και άλλες σχετικές αναρτήσεις.
- Είναι κρίμα που δεν είχατε την ευτυχία να δείτε περισσότερους καθηγητές να προσπαθούν να καταφέρουν όσα θεωρούμε δεδομένα για τους φιλότιμους καθηγητές.
Είναι κρίμα που δεν γνωρίσατε πολλούς ανθρώπους που κάνουν αυτό που γουστάρουν και το θεωρούν έργο ζωής. Κι όμως υπάρχουν αυτοί οι καθηγητές, απλά χάνονται πίσω από τη φασαρία που δημιουργείται για τους, δυστυχώς, υπάρχοντες αργόσχολους που τραβούν τα φώτα πάνω τους με τα καμώματά τους.
- Πότε είδατε τελευταία φορά τις βάσεις των σχολών Παιδαγωγικής και λοιπών κλάδων που βγάζουν εκπαιδευτικούς; Ειδικά η Παιδαγωγική σχολή έχει πια τόσο υψηλές βάσεις που κανείς δεν "πέφτει" εκεί κατά λάθος, όταν τα μόριά του στις Πανελλήνιες δεν φτάσουν για τις βασικές του προτιμήσεις στο μηχανογραφικό...
- Οι αντίξοες συνθήκες αγαπητέ στο επάγγελμα των εκπαιδευτικών όχι απλά υπάρχουν αλλά είναι τόσο έντονες όσο δεν φαντάζεστε. Απλά κανείς δεν ασχολήθηκε ποτέ να ρωτήσει και να μάθει γι αυτές. Κανείς δε ρωτά πως είναι για έναν εκπαιδευτικό να πρέπει πχ να δουλεύει σε 2 ή 3 σχολεία, μετακινούμενος καθημερινά από το ένα στο άλλο "για τις ανάγκες της υπηρεσίας". Κανείς δε ρωτά πως τα βγάζουν πέρα οι χιλιάδες ωρομίσθιοι, οι σύγχρονοι σκλάβοι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που αμείβονται με μισθούς ντροπής και καλούνται να επιζήσουν χάρη στην οικονομική στήριξη των γονιών τους πχ και στην άλλη άκρη της Ελλάδας, όπου τους στείλει η υπηρεσία... Και ναι, όταν θέλει κανείς παρακάμπτει εμπόδια, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτά έπαψαν να υπάρχουν, σημαίνει ότι η θέληση για εργασία στον εκπαιδευτικό χώρο, υπερνικά τα εμπόδια αυτά.
- Υπήρξα για πολλά χρόνια καθηγητής σε φροντιστήριο. Το φροντιστήριο αγαπητέ δεν είναι δημιούργημα των καθηγητών. Είναι δημιούργημα του ίδιου μας του κράτους, του ίδιου του συστήματος. Για σκεφτείτε το... Ποιος καθορίζει και κυρίως ποιος αλλάζει κάθε τρεις και λίγο τον τρόπο εξέτασης και εισαγωγής στα πανεπιστήμια; Ποιος έχει μετατρέψει το σχολείο όλο σε προθάλαμο των Πανελληνίων Εξετάσεων και των Πανεπιστημίων; Ελάτε να δούμε τι και πως με ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το κράτος να διδάσκω στο σχολείο και σε τι μετά θέλει να εξετάσει τους υποψήφιους των ! Πανελληνίων και μετά ελάτε να δούμε ποιος έχει πραγματικά την ευθύνη για αυτό το φαινόμενο.
Το σχολείο εξ ορισμού δεν λειτουργεί για να προωθεί την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των μαθητών, δεν προετοιμάζει υποψηφίους εξετάσεων, γι αυτό και "υστερεί" στον τομέα αυτό. Αλλά σας ξαναλέω ποις σας είπε ότι ήταν αυτός ο ρόλος του εξαρχής; Μήπως κάποιοι (υπουργείο πχ) του φόρτωσαν βολικά και αυτό το φορτίο, και μετά κάθονται απλώς και το κρίνουν;
- Έχετε δίκιο, υπάρχουν πολλοί ακόμα κλάδοι αποκλειστικά Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης τους οποίους δεν ανέφερα, ήταν απλώς δική μου παράλειψη, όχι σκόπιμη, γι αυτό και οφείλω να ανασκευάσω απέναντι σε Δικηγόρους, Μηχανικούς και λοιπούς καθόλα σεβαστούς κλάδους εργαζομένων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
- Όπως σε όλα σε αυτό το κράτος, το θέμα δεν είναι το τι αλλά το πως: Ποιος σας είπε ότι οι καθηγητές δεν δέχονται αξιολόγηση; Κάνετε τεράστιο λάθος! Το θέμα είναι ποιος και πως θα κάνει αυτή την αξιολόγηση! Γιατί φυσικά δεν δέχομαι να με αξιολογήσει το τάδε κομματόσκυλο του τάδε υπουργείου, που αύριο όταν αλλάξει η κυβέρνηση θα αντικατασταθεί από ένα άλλο κομματόσκυλο, και όλοι μαζί θα με αξιολογούν όχι ανάλογα με το εκπαιδευτικό μου έργο αλλά ανάλογα με τα δικά τους "γνωστά" κριτήρια. Στην Ελλάδα ζείτε και καταλαβαίνετε τι εννοώ...
- Και όπως όλα σε αυτό το κράτος, η παραπλάνηση πάει σύννεφο! Ποιος σας είπε ότι οι καθηγητές έχουν 1300 ευρώ βασικό μισθό; Πάτε καλά; Έχετε δει ποτέ μισθό καθηγητή; Εγώ υπηρετώ πέντε χρόνια στα σχολεία (και μάλιστα μακρινά, με επίδομα παραμεθορίου ή προβληματικής περιοχής) και μισθό πάνω από 1300 ευρώ ΣΥΝΟΛΙΚΑ, όχι μόνο βασικό, δεν έχω δει... Μήπως να ζητούσατε κάποια στιγμή μισθολογικές καταστάσεις να ελέγξετε πριν μιλάτε; Δεν διαβάζετε ρεπορτάζ που αναφέρουν ότι οι καθηγητές και οι στρατιωτικοί είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι, με μέσο μισθό 20% κάτω απο το μέσο μισθό όλων των δημοσίων; Οι καθαρίστριες (απολύτως αξιοσέβαστες φυσικά) αγαπητέ στο υπουργείο Οικονομικών παίρνουν διπλάσιο μισθό από μένα, το ξέρετε;
- Οι διακοπές είναι ένα θέμα που δέχεται δύο ερμηνείες: Καταρχήν οι διακοπές του καλοκαιριού είναι 2 και όχι 3 μήνες (τον Ιούνιο δουλεύουμε φουλ). Μην ανησυχείτε, βαδίζει κι αυτό προς κατάργηση, είτε θα σκλαβώσουμε τα παιδιά μας και το καλοκαίρι στα σχολεία, ή θα μας στέλνουν το καλοκαίρι για εργασία αλλού... Έρχεται κι αυτό για να ικανοποιηθείτε.
Και το ευέλικτο ωράριο είναι άλλος ένας μύθος.
Εγώ λοιπόν θα σας θυμίσω τα εξής:
Σύμφωνα με την Unesco, κάθε μία ώρα διδακτικού έργου ισοδυναμεί με ΤΕΣΣΕΡΙΣ ώρες δουλειάς γραφείου! Κι αυτό γιατί ο καθηγητής καλείται να πάρει τεράστιο αριθμό αποφάσεων σε κάθε διδακτική ώρα και να παράγει έργο κάθε δευτερόλεπτο που στέκεται μέσα στην τάξη. Γι αυτό και ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ο κλάδος των καθηγητών είναι από τους πρώτους σε ποσοστά εργασιακού άγχους και σωματικών/ψυχολογικών προβλημάτων που σχετίζονται με την εργασία του...
Επίσης η δουλειά του εκπαιδευτικού δεν τελειώνει στο σχολείο. Υπάρχει τεράστιος φόρτος εργασίας μετά τη λειτουργία του σχολείου (προετοιμασία μαθημάτων/παραδόσεων, διορθώσεις γραπτών, προετοιμασία και διόρθωση εργασιών και τόσα άλλα) που υποχρεωτικά γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας. Αναρωτιέμαι ποιος "ωφελείται" τελικά από το "ευέλικτο" ωράριο...
Μήπως, αν ο καθηγητής αποκτήσει ωράριο και ρυθμούς των υπολοίπων υπαλλήλων γραφείου πχ του Δημοσίου, μήπως τότε θα έπρεπε να ανησυχείτε περισσότερο για το αν θα μπορεί να κάνει τη δουλειά του; Μήπως να αναρωτηθείτε πως θα είναι τότε το σχολείο;
- Καμία προσβολή δεν υπάρχει από τις απόψεις ενός ανθρώπου που αναφέρεται σε απουσιολόγια, άδειες τάξεις, "προφέσορες", αργόσχολους, τεμπέληδες ή ότι άλλο. Το πρόβλημα είναι όταν αυτές οι λεθεμένες απόψεις γίνονται κοινός τόπος και καλούμαστε να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες.
Αγαπητοί φίλοι, μήπως αντί να στοχοποιούμε τους καθηγητές ή όποια άλλη εργατική τάξη, να βλέπαμε πραγματικά πως δουλεύουν και ποιο μερίδιο ευθύνης τους αναλογεί πραγματικά; Φυσικά δεν είμαστε τέλειοι, αλλά μήπως να ψάχναμε κι αλλού για τις αιτίες της παθογένειας της ελληνικής εκπαίδευσης;
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ