• Στον κλάδο των ΤΑΞΙ υπάρχει μαύρο χρήμα. ΑΛΗΘΕΙΑ. Δεδομένου πως στα συμβόλαια εμφανίζεται η άδεια να κάνει 3.000 ευρώ ενώ πωλείται 100.000. Το κράτος έχει αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα και στην οικοδομή και έβαλε αντικειμενικές τιμές πώλησης. Είναι πάγιο αίτημα του ΣΑΤΑ εδώ και χρόνια ώστε να διασφαλίσει και ο ιδιοκτήτης την περιουσία του και να μην είναι έρμαιο 10 μαντράδων που αυξομειώνουν κατά το δοκούν τις τιμές ή για να μην βλέπει την περιουσία του να χάνεται κάθε φορά που κάθε υπουργός θέλει να «κάνει το κομμάτι του».
• Το «ανοιγμα» του επαγγέλματος το επιβάλλει η Ε.Ε. ΨΕΜΜΑΤΑ. Η κοινοτική οδηγία Μπολκεστάιν που αφορά τα επαγγέλματα και τις υπηρεσίες εξαιρεί ρητά τα ΤΑΞΙ από την πλήρη απελευθέρωση καθώς αναγνωρίζει πως η τιμή θα πρέπει να καθορίζεται από το κράτος ενώ θα πρέπει να υπάρχουν πληθυσμιακοί περιορισμοί για τον αριθμό των αδειών. Είναι εκπληκτικό πως η Τρόικα είχε συμφωνήσει και αποδεχτεί την ρύθμιση Ρέππα!
• Το ΤΑΞΙ είναι ανοικτό στην Ευρώπη. ΨΕΜΜΑΤΑ. Το ΤΑΞΙ πουθενά παγκοσμίως δεν είναι ελεύθερο (χωρίς κανέναν περιορισμό) ακόμα-ακόμα και στην κοιτίδα του φιλελευθερισμού τις ΗΠΑ.
• Απαγορεύεται να υπάρξουν εταιρίες ΤΑΞΙ. ΨΕΜΜΑΤΑ. Ο νόμος ορίζει πως κάθε φυσικό πρόσωπο επιτρέπεται να έχει μέχρι δυο άδειες ΤΑΞΙ. Ωστόσο επιτρέπει την ίδρυση εταιριών αφήνοντας ελεύθερο το πόσες άδειες θα έχουν. Το μεγάλο θέμα είναι όμως πως αν η κάθε άδεια έχει π.χ.100.000 ευρώ γιατί ο μεγαλοκαρχαρίας να τα πληρώσει στον ιδιοκτήτη; Απλά βάζει έναν υπουργό (ονόματα δεν λέμε!) να πει πως θα ανοίξω το επάγγελμα η άδεια πέφτει στο 10% της αρχικής τιμής και ο μεγαλοκαρχαρίας αγοράζει σε εξευτελιστικές τιμές!
• Το άνοιγμα του επαγγέλματος θα φέρει μείωση τιμών και ποιοτικότερες υπηρεσίες. ΜΥΘΟΣ. Η τιμή του κομίστρου παγκοσμίως ορίζεται από το κράτος (ή την εκάστοτε Πολιτεία στις ΗΠΑ). Εξάλλου σκεφτείτε τι γίνεται στην περίπτωση που μείνουν 2-3 εταιρίες στον κλάδο, όπως πχ στην κινητή τηλεφωνία, όπου υπάρχουν εναρμονισμένες πρακτικές χρεώσεων, η ποιότητα των υπηρεσιών παραμένει χαμηλή και το κόστος υψηλό και φυσικά η Αρχή Ανταγωνισμού σφυρίζει αδιάφορα.
• Το άνοιγμα του επαγγέλματος θα φέρει νέες θέσεις εργασίας. ΜΥΘΟΣ. Θα φέρει πρόσκαιρα νέες θέσεις και κατόπιν όταν όλοι οι μικροί δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν θα μείνουν 2-3 μεγαλοεταιρίες να ελέγχουν τον κλάδο.
• Τα ΤΑΞΙ δεν κόβουν πάντα αποδείξεις. ΑΛΗΘΕΙΑ. Από την στιγμή που θα χρεώσει την ταρίφα ο οδηγός τότε αυτόματα η απόδειξη κόβεται. Το πρόβλημα είναι πως πολλοί οδηγοί που νοικιάζουν το ΤΑΞΙ προκειμένου να εμφανίζουν λιγότερα έσοδα και να πληρώνουν μικρότερο ενοίκιο δεν κόβουν αποδείξεις.
• Ο ταξιτζής διαλέγει κούρσες. ΑΛΗΘΕΙΑ. Σε όλους τους κλάδους υπάρχουν και οι κακοί και για αυτό ο νόμος προστατεύει τον καταναλωτή. Αν αρνηθεί κάποιος να σας πάει στον προορισμό σας απλά πάρτε του τον αριθμό και προβείτε σε καταγγελία.
• Οι οδηγοί είναι μισθωτοί του ιδιοκτήτη. ΨΕΜΜΑΤΑ. Για όποιον δεν το έχει καταλάβει ο ιδιοκτήτης νοικιάζει την επιχείρηση στον οδηγό. Για αυτό και ο οδηγός δεν πληρώνεται με μισθό αλλά πληρώνει ενοίκιο στον ιδιοκτήτη. Επομένως, τα περί αδειών το καλοκαίρι, συνθηκών εργασίας κλπ δεν ισχύουν αφού αν πάω εγώ και νοικιάσω ένα μαγαζί δεν σημαίνει πως αν μου την βαρέσει και το κλείσω για έναν μήνα, δεν θα πληρώσω το ενοίκιο στον ιδιοκτήτη. Εδώ βέβαια υπάρχει το εξής απίθανο: ο ιδιοκτήτης ενώ νοικιάζει την επιχείρηση το κράτος τον υποχρεώνει να ! ασφαλίζει τον οδηγό στο ΙΚΑ και όχι να είναι αυτασφάλιστος στον ΟΑΕΕ! Παραλογισμός του ελληνικού κράτους τον οποίο έχει επισημάνει εδώ και χρόνια το ΣΑΤΑ.
• Υπάρχει ανασφάλιστη εργασία στα ΤΑΞΙ. ΜΥΘΟΣ. Μέχρι και την δεκαετία του 1980 κάποιος θα μπορούσε να το ισχυριστεί. Πλέον, η μαύρη εργασία στα ΤΑΞΙ ακολουθεί το ποσοστό μαύρης εργασίας στο σύνολο της χώρας.
• Οι ταξιτζίδες είναι άξεστοι, απολίτιστοι και θεωρούν τον δρόμο δικό τους. ΜΥΘΟΣ. Είναι το πιο εύκολο πράγμα να κολλάμε ταμπέλες σε έναν ολόκληρο κλάδο βασιζόμενοι σε μια προσωπική εμπειρία μας. Αλλά με την ίδια λογικοί όλοι οι μηχανικοί είναι λαμόγια, όλοι οι γιατροί παίρνουν φακελάκι και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι κάθονται. Είναι λάθος να γενικεύουμε…
• Όσοι έχουν ΤΑΞΙ είναι φεουδάρχες. ΜΥΘΟΣ. Κάπως έτσι προσπαθούν τα κανάλια και συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι να παρουσιάσουν τα πράγματα . Κάποιος που έβαλε υποθήκη το σπίτι του και πήρε δάνειο και αγόρασε μια άδεια ΤΑΞΙ για 100.000 ευρώ δεν μπορώ να καταλάβω πως θεωρείται πλούσιος. Το ότι η οικογένεια αυτού του ανθρώπου καταστρέφεται ο Ραγκούσης το ονόμασε παράπλευρη απώλεια μπροστά στον εθνικό στόχο.
• Για να λένε οι δημοσιογράφοι και τα κανάλια πως πρέπει να ανοίξει το επάγγελμα έτσι θα είναι. ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ
Α.Π.
Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
Ιδιοκτήτης ΤΑΞΙ εδώ και 4 χρόνια.
Αναγνώστης