tromaktiko: N.E.Z. Περάματος - Τραγική Κατάσταση

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

N.E.Z. Περάματος - Τραγική Κατάσταση



Είμαι ένας ακόμα νέος που εργάζεται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος. Έχω την τύχη (ατυχία) να είμαι φοιτητής Ε.Μ.Π. στο τμήμα Ναυπηγών, και καθώς η παιδεία είναι δωρεάν στις μέρες μας (αγόρασα ένα τετράδιο 2 θεμάτων 4,80€ προχθές) αναγκαστικά έχω βγει στην αγορά εργασίας καιρό τώρα.

Το θέμα μου είναι αλλού όμως. Η θέση μου στο ναυπηγείο που δουλεύω τα τελευταία δυο χρόνια μου έχει δώσει τη δυνατότητα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις. Η κυριότερη από αυτές είναι η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην Ν.Ε.Ζ. . Οι δουλειές που έρχονται είναι ελάχιστες. Καθημερινά η πύλη της Ν.Ε.Ζ. είναι γεμάτη κόσμο που περιμένει για ένα μεροκάματο. Δεν μιλάμε για νέους χωρίς μεγάλες υποχρεώσεις σαν και μένα. Μιλάμε για ανθρώπους που "ζητιανεύουν" για ένσημα. Ανθρώπους 60+ χρονών που δεν έχουνε να ζήσουν. Κάθε μέρα που έρχομαι για δουλειά μαυρίζει η ψυχή μου με το θέαμα που αντικρίζω.
Τον περασμένο μήνα που κάναμε μια επισκευή για 10 μεροκάματα, είδα πάλι όλα εκείνα τα ανθρωπάκια που βλέπω 3 φορές το χρόνο, με ένα χαμόγελο, μια ικανοποίηση. Χάρηκα και εγώ μαζί τους. Όμως σκέφτηκα, είναι δυνατόν αυτό που συμβαίνει; Οι άνθρωποι αυτοί έχουν φτάσει στο σημείο να χαίρονται για 300 και 400 ευρώ. Αυτό είναι απάνθρωπο...
Δεν θέλω να μιλήσω για το μέλλον, για τους νέους και τα λοιπά. Αυτά τα γνωρίζουμε όλοι μας, και δεν υπάρχει κάποιος που θα διαβάσει τούτο το post και δεν θα ξέρει για ποιο πράγμα μιλάω.
Οι επισκευές και οι κατασκευές, μετά και την ταφόπλακα του Σκαραμαγκά έχουνε μεταφερθεί. Οι μεν επισκευές στις γειτονικές χώρες, στις οποίες τα μεροκάματα είναι εξευτελιστικά χαμηλά (να μου πείτε τουλάχιστον έχουν μεροκάματα) και οι δε κατασκευές στην Άπω Ανατολή που ισχύει και εκεί το ίδιο με μερικές επιπλέον "διευκολύνσεις" ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ και Κινέζικων Τραπεζών. Γιατί ο εφοπλιστής, ο Έλληνας εφοπλιστής, νοιάζεται σαφώς για το συμφέρον του. Για το κέρδος του. Όχι για τον τόπο του, τον συνάνθρωπό του. Μόνο εμείς σκεφτόμαστε να ενισχύσουμε τα εγχώρια προϊόντα, ένα πράγμα που το ακούω παντού γύρω μου εδώ και ένα χρόνο που συμβαίνουν τα όσα.
Και ρωτώ εγώ, είναι Ολυμπιακάρας ο τάδε εφοπλιστής; Χάλασε (έστειλε στο εξωτερικό δηλαδή) τόσα εκ. ευρώ. Είναι Παναθηναικάρας ο άλλος εφοπλιστής που ξόδεψε άλλα τόσα; Εκείνος ο άλλος με τις τράπεζες (που χρηματοδοτεί και κατασκευές στο εξωτερικό) τις Ναυτιλιακές, τις αεροπορικές και όλα τα άλλα είναι και αυτός Παναθηναϊκός; Και το γενικεύω για όλους όσους νομίζουμε πως δήθεν νοιάζονται για ομάδες, Ελλάδα, τόπους και ανθρώπους. Δεν υπάρχουν αυτά τα πράγματα. Το χρήμα το παίρνουν από παντού, το κάνουν μια βόλτα από το εξωτερικό, για να ενισχυθούν και οι ξένες οικονομίες και μετά καταλήγει πάλι σε αυτούς. Μόνο που οι χαμένοι είμαστε όλοι εμείς, οι εργάτες στην Ν.Ε.Ζ., στον Πειραιά, στην Αθήνα στην Ελλάδα... Και τώρα πρέπει να ξεπεράσουμε και την κρίση, καθώς τόσα χρόνια δεν ήταν κανείς άνεργος, όλοι βγάζαμε λεφτά και πρέπει να βοηθήσουμε τους εφοπλιστές και τον κάθε επιχειρηματία να γίνει ανταγωνιστικός στα προϊόντα του. Όμως όταν έρθει η ώρα για μια επένδυση θα την κάνει στην Τουρκία, στην Βουλγαρία, στην Κίνα.
Κάποτε οι εργαζόμενοι στην Ν.Ε.Ζ. ήταν χιλιάδες. Το Πέραμα είχε ζωή, ο Πειραιάς το ίδιο. Πολλοί από αυτούς του εφοπλιστές φτιάξανε βαπόρια που τους κάνανε μεγιστάνες στο Πέραμα και στον Σκαραμαγκά. Τώρα; Τα κάνουν όλα στην Τουρκία, με τη χειρότερη ποιότητα και τεχνογνωσία, με Έλληνες ναυπηγούς και διεφθαρμένους επιθεωρητές. Για το κέρδος!
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά ο Κος Ανωμερίτης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, προχώρησε στην ανακοίνωση πως θα προχωρήσει στην αγορά μιας νέας δεξαμενής Τύπου PANAMAX, η οποία θα εγκατασταθεί στους χώρους της Ν.Ε.Ζ. (για όσους δεν γνωρίζουν στις δεξαμενές γίνονται όλες οι εργασίες ναυπήγησης πλοίων και μια τέτοια θα προσελκύσει αρκετή δουλειά). Πολύ σωστή αν και αργοπορημένη απόφαση. Το θέμα είναι πως ο Κος Ανωμερίτης είχε δηλώσει πως είναι μεταξύ ΑΓΟΡΑΣ της δεξαμενής (από το εξωτερικό σαφώς) ή ΠΡΟΚΉΡΥΞΗ κατασκευής της δεξαμενής (το οποίο πλέον αρχίζει και χάνεται στον ορίζοντα).
Είναι περιττό να πω πόσο τα οφέλη από μια τέτοια κατασκευή στη Ν.Ε.Ζ., από τους εργάτες εδώ που είναι άνεργοι. Και για την κατασκευή και για την ύπαρξή της στη Ν.Ε.Ζ. θα ήταν μια σανίδα σωτήριας για τους εργαζόμενους εδώ στο Πέραμα, αλλά και κατ'επέκταση για όλη την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Το θέμα κολλάει στον οικονομικό τομέα όμως. Γιατί ο Κος Ανωμερίτης σκεπτόμενος όπως ακριβώς και οι εφοπλιστές επιλέγει την οικονομικότερη λύση του εξωτερικού. Και ρωτάω εγώ ποια είναι πραγματικά η οικονομικότερη λύση; Να αγοράσεις τη δεξαμενή από το εξωτερικό ή να την κατασκευάσεις εδώ πιο ακριβά και με τα χρήματα αυτά να ενισχύσεις την οικονομία σου; Να έχεις θέσεις εργασίας για μήνες, να έχουν εισφορές τα ασφαλιστικά ταμεία, να ενισχυθεί η αγορά και στην ουσία τα χρήματα που θα δώσεις θα παραμείνουν στο Ελληνικό κράτος.
Έχουμε ξεχάσει ποιοι είμαστε. Την ιστορία μας, την ταυτότητά μας. Δεν είναι δυνατόν ένας λαός που ανέκαθεν στηρίζεται στην Ναυτιλία να έχει τόσο εξαθλιωμένο τον Ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, να μην επενδύει σε αυτόν και να τον ξεπουλάει με την πρώτη ευκαιρία. Αφήστε επιτέλους τα συμφέροντα, Κράτος και ιδιώτες και κοιτάξτε τι είναι καλύτερο για τον τόπο, γιατί δεν πάει άλλο.
Ο κόσμος πεινάει....

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!