Η εξέλιξη αυτή έρχεται ...τέσσερα χρόνια µετά την εξαγορά της ΔΕΛΤΑ παγωτού από την επίσης πολυεθνική Νestle αλλάζοντας και πάλι τα µερίδια στην αγορά και κάνοντας πλέον το παγωτό στην Ελλάδα υπόθεση πολυεθνικών εταιρειών.
Ενδεικτικό είναι ότι στο εξής οι δύο πολυεθνικές θα µοιράζονται, σύµφωνα µε εκτιµήσεις, πάνω από το 85% της αγοράς...
...παγωτού – (210 εκατ. ευρώ ήταν ο συνολικός τζίρος το 2009).
Κατά τη συµφωνία, της οποίας το τίµηµα δεν έχει ανακοινωθεί και τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισµού, η ΕΒΓΑ, συµφερόντων οικογένειας Φιλίππου, θα διατηρήσει τις παραγωγικές εγκαταστάσεις και το κέντρο αποθήκευσης και θα παράγει τόσο τα υπάρχοντα παγωτά ΕΒΓΑ όσο και ορισµένα της Unilever για την εγχώρια αγορά και το εξωτερικό. Στο πλαίσιο της συµφωνίας, περίπου 65 εργαζόµενοι της ΕΒΓΑ θα µεταφερθούν στην Unilever.
Στην αγορά από το 1936
Η ΕΒΓΑ ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία η οποία το 1936 παρήγαγε επώνυµο παγωτό. Η παραγωγή γίνεται στο ιδιόκτητο εργοστάσιό της στην Ιερά Οδό (Βοτανικός)
και το 2009 ο τζίρος του κλάδου παγωτών ανήλθε σε 32 εκατ. ευρώ.
Η Unilever, παγκόσµια ηγέτις στο παγωτό, δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά µε την επωνυµία Αlgida από το 1982 και κατείχε την τρίτη θέση από άποψη µεριδίου. Οπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ελαΐς - Unilever Ηellas Σπύρος Δεσύλλας, «η συµφωνία αυτή επιβεβαιώνει τη δέσµευση της Unilever στην ελληνική αγορά και την αποφασιστικότητά της να αξιοποιήσει µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ευκαιρίες ανάπτυξης, παρά το δυσµενές οικονοµικό περιβάλλον». Μάλιστα στις επενδύσεις της Unilever στην Ελλάδα, την τελευταία τετραετία συγκαταλέγονται η απόκτηση του 100% των µετοχών ! της Ελαΐς Α.Ε. το 2006, η επέκταση της παραγωγικής βάσης της Unilever στου Ρέντη και η επικείµενη κατασκευή κέντρου διανοµής και αποθήκευσης στο Σχηµατάρι.
Με υψηλούς τζίρους
Η Unilever είναι από τις µεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής και εµπορίας ταχέως κινούµενων καταναλωτικών προϊόντων παγκοσµίως, µε παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες. Στην Ελλάδα, ο όµιλος δραστηριοποιείται στους τοµείς τροφίµων, οικιακής φροντίδας και προσωπικής υγιεινής µε την επωνυµία Ελαΐς - Unilever Ηellas Α.Ε., διακινεί 1.800 κωδικούς προϊόντων ενώ το 2009 είχε ετήσιο τζίρο 598 εκατ. ευρώ.
Η συµφωνία της Unilever µε την ΕΒΓΑ είναι η δεύτερη µεγάλη συµφωνία από τις αρχές Σεπτεµβρίου στον κλάδο των τροφίµων µετά την ανακοίνωση της συνεργασίας Vivartia και ΜΕΒΓΑΛ.
http://24wro.blogspot.com/