σο κλείσουν στα μούτρα. Έτσι καταλήγεις να δουλεύεις ένα τετράωρο χωρίς επίδομα οθόνης και ακουστικού και να βγάζεις από 0 ευρώ έως 15-16 στην καλύτερη των περιπτώσεων (συνήθως βγάζει κανείς 8-10 ευρώ). Κάποια στιγμή θα πληρώνεσαι και με 3,50 την ώρα αλλά κανείς δεν ξέρει να σου πει πότε… μάλλον 1 μέρα πριν θα απολυθείς και κάποιο νέο θύμα θα πάρει τη θέση και το ακουστικό σου.
Το θέμα είναι ότι αυτές οι εταιρίες δημοσκοπήσεων κοροϊδεύουν κ τους υπαλλήλους και τους πελάτες αλλά και τις εταιρίες προϊόντων με τις οποίες συνεργάζονται. Αρχικά το λογισμικό που χρησιμοποιούν για ην καταγραφή των απαντήσεων μοιάζει να είναι φτιαγμένο από μαθητή λυκείου, κρασαρει απίστευτα συχνά (και έτσι καταλήγεις να μιλάς με κάποιον και να μην έχεις ερωτηματολόγιο μπροστά σου – φυσικά εσύ φταις για ότι έγινε γιατί δεν ξέρεις από υπολογιστές) και τέλος ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΠΩΣ ΔΕ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΑΛΛΟ ΤΟΤΕ Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ προκειμένου να ολοκληρωθεί το ερωτηματολόγιο… αυτό θα πει «αξιόπιστα αποτελέσματα» και σκεφτείτε ότι οι εταιρίες αυτές λαμβάνουν αστρονομικά ποσά προκειμένου να προωθήσουν έμμεσα τελικά τα προϊόντα και όχι να δουν τι προτιμά ο κόσμος