Δεν ξέρω σε ποιο επαγγελματικό κλάδο ανήκεις (όπως είδες εγώ ανήκω στους μηχανικούς και στους ιδιοκτήτες-οδηγούς ΤΑΞΙ).
Ας πάμε στις παρατηρήσεις σου τώρα:
• Μαύρο χρήμα. Όπως θα διαπίστωσες πρώτος το ανέφερα (είδες ο Σέρλοκ;) και πρότεινα τρόπο ώστε να κερδίζει λεφτά το κράτος αλλά και να μην είναι έρμαιο ο ιδιοκτήτης στις ορέξεις των μαντράδων και του κάθε υπουργίσκου. Εσύ απλά έκανες την διαπίστωση (με ειρωνικό τρόπο) αλλά λύση δεν είδα να προτείνεις.
• Μείωση τιμών. Λες πως το άνοιγμα θα φέρει μείωση τιμών. Μάλλον δεν ξέρεις καλά την νομοθεσία. Το κόμιστρο σε όλη την Ευρώπη αλλά και με το διάταγμα Ραγκούση θα συνεχίσει να ορίζεται από το κράτος. Επίσης, αναφέρεις πως τα κόμιστρα είναι εναρμονισμένα. Εναρμονισμένα με τι; Αφού το κράτος ορίζει το κόμιστρο έτσι κι αλλιώς… Εναρμονισμένες πρακτικές τιμολόγησης εμφανίζονται μόνο σε ολιγοπώλια (όταν θα μείνουν οι 2-3 εταιρίες που λέγαμε).
• Νέες θέσεις εργασίας-Πληρότητα. Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η πληρότητα των ΤΑΞΙ είναι, με βάση αναλογιστική μελέτη που είχε γίνει προ Ολυμπιακών Αγώνων από το Υπουργείο Μεταφορών, στο 114%. Δηλαδή, με βάση τον πληθυσμό, τους δρόμους και τις υποδομές μας έχουμε 14% παραπάνω ΤΑΞΙ από όσα χρειαζόμαστε. Στην επαρχία χρειάζεται να δοθούν επιπλέον άδειες αλλά και εκεί με πληθυσμιακά κριτήρια. Απλά δες στις πιάτσες των ΤΑΞΙ πόση ώρα κάθονται και περιμένουν πελάτη με το τουφέκι. (εκτός αν νομίζεις πως αρέσει στον ταξιτζή να κάθεται απλά και να μην β! γάζει μεροκάματο).
• Εταιρίες. Λες γιατί να μείνουν μόνο 2-3 εταιρίες και όχι περισσότερες. Καταρχάς σου ανέλυσα ήδη πως το κόμιστρο δεν θα αλλάξει ούτε θα φτηνύνει. Ίσα ίσα θα ακριβύνει (όπως συμβαίνει και στα ΜΜΜ-τρένο, τραμ, μετρό κλπ). Για το πόσες εταιρίες θα μείνουν δεν είναι δύσκολο να το καταλάβεις αρκεί να δεις πως η χώρα μας λόγω μικρού μεγέθους, αντέχει να έχει 2-3 εταιρίες κατασκευών, 2-3 εταρίες τροφίμων, 2-3 εταιρίες για τα ΜΜΕ, 2-3 εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, 2-3 εταιρίες πετρελαιοειδών, 2-3 εταιρίες σταθερής τηλεφωνίας κλπ που ελέγχουν πάνω από το 85% του αντίστοιχου κλάδου και φυσικά διαμορφώνουν τις τιμές.
• Αποδείξεις. Θα επιμείνω στην αρχική ανάρτηση μου. Κάνε καταγγελία. Το ίδιο συμβαίνει με όλες τις υπηρεσίες. Αν θεωρείς πως ο άλλος σε κλέβει κάνεις καταγγελία. Σε σχέση με το αν ζω σε άλλη χώρα, σχετικά με την προστασία του καταναλωτή, να εύχεσαι να μην ανοίξει το επάγγελμα και κάνεις καταγγελία σε μεγάλη εταιρία γιατί εκεί είναι που δεν θα ξεμπλέξεις με τίποτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό είναι οι καταγγελίες προς τις εταιρίες σταθερής τηλεφωνίας που χρεώνουν ότι να ναι και κανείς δεν βγάζει άκρη.
• Άρνηση διαδρομής. Κάνε εσύ την καταγγελία και ο ιδιοκτήτης θα τιμωρηθεί. Ναι! Όσο και αν σου φαίνεται απίστευτο τιμωρούνται οι παραβάτες επειδή πρώτοι εμείς, οι σωστοί του κλάδου, θέλουμε να τους απομονώσουμε.
• 98% των ταξιτζηδων είναι κακοί. Δεν εχω να σχολιάσω κάτι.
• Ανασφάλιστη εργασία. Επειδή δουλεύω και σαν μηχανικός αρκετά χρόνια έχω εικόνα για την αγορά και στα ΤΑΞΙ λόγω ελέγχων παίζει να είναι και μικρότερο το ποσοστό μαύρης εργασίας.
• Επιτυχία επιχείρησης. Κανείς δεν μου εγγυάται όταν ανοίγω μια επιχείρηση πως θα πετύχει και αυτό είναι ο κανόνας της ελεύθερης αγοράς. Το θέμα είναι πως δεν μπορείς εκεί που 50 χρόνια είχες συγκεκριμένους κανόνες που ίσχυαν και είχαν διαμορφώσει ένα πλαίσιο, να τους αλλάζεις και να λες όσοι χάσουν τις περιουσίες τους είναι απλά «παράπλευρες απώλειες». Αν ήξερες την αγορά των ΤΑΞΙ θα γνώριζες πως η μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου είμαστε άνθρωποι χρεωμένοι στις τράπεζες προκειμένου να αγοράσουμε την άδεια.
Πρώτοι εμείς, της νέας γενιάς, λέμε πως πρέπει να μπουν κανόνες που ισχύουν και σε όλη την Ευρώπη αλλά αυτό που θέλει να κάνει ο Ραγκούσης είναι το λιγότερο κατευθυνόμενο.
Και μερικές τελευταίες παρατηρήσεις επί της αναρτήσεως σου. Δεν σε είδα να μου σχολιάζεις τα εξής:
• Το καθεστώς που ισχύει σε όλη την Ευρώπη για τα ΤΑΞΙ. Γιατί να μην εφαρμοστεί και εδώ;
• Για ποιο λόγο Ρέππας και Τροικα είχαν συμφωνήσει και ο Ραγκούσης ξαφνικά προτείνει πλήρη και χωρίς κανόνες απελευθέρωση; ¨η μήπως και η Τροικα μας φοβάται;
• Εταιρίες ΤΑΞΙ μπορούν να γίνουν εδώ και χρόνια. Για ποιο λόγο δεν έχουν γίνει αλλά θέλουν να πάρουν τσάμπα τις άδειες; Δεν σε προβληματίζει αυτό;
Γενικό σχόλιο: Πρέπει να καταλάβουμε πως η συγκεκριμένη κυβέρνηση χτυπάει την μεσαία τάξη όπου μπορεί ώστε να μας κάνουν όλους υπαλλήλους. Χτυπάει σε συγκεκριμένους τομείς όπως μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ιδιοκατοίκηση, οικοδομή, ελεύθερους επαγγελματίες, βιοτεχνίες κλπ
Αυτά τα ολίγα και ελπίζω να απάντησα στα περισσότερα.
Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
Ιδιοκτήτης-Οδηγός Ταξί
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ