tromaktiko: Σχετικά με: Γράμμα Φινλανδού μαθητή

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Σχετικά με: Γράμμα Φινλανδού μαθητή



Πολύ ωραίο το άρθρο για το Φιλανδικό σύστημα εκπαίδευσης και παιδείας (Γράμμα Φινλανδού μαθητή)...
Μπορεί όμως ο αρθρογάφος να μου εξηγήσει, πώς γίνεται σε ένα τόσο ιδανικό σύστημα εκπαίδευσης σε μια τόσο ιδανική κοινωνία,υπάρχει ένας από τους μεγαλύτερους δείκτες αυτοκτονιών στον κόσμο;Πώς μια τόσο καλή παιδεία (που ποντάρει στην σωστή και ισορροπημένη μάθηση και στην καλή ψυχολογία)δεν αποτρέπει αυτό το κακό στατιστικό στοιχείο;

Αναγνώστης

-----------------

Μήπως να μας πει κάποιος αν και εφόσον όλα είναι όντως τοσο παραδεισένια εκεί στη Φιλανδία και τό εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι άξιο παρακολούθησης και αντιγραφής του για ποιο λόγο έρχεται πρώτη σε ποσοστά αυτοκτονίας και η νεολαία της μαστίζεται από το βάσανο του αλκοολισμού?? Μήπως να μου πει κάποιος γιατί το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού δίνει και πάιρνει στην Φιλανδία???? Αν δν κάνω λάθος ο κοινωνικός λειτουργος δεν είναι εκείνος που καθήκον  έχει να βοηθάει ανθρώπους ή ομάδες ατόμων στην αντιμετώπιση καταστάσεων που δημιουργούνται από την κοινωνία, την οικογένεια ή άλλους λόγους και δη να βοηθά προβλήματικές  ή ευπαθής ομάδες ανθρώπων; Μήπως είναι ένα από τα πιο σύνηθη επαγγέλματα γιατί μπεκροπίνουν και δεν βρίσκουν κάνενα άλλο νόημα στη ζωή  καταλίγοντας τελικά στην αφαίρεση της ζωής τους?? Γιατί οι οικογένειες είναι κυρίως μονογονεϊκές και η οικογένεια (άρα συνεπώς και η κοινωνία τους) είναι διαλυμένη??Αν είναι τόσο γερές οι βάσεις που τους δίνει η παιδεία τους ,γιατί δεν "παράγει" ,αυτό το τέλειο φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, νέους και γενικά ανθρώπους με δίψα για τη ζωή, για οικογένεια για πρόοδο?? έτσι θέλουν να μας καταντήσουν?  μήπως τελικά διαμορφώνει απλά ρομποτοειδή ανθρωπάκια που όταν βγουν  έξω από οποιοδήποτε προστατευμενο περιβάλλον, δν μπορούν ν΄ανταπεξέλθουν ?? Γιατί πρέπει οπωσδήποτε ν αντιγράψουμε αυτούς που μας αντέγραψαν επιτέλους?? αυτό δν λέγεται πρόοδος, οπισθοδρόμηση λέγεται! Γιατί είναι τόσο δύσκολο να αναβιώσουμε το Ελληνικό μας μοντέλο διδασκαλίας που βασιζόταν στο σεβασμό των δασκάλων και μαθητών εκατέρωθεν, στην προσωπική επαφή των ανθρώπων, στην ουσιαστική δίψα των δασκάλων μας να "χτίσουν"  με γερά θεμέλια το οικοδόμημα του κάθε παιδιού ξεχωριστά..ένα οικοδόμημα που λέγεται "αυτόνομη και επαρκής προσωπικότητα", στην φιλοσοφία μας 'η οποία αποτελεί στυλοβάτη της ανάπτυξης ισχυρών προσωπικοτήτων και διευρυμένων μυαλών, στην μοναδικότητα της γλώσσας μας (κοινώς παραδεκτό και παγκοσμίως γνωστό για τη συμβολή της Ελληνικής γλώσσας στο ηλίθιο δυτικό πολιτιμό τους και στην επιστημη των υπολογιστών και της τεχνολογίας)! Ποιος στο καλό μπορεί να πιστεύει ότι τα αποστειρωμένα περιβάλλοντα και η στείρα γνώση μπορεί να ωφελήσουν ένα παιδί??  Ποιος μπορεί στ αλήθεια να πιστεύει ότι από το εκπαιδευτικό μας συστημα λέιπουν τα εργαστήρια και υπολογιστές?? Δεν υποστηρίζω πως πρέπει να κλείσουμε τις πόρτες στην εξέλιξη εννοείται.Μα είναι τουλάχιστον άδικο να υποτιμούμε διαρκώς τον δικό μας εκπαιδευτικό σύστημά , όταν αυτο το εκπαιδευτικό σύστημα που βιώνουμε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!!! Είναι απόρροια κενών και κούφιων αντιγραφών!!! Κι αφού δν πάνε καλά ή ηλίθιες αντιγραφές τους (ή μήπως πάνε και πετυχαίνουν το στόχο τους..) συνεχίζουν με νέες αντιγραφές!! ΕΛΕΟΣ!! Χρειαζόμαστε την Ελληνική μας παιδεία ΠΙΣΩ!!....ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με την υιοθεσία (κριτική υιοθεσία κι όχι στείρα) όσων η εποχή μας κι εξέλιξη επιβάλλει. Ας σταματήσουμε να αυτομειωνόμαστε και να αυτομαστιγωνόμαστε. Θα δεχθώ πως ίσως λείπει κα΄ποια οργάνωση, όχι όμως!..σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθώ πως΄λέιπει η ουσία από την Ελληνική εκπαίδευση όπως ήταν..κι όχι όπως την καταντούν εσκεμμένα μέρα με τη μέρα, χρόνο με το χρόνο επί δεκαετίες!!! Κι αν θέλετε απόδειξη σε αυτο...κάντε μια προσωπική έρευνα, όποιος μπορεί, στην εξέλιξη των Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού και στον τρόπο με τον οποίο ο Έλληνας έχει μάθει να διαβάζει και να ΚΑΤΑΝΟΕΙ!! Κι όταν μιλώ για φοιτητές δν εννοώ εκείνους που δν έχουν μα΄θει να προσπαθούν και πήγαν να πληρώσουν για να πάρουν πτυχίο . Εννοώ μεταπτυχικούς ή παιδιά που απο επιλογη ή απο συγκυρία βρέθηκαν εκτός Ελλάδος για σπουδές. Η Ελληνική παιδεία ουδέποτε βασιστηκε σε εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (multiple choice questions), γεγονός που εκτοξεύει στα ύψη όποιον ΕΛΛΗΝΑ βρεθεί σε κολλέγια του εξωτερικού ,όπου απλά πρέπει να σημειώσουν ένα κουτάκι με τη σωστή απάντηση..χωρίς ανάπτυξη, χωρίς αιτιολογία, χωρίς την έννοια της μόρφωσης ..ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΓΡΑΠΤΌ ΛΟΓΟ!
 
ΥΓ Αν είχαμε πρότυπο την Ελλάδα και τους προγόνους μας, τους αληθινούς δασκάλους ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ και όχι ψοφίμια, θα τιμούσαμε στ αλήθεια το βαρύ όνομα που φέρουμε και την πανέμορφη χωρα που ζούμε και βέβαια τότε θα μιλούσαμε για πραγματική ΠΑΙΔΕΙΑ  και εκπαίδευση!
 ΕΛΛΑΣ!!!
 
Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!