(αφορά: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/07/cosmote_6593.html) Η μόνη μου απογοήτευση ήταν ότι τις περισσότερες φορές , λανθασμένες προσωπικές απόψεις για τεχνικά θέματα δημοσιεύονταν με απίστευτο στόμφο και πεποίθηση , και τελικά παραπληροφορούσαν ( τις περισσότερες φορές εν αγνοία των υπογραφόντων ) παρά έδιναν λύσεις .
Είναι λοιπόν εξόχως καλοδεχούμενη η επιστολή σας (και με τιμά ο χρόνος που διαθέσατε για την σύνταξή της ) για τον κυριότερο λόγο που μπήκα και εγώ στην διαδικασία να δημοσιεύσω την προηγούμενη απάντησή μου:
Κάνετε ερωτήσεις.
Πόσο πιο απλό από αυτό ; Παρά τον θυμό σας για τις χρεώσεις ( ασχέτως ύψους ) και την απογοήτευσή σας για τις αυθαίρετες (;) ενέργειες των δικτύων , κάνετε το πλέον βασικότερο. Ρωτάτε .
Με την σειρά μου λοιπόν να ξεκαθαρίσω ότι με τις επιστολές μου δεν εκπροσωπώ καμία εταιρεία Τηλεπικοινωνιακού Παρόχου, τα κείμενά μου είναι προσωπικές μου απόψεις ενώ η λεπτομερέστατη απάντησή μου δεν με καθιστά αυτόματα εργαζόμενο σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας καθώς θα μπορούσα τις ίδιες ακριβώς γνώσεις να είχα και ως εργαζόμενος στην ERICSSON ή στην NOKIA.
Η αναφορά μου στο δίκτυο της COSMOTE έγινε αποκλειστικά γιατί η αρχική ανάρτηση αναφερόταν στην COSMOTE ενώ το ίδιο θα έκανα μήνες πριν όταν πρώτη η Vodafone έδωσε στο κοινό την υπηρεσία internet όλη μέρα.
Το γνήσιο δε κείμενό μου τροποποιήθηκε ελαφρώς από τους διαχειριστές του blog. Σε ένα μικρό κομμάτι που παραλήφθηκε ( και πράγματι ήταν άνευ ουσίας ) έκανα αναφορά σε ρυθμίσεις και για τα τρία δίκτυα.
Επειδή όμως είμαι και ενήλικος , αναλαμβάνω την ευθύνη των όσων αναφέρω εδώ στην περίπτωση που θελήσετε να ασκήσετε κάθε νόμιμο δικαίωμά σας.
1) Απάντηση για τις μισές αλήθειες.
Αντίθετα με την αγορά ενός υπολογιστή όπου μπορούμε να ζητήσουμε η σύνθεση του να έχει συγκεκριμένο Hardware ( οθόνη , πληκτρολόγιο , μητρική , επεξεργαστή , μνήμη κλπ ) , λειτουργικό σύστημα ( Windows XP , Vista , 7 , Server , Linux κλπ ) καθώς και Software ( Microsoft Office , Avira antivirus , Photoshop κλπ ) , ΔΕΝ μπορούμε να αγοράσουμε ένα κινητό τηλέφωνο ας πούμε Apple Iphone 4 και να ζητήσουμε 12 mp camera , 128 mb μνήμης , Android λειτουργικό κλπ . Το κινητό τηλέφωνο αποτελεί ολοκληρωμένη οντότητα κατά την αγορά και την λειτουργία του και ως εκ τούτου είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να λειτουργήσει χωρίς λειτουργικό σύ! στημα και τις περιεχόμενες εφαρμογές του λειτουργικού.
Έτσι στην πρότασή μου « το κινητό τηλέφωνο ( και ΟΧΙ η Cosmote ) ελέγχει ΠΡΩΤΑ αν …» εννοείται ότι αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο στα αιτήματα προς το internet τα οποία αιτούνται από το λειτουργικό του κινητού τηλεφώνου , τις προεγκαταστημένες εφαρμογές καθώς και τις εφαρμογές που έχει προσθέσει ο χρήστης ( έστω και εν αγνοία του ). Το Hardware του κινητού αναλαμβάνει την μεταφορά του αιτήματος , αλλά πάντα με την σειρά προτεραιότητας που ορίζει η παραμετροποίηση το λειτουργικό σύστημα.
Ως εκ τούτου καμία μισή αλήθεια δεν έχω γράψει ( εκτός κι αν εσείς μπορείτε να τεκμηριώσετε διαφορετική άποψη ) μιας και είναι ΑΔΥΝΑΤΟ το hardware του κινητού τηλεφώνου από μόνο του να αποκτήσει πρωτοβουλία σύνδεσης.
Θεωρώ δε ότι ήταν η πρώτη άτυχη προσπάθεια για δημιουργία εντυπώσεων καθώς όπως και εσείς παραδεχτήκατε οι λεπτομέρειες στην περιγραφή μου ως προς την λειτουργία των κινητών τηλεφώνων ( εννοείται του λειτουργικού και των εφαρμογών κύριε Π ) ήταν απολύτως σωστά διατυπωμένες.
2 ) Απάντηση στο «Όταν αποφασίζατε να εφαρμόσετε την πολιτική-υπηρεσία (One Day Pass) γνωρίζατε την default ρύθμιση» .
Δεν είμαι ο αρμόδιος για να απαντήσω.
Έτσι λοιπόν παραθέτω την προσωπική μου άποψη η οποία είναι :
Όλα τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας έχουν στις τάξεις τους εργαζομένους με υψηλή τεχνογνωσία ως προς την λειτουργία του δικτύου και τις βασικές ρυθμίσεις των κατασκευαστών συσκευών κινητής τηλεφωνίας. Θα ήταν τουλάχιστον παιδαριώδες ο ισχυρισμός από πλευράς των δικτύων ότι δεν γνωρίζουν ( αν συμβαίνει αυτό τους προτείνω να με προσλάβουν ) .
3) Απάντηση στα «Σας ενημέρωσε τότε ο Σύμβουλος Ασφαλείας (δικτύων) σας», «Σας ενημέρωσε ότι αυτές οι εφαρμογές…» , «Αναρωτήθηκε αμέσως μετά ο Νομικός σας Σύμβουλος, κατά πόσο είναι δίκαιο και νόμιμο να αποφασίζει μια συσκευή…»
Δεν είμαι ο αρμόδιος για να απαντήσω.
Έτσι λοιπόν παραθέτω την προσωπική μου άποψη η οποία είναι :
Ένα smartphone όπως το Iphone ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ ΣΥΝΔΕΣΗΣ στο internet. Συσκευή η οποία έχει μολυνθεί ή δουριοποιηθεί θα προσπαθήσει να αποστείλει προσωπικά δεδομένα με την πρώτη διαθέσιμη σύνδεση στο internet. Έτσι αν υποθέσουμε ότι η συσκευή συνδεθεί σε ένα ελεύθερο δημοτικό WIFI Hotspot αμέσως θα διακινήσει τα προσωπικά σας δεδομένα. Στην περίπτωση αυτή τι θα κάνετε; Θα ζητήσετε τα ρέστα από τον Δήμο για την ελλειπή ασφάλεια του WIFI Hotspot ; Και αν είχατε συνδεθεί στο access point ενός φίλους σας στο σπίτι του σε μία επίσκεψη ; Θα του κάνατε μήνυση ; Ή μήπως θα ζ! ητήσετε τα ρέστα από την HOL ή την Forthnet ? Εν συνεχεία κάνετε μια σύνδεση με πάγιο στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας της αρεσκείας σας και σας δίνουν και δώρο 1 GB internet. Το δουριοποιημένο κινητό θα ξαναστείλει τα δεδομένα σας στο internet και χωρίς χρέωση.
Τι θα κάνετε τελικά ; Μήνυση σε όποιον δίνει πρόσβαση στο κινητό σας με χρέωση ή χωρίς ; Με αυτόν το ρυθμό θα μηνύσετε στο τέλος όποιον μιλάει ελληνικά.
Ξεχάσαμε όμως το IOS της Apple ( και το Android της Google , και το symbian και τα windows mobile ). Να τους μηνύσουμε και αυτούς για τα κενά ασφαλείας των λειτουργικών τους ;
Μην ξεχνάμε ότι στο internet μπαίνουν και τα laptops ( και τα pc ) . Να μηνύσουμε και την Microsoft . Κολλήσατε ποτέ ιό ; Ποιον κατηγορήσατε ;
Η σύνδεση στο internet μέσω της οποιασδήποτε Cosmote είναι ΕΝΑΣ τρόπος . ΟΧΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ. Την ευθύνη της φύλαξης των προσωπικών δεδομένων την έχει αυτούσια ο χρήστης ο οποίος είναι και ο μοναδικός υπεύθυνος. Τα αντίγραφα ασφαλείας , η εγκατάσταση εφαρμογών , η επισκεψιμότητα σε site αμφιβόλου περιεχομένου , ο έλεγχος της ορθής χρήσης της συσκευής είναι ευθύνη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο του χρήστη. Αν έχετε δεδομένα σε ένα δίσκο και ο δίσκος καεί , η εγγύηση του κατασκευαστή καλύπτει την αντικατάσταση του δίσκου, ΟΧΙ το κόστος ανάκτησης ούτε την θεωρητι! κή αξία των δεδομένων. Υπεύθυνος για αντίγραφα ασφαλείας είναι ο χρήστης. Αν δεν ξέρετε πώς να ασφαλίσετε τα δεδομένα του smartphone σας ρωτήστε κάποιον ειδικό . Ή εν τέλει μην τα έχετε στο κινητό αν δεν έχετε τις απαιτούμενες γνώσεις.
Η Forthnet ελέγχει τις συνδέσεις των συνδρομητών της για διακίνηση πακέτων με περιεχόμενο κλειδιών που ξεκλειδώνουν την NOVA. Είστε σύμφωνος με την πρακτική αυτή; Συμφωνείτε με την απόφαση της Γαλλίας να ελέγχει τις συνδέσεις των χρηστών για χρήση P2P εφαρμογών ; Η Κίνα φιλτράρει τα αποτελέσματα του Google. Συμφωνείται και με αυτό; Είστε ευχαριστημένος που τώρα με τον αντιτρομοκρατικό νόμο επισήμως μας ηχογραφούν και καταγράφουν συνεχώς την ακριβή τοποθεσία που κινούμαστε κάνοντας χρήση μιας απλής τριγωνομετρικής μεθόδου ανάλογα με την απόσταση που έχει το κινητό μας από τις πλησιέστερες κεραίες κινητής ( δηλαδή ασχέτως με το αν έχει gps το κινητό ή αν η apple καταγράφει συνεχώς το στίγμα του τηλεφώνου) ;
Το internet είναι το τελευταίο ελεύθερο μέσο που έμεινε στον απλό κόσμο. Στο όνομα της υποτιθέμενης ασφάλειας θα έρθει η μέρα που το blog αυτό δεν θα υπάρχει , η ενημέρωση θα είναι αυτή που προβλέπεται και αρέσει στην εκάστοτε κυβέρνηση , ΟΜΩΣ εσείς και πολλοί χρήστες δεν θα έχετε πρόβλημα με τα προσωπικά σας δεδομένα γιατί ότι και να διακινείτε θα ελέγχονται.
Απεύχομαι να ζήσω αυτή την μέρα . Προτιμώ ένα 100 % ελεύθερο internet από ένα γυάλινο κόσμο. Ξέρω ότι κάθε χρόνο στην Ελλάδα σκοτώνονται χιλιάδες σε τροχαία ατυχήματα . Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ξαναοδηγήσω μην τυχόν σκοτωθώ. Ευθύνη μου να γνωρίζω να οδηγώ και να προσέχω.
Τέλος σύμφωνα με γνωστό ανέκδοτο δεν θα ήθελα να παραγγείλω πίτσα και να μην μου την φέρνει η πιτσαρία γιατί το απαγορεύει ο γιατρός μου.
4) Απάντηση στο «Τουλάχιστον σας είπε να ενημερώσετε το βαβαρικό (Γερμανός) δίκτυο αντιπροσώπων σας…» .
Δεν είμαι ο αρμόδιος για να απαντήσω.
Έτσι λοιπόν παραθέτω την προσωπική μου άποψη η οποία είναι :
Το εμπορικό τμήμα οποιασδήποτε εταιρείας πρέπει να φροντίζει για την ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη και κατά την διαδικασία της πώλησης όσο και για την διαδικασία του after sales service. Εκτιμώ ότι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι πάντα ανάλογη του χρόνου που απαιτείται για την παροχή αυτής της υπηρεσίας. Και επειδή στις μέρες μας ο χρόνος είναι χρήμα , δεν πιστεύω ότι υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου για να εξηγήσει πλήρως και αναλυτικά την χρήση ενός smartphone και τους κινδύνους που εγκυμονεί η άγνοια της εν γένει λειτουργίας ενός smartp! hone, ούτε τα καταστήματα γερμανός , πόσο μάλλον του ΟΤΕ. Έχοντας όμως εμπειρία ως επισκέπτης καταστημάτων και των τριών δικτύων βασική έννοια όλων των πωλητών είναι πρωτίστως η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη ως προς το τηλεπικοινωνιακές του ανάγκες στο σύνολο και έπειτα η επιλογή της συσκευής και η ενημέρωση για την χρήση της συσκευής.
5) Απάντηση στο «Σας πρότεινε τότε να στέλνει πρώτα το δίκτυο ερώτηση…».
Δεν είμαι ο αρμόδιος για να απαντήσω.
Έτσι λοιπόν παραθέτω την προσωπική μου άποψη η οποία είναι :
Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο που η COSMOTE ( και κάθε Πάροχος ) ενεργοποιούν τις διάφορες υπηρεσίες τους , η απόφαση της πολιτικής default on με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα :
MMS και INTERNET ON THE PHONE , Δεν έχει πάγιο αλλά για να ενεργοποιηθεί απαιτείται τηλεφώνημα προς το τμήμα Εξυπ. Πελατών ή αποστολή sms με συγκεκριμένο περιεχόμενο για να ενεργοποιηθεί η υπηρεσία.
Traveler . Δεν έχει πάγιο, προσφέρει μόνο έκπτωση !!! και όμως απαιτείται τηλεφώνημα προς το τμ. Εξύπ. Πελατών.
Data Traveler . Έχει πάγιο 5 € αλλά μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλο τον δωρεάν όγκο που έχεις στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να ενεργοποιείται αυτόματα καθώς το data roaming στοιχίζει 1 € / MB !!! Έτσι στο Cosmote Απεριόριστα 70 μπορείς να χρησιμοποιήσεις 1,5 GB στο εξωτερικό με μόνο 5 € επιπλέον. Διαφορετικά το κόστος θα ήταν περίπου 1500 € !!!
Ενεργοποίηση πακέτων δωρεάν χρόνου ομιλίας προς What’s up. Με 7 € σου δίνει 1200’ + 1200 sms . Απαιτείται αποστολή μηνύματος ή τηλ. Κλήση προς την υπηρεσία. Αν δεν το ενεργοποιήσεις με 7 € μιλάς ΜΟΝΟ 21’ .
Έτσι λοιπόν θα μπορούσε ο χρήστης του κινητού τηλεφώνου ( μέσω του λειτουργικού και των εφαρμογών του ) να στέλνει ένα μήνυμα “ START DAY” ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΙ ΜΕ ΤΟ “END DAY”.
Η Cosmote ( και η Vodafone ) αντί να στέλνει ένα μήνυμα ότι χρεώθηκες 1 € , θα μπορούσε να στείλει ένα μήνυμα και να λέει ότι “ με ΜΟΝΟ 1 € σερφάρεις όλη μέρα . Στείλε START DAY στο 1313” και όποιος θέλει ας το ενεργοποιήσει. Τέτοια φοβερή !!! προσφορά γιατί να την χάσει κάποιος ;
5) Απάντηση στο “Υπάρχει "γραμμή" απο τα μεγαλύτερα τηλεπικοινωνιακά ψάρια…” , “αν πέσανε στο τραπέζι αυτές οι προτάσεις…” , “Υπήρχε πρόεδρος όταν ελήφθησαν…”
Δεν είμαι ο αρμόδιος για να απαντήσω.
Ελπίζω να μην άφησα κάποια ερώτηση αναπάντητη. Αν αυτό συνέβη παρακαλώ να θεωρήσετε ότι δεν έγινε εσκεμμένα και θα ήταν ευπρόσδεκτη η οποιαδήποτε παρατήρηση ή συμπληρωματική ερώτηση. Οι παραπάνω απόψεις είναι απολύτως προσωπικές και σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι μπορούν να επιβληθούν σε κανέναν.
Όμως ο τρόπος λειτουργίας των συσκευών κινητής ( του λειτουργικού τους και των εφαρμογών τους Κύριε Π ) είναι συγκεκριμένος και αυτόν αποτύπωσα με την προηγούμενη επιστολή μου προκειμένου να γίνω κομμάτι της «λύσης» ενός προβλήματος και όχι «μέρος του προβλήματος».
Αν εσείς αυθαίρετα βγάλατε το συμπέρασμα ότι ο συντάκτης της επιστολής εκπροσωπεί της απόψεις της Cosmote ή του Δ.Σ. της Cosmote ( προφανώς γι αυτό και το Κύριος C ) είναι κάτι που δεν μπορώ να σας το απαγορέψω αλλά μπορώ να σας πω με βεβαιότητα ότι αστοχήσατε.
Εκτιμώ δε ότι καμία εταιρεία του μεγέθους της COSMOTE δεν πρόκειται να μπει στην διαδικασία της ανοιχτής συζήτησης σε ένα blog γιατί γνωρίζουν ότι όταν έχεις να τα βάλεις με 10.000.000 Έλληνες στην καλύτερη των περιπτώσεων θα βγεις με πολλά πλευρά σπασμένα.
Θεωρώ επίσης ότι μπορώ να παρουσιάσω μια πάρα πολύ καλά εμπεριστατωμένη άποψη γιατί η Vodafone πρώτα και έπειτα η Cosmote ακολούθησαν την πολιτική default on για την συγκεκριμένη υπηρεσία. Θα επιθυμούσα όμως αρχικά την προσωπική σου γνώμη γιατί μια εταιρεία με μερίδιο πάνω από το 48% της Ελληνικής αγοράς , με αυξητική τάση στην συνδρομητική της βάση , με την καλύτερη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό ( έπειτα από τις υποκλοπές της Vodafone ) και με το προφίλ του ηγέτη των τηλεπικοινωνιών , μπήκε στην διαδικασία να ρθεί σε ρήξη με τόσους συνδρομητές.
Ίσως να μην το περίμενες ( ο ενικός είναι για να ρίξουμε τους τόνους και για να μην νομίζεις ότι είμαι και κάποιος ) αλλά απέναντί σου μπορεί να έχεις κάποιον που αύριο μπορεί να είναι και σύμμαχός σου σε μια προσπάθεια να καταλάβουν όλοι αυτοί που μας κοιτάζουν από ψηλά, ότι σιγά σιγά ( πραγματικά σιγά όμως ) τα πράγματα αλλάζουν και η πολυδιαφημισμένη συνέπεια απέναντι στο καταναλωτικό κοινό δεν θα πρέπει να είναι στα χαρτιά.
Ο καθένας μας κάθε μέρα κρίνεται με την συμπεριφορά του απ’ όλους και κατακτήσεις ετών γκρεμίζονται εύκολα σε μια μέρα.
Τέλος έχω μείνει με την απορία για την αναφορά σου στην μαύρη πέτρα. Δεν είχα τον χρόνο για να το ψάξω οπότε θα ήταν ευπρόσδεκτο κάποιο σχετικό link.
Αναγνώστης