tromaktiko: Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να γίνει μεγάλος παίκτης στην κρουαζιέρα

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να γίνει μεγάλος παίκτης στην κρουαζιέρα



Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να γίνει μεγάλος παίκτης στην κρουαζιέρα«Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να γίνει ένας μεγάλος παίκτης, στο κομμάτι της κρουαζιέρας», τόνισαν μιλώντας στο Posidonia Sea Tourism Forum, εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας.

Ο χώρος αυτός προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες, αλλά οι περισσότεροι το συνειδητοποιούν αφού πρώτα χάσουν την ευκαιρία. Χρειάζεται να αναβαθμιστούν τα λιμάνια, να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις και να υπάρξει συμμετοχή των εταιριών κρουαζιέρας. Η Ελλάδα, η Τουρκία και η Κύπρος έχουν ένα ρόλο να διαδραματίσουν στο μέλλον το κομμάτι της κρουαζιέρας, αλλά πρώτα πρέπει να εξαλειφθούν συγκεκριμένα εμπόδια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιάνι Ονοράτο, πρόεδρος της Costa Crociere, η οποία μεταφέρει ήδη 2,3εκ. επισκέπτες στην Ελλάδα το χρόνο.
Παράλληλα οι επικεφαλής της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας υπογράμμισαν ότι η κρουαζιέρα βασίζεται στη σταθερότητα. Ο σχεδιασμός γίνεται περίπου 24 μήνες νωρίτερα και προϋποθέτει ένα σταθερό πλαίσιο.
«Χρειαζόμαστε από την Ελλάδα ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο και αποδοτικό επιχειρηματικό κλίμα», είπε ο Pierfrancesco Vago, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας (ECC) και CEO της MSC Cruises.
Και ενώ καλωσόρισε την άρση του καμποτάζ, υπογράμμισε ότι οι υφιστάμενοι συμβατικοί όροι που οφείλουν να συνυπογράψουν οι εταιρίες με την κυβέρνηση για να πιάσουν στα ελληνικά λιμάνια αποθαρρύνουν τους operators.
«Οι εταιρίες κρουαζιέρας δεν επιθυμούν ένα άκαμπτο νομικό πλαίσιο καθώς και οι ίδιες πρέπει να είναι ευέλικτες για να ικανοποιούν τις επιθυμίες των πελατών τους», ανέφερε με έμφαση.
Τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Ονοράτο, δήλωσαν ότι πρέπει να εξετασθούν τα ζητήματα υποδομών αλλά και τιμολογιακής πολιτικής των λιμανιών. Υπογράμμισαν ότι τα ελληνικά λιμάνια δεν διαθέτουν υποδομές για την φιλοξενία μεγάλων πλοίων. Εστίασαν και σε ένα άλλο σημαντικό θέμα, αυτό του ελλιμενισμού με σειρά άφιξης, που δεν μπορεί να συνεχιστεί. Όπως είπαν δεν γίνεται οι καπετάνιοι μεγάλων πλοίων να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για να προλάβουν αποβάθρα. Σημείωσαν ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη με αυτό το σύστημα και ο ελλιμενισμός ανάγεται σε όλο και πιο σημαντικό ζήτημα, καθώς το κόστος καυσίμων εξαναγκάζει τα πλοία να μειώνουν την ταχύτητα τους.
Μάλιστα ο κ. Ονοράτο πιστεύει ότι «η Ελλάδα δεν χρειάζεται να αναζητήσει πελάτες σε μέρη πέραν της Ευρώπης», αλλά να εκμεταλλευθεί τον δικό της πλούτο.
«Η κρουαζιέρα αποτελεί στοιχείο κλειδί της συνολικής κυβερνητικής πολιτικής για τον τουρισμό», ανέφερε ο υπουργός Πολιτισμού- Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος και παραδέχτηκε ότι «γίνονται ήδη βήματα για την αναβάθμιση και ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμα να γίνουν», και προσέθεσε: «η Ανατολική Μεσόγειος θα μπορούσε να εξελιχθεί στο επίκεντρο της οικονομίας της χώρας, όμως απαιτούνται επενδύσεις για να γίνει αυτό».
Αναφερόμενος στις αφίξεις σημείωσε πως: Ό,τι χάσαμε από την Αγγλία (εξ αιτίας της κρίσης) και τη Γερμανία (λόγω κακών δημοσιευμάτων), αναπληρώσαμε με: 180% αύξηση από την Τουρκία, 120% αύξηση από το Ισραήλ, 85% αύξηση από τη Ρωσία και τους νεοεισερχόμενους από Σερβία και Κίνα.
Οι αυξήσεις από κρουαζιερόπλοια είναι πάνω κατά 10% και οι επισκέπτες τους κατά 20%. Αυτή είναι μια βιομηχανία που εξαρτάται αποκλειστικά από την ικανότητα να αρπάζεις τις ευκαιρίες και να τις μετατρέπεις σε αποτελέσματα. Ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι μια βιομηχανία στην οποία πραγματικά αξίζει να επενδύσεις.
Μάλιστα ο κ. Γερουλάνος χαρακτήρισε την περιοχή από τη Βενετία ως τη Βηρυτό, ως τον καλύτερο «παιδότοπο» για ιστιοπλοΐα, κρουαζιέρα και γιότινγκ, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πηγή:www.capital.gr
 
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!