Δεν λέω και αυτό παρανομία είναι και καλά κάνει το ΣΔΟΕ. Αν όμως είχαμε μια κλίμακα αρπαχτής, μίζας και διαφθοράς, σίγουρα οι συγκεκριμένοι θα βρίσκονταν χαμηλά, στο επίπεδο του ψιλικατζή ας πούμε.
Και αυτό γιατί μετά το Χρηματιστήριο,τα ομόλογα, το Βατοπαίδι, τα υποβρύχια που γέρνουν και τις συμφωνίες με τους Κινέζους που θα σχολιάσουμε όταν σκάσουν τα σκάνδαλα με κρυφές συμφωνίες μίζες κτλ, σήμερα στην κορυφή βρίσκεται η επιχείρηση που λέγεται "Διόδια στις Εθνικές Οδούς και όχι μόνο". Και δυστυχώς κύριε Πάγκαλε εκεί τα τρώτε μόνοι σας... Για να μην πούμε και για αυτά που έφαγε ο Σουφλιάς...
Τα διόδια λοιπόν είναι η πιο in επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Μαζεύουν το χρήμα σε cash,ξεφυτρώνουν πιο γρήγορα απο μανιτάρια αλλά χρησιμοποιόντας όμως την ίδια τακτική (ένα μανιτάρι δεν το νοιάζει αν έχει άλλο παρδίπλα.. Απλώς ξεφυτρώνει) και βάζοντας για αντίτιμο όσο τους καπνίσει χωρίς κάποιος απο το κράτος (χαχαχα) να πει το παραμικρό...
Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι οι σταθμοί διοδίων, πλην Εγνατίας Οδού, είναι παράνομοι. Για να έχουν ισχύ οι συμβάσεις χρήσης και συντήρησης των ΝΕΩΝ Αυτοκινητόδρομων, θα πρέπει να κατασκευαστούν με τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί εξαρχής, ΜΕ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ. Και αφού παραδοθεί το έργο το κράτος να διαπραγματευτεί τον αριθμό των διοδίων και το ύψος του αντίτιμου ανάλογα με την συμμετοχή του στο έργο καθώς και τη συμμετοχή των κεφαλαίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτή τη στιγμή η αλήθεια είναι ότι πληρώνουμε αέρα κοπανιστό (πλην Εγνατίας οδού). Πληρώνουμε πανάκριβα διόδια για συντήρηση εθνικών οδών που προϋπήρχαν και τις έχουμε πληρώσει δεκάδες φορές μέσω των φόρων και των τελών κυκλοφορίας. Πληρώνουμε για έργα που ΘΑ γίνουν όπως η παράκαμψη των Τεμπών για παράδειγμα. Με άλλα λόγια μας βάζουν να πληρώνουμε και την κατασκευή αλλά και την μετέπειτα χρήση και συντήρηση του δρόμου πράγμα απαράδεκτο και φυσικά ΠΑΡΑΝΟΜΟ. Και για αυτό το λόγο δεν μπορούν να κάνουν τίποτα σε όσους δεν πληρώνουν διόδια.
Θα ρωτήσει κάποιος, αφού είναι τόσο καραμπινάτη λαμογιά γιατί δεν βγαίνει κάποιος πολιτικός ή δημοσιογράφος να τους βγάλει στη σέντρα; Αντιγράφω απο την ιστοσελίδα της ΑΕΓΕΚ:
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε :
Η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» και δ.τ. «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» ανέλαβε το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί».
Η εταιρία έχει καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο ύψους €15.000.000,00 και η ΑΕΓΕΚ συμμετέχει με ποσοστό 10%. Λοιποί μέτοχοι είναι οι εταιρίες HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ, J&P- ΑΒΑΞ Α.Ε., ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ και VINCI S.A.
Η σχετική σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας παραχώρησης στις 28 Ιουνίου 2007, κυρώθηκε από τη Βουλή στις 8 Αυγούστου 2007 και τέθηκε σε ισχύ στις 5 Μαρτίου 2008, ημερομηνία που αποτελεί και τη συμβατική ημερομηνία έναρξης παραχώρησης. Η συμβατική περίοδος κατασκευής είναι 54 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης, ήτοι μέχρι το Σεπτέμβριο 2012.
Η διάρκεια της παραχώρησης έχει ορισθεί σε 30 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης της σύμβασης, ενώ η συνολική επένδυση, συμπεριλαμβανομένης και της χρηματοδοτικής συμβολής του Ελληνικού Δημοσίου, εκτιμάται σε € 1.281 εκατ.
Πόσες λαμογιές βλέπετε στο παραπάνω κείμενο; Ας αρχίσουμε:
1)"...ανέλαβε το έργο «Μελέτη, Κατασκευή,Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί"
i)Κατασκευάσαν κάτι; Το μεγαλύτερο μέρος προϋπήρχε χώρια τα κομμάτια που θυμίζουν επαρχιακό δρόμο, και τα Τέμπη ακόμα φτιάχνονται.
ii)Ποιος χρηματοδοτεί την κατασκευή του έργου; Δεν είναι υποχρέωση της κοινοπραξίας η χρηματοδότηση μέχρι την αποπεράτωση του συνόλου του έργου; Προς τι τα διόδια τότε;
2)Η εταιρία έχει καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο ύψους €15.000.000,00...
i)Για έργο αξίας 1 δις 281 εκατομμυρίων ευρώ έχουν μετοχικό κεφάλαιο 15 εκατομμύρια.. No comment.
3)Η σχετική σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας παραχώρησης στις 28 Ιουνίου 2007, κυρώθηκε από τη Βουλή στις 8 Αυγούστου 2007 και τέθηκε σε ισχύ στις 5 Μαρτίου 2008, ημερομηνία που αποτελεί και τη συμβατική ημερομηνία έναρξης παραχώρησης. Η συμβατική περίοδος κατασκευής είναι 54 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης, ήτοι μέχρι το Σεπτέμβριο 2012.
i) Αντί η παραχώρηση από το κράτος για εκμετάλευση να ισχύσει ΜΕΤΑ την αποπεράτωση των έργων για να εξασφαλίσει τη σωστή κατασκευή και να διαπραγματευτεί την εκμετάλευση τους και την συντήριση τους με την κοινοπραξία, παραχώρησε τα πάντα απο πριν και άνευ όρων. Και αν η κοινοπραξία βαρέσει κανόνι;
4)...ενώ η συνολική επένδυση, συμπεριλαμβανομένης και της χρηματοδοτικής συμβολής του Ελληνικού Δημοσίου, εκτιμάται σε € 1.281 εκατ.
i)Εφόσον συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο στην κατασκευή με χρήματα των φορολογουμένων, τότε προ τι τα διόδια;
ii) Το έργο κοστίζει € 1.281 εκατ. Δεν μπορούσε το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας που μαζεύει κάθε χρόνο να κάνει μόνο του έργο και να το εκμεταλεύεται προς ώφελος του;
Όπως βλέπετε η κατάσταση με τα διόδια δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα ακόμα μεγάλο σκάνδαλο. Τον λόγο που δεν βγαίνει στην επιφάνεια ούτε από τους πολιτικούς αλλά ούτε από τους δημοσιογράφους μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να τον καταλάβει ρίχνοντας μια ματιά στη μετοχική σύνθεση των εταιριών που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες.
Μεγαλοκαναλάρχες και μεγαλοεκδότες, άνθρωποι που στην ουσία τα κόμματα τους ανήκουν,έχουν κάνει τη δική τους cosa nostra ώστε να ελέγχουν όλο το μηχανισμό και να μην μπορεί να τους αγγίξει κανένας. Προς το παρόν τουλάχιστον...
Έτσι εξηγείται η μούγκα στην νέα αρπαχτή. Το μόνο παρήγορο είναι ότι ο κόσμος ξυπνάει. Και απλά ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ τις λαμογιές. Σε αυτό βέβαια συμβάλει στο ότι με τα διόδια μας τα παίρνουν άμεσα και άγαρμπα και όχι έμμεσα και γλυκά όπως για παράδειγμα με τα ομόλογα. Αλλά και πάλι καιρός ήταν να υπάρξει μια αντίδραση και μάλιστα με αυξητικές τάσεις...
http://tazmaniacdev.blogspot.com