Το παραπάνω προκύπτει από τα στοιχεία απόδοσης των 34 μεγαλύτερων ΔΟΥ, που ανάρτησε στο Διαδίκτυο η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στις 28 από τις 34 ΔΟΥ, κάθε υπάλληλος πραγματοποίησε κάτω από έναν έλεγχο, ενώ στις υπόλοιπες έξι Εφορίες οι έλεγχοι φθάνουν έως το 1,82 (ΔΟΥ Χαλκίδας). Επίσης, οι 12 μεγαλύτερες ΔΟΥ δεν έχουν ελέγξει ούτε καν μία υπόθεση.
Επιπλέον ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο της μη συμμόρφωσης των φορολογουμένων στις κλήσεις των Εφοριών για υποβολή δηλώσεων και απόδοση φόρων.
Με ρυθμούς χελώνας προχωρά και η διαδικασία εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων χρεών και των κατασχέσεων, καθώς οι 33 από τις 34 Εφορίες παρουσιάζουν απόδοση κάτω του 1% και μόλις σε μια Εφορία (Β' Θεσσαλονίκης) έχουν γίνει κατασχέσεις στο 4% των ληξιπρόθεσμων οφειλετών.
Αδυναμία είσπραξης των τελών κυκλοφορίας
Τα 117.185 φθάνουν τα αυτοκίνητα για τα οποία η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών διαπίστωσε οφειλές από τέλη κυκλοφορίας για την περίοδο 1997 -2009, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κυριάκου Βελόπουλου, σχετικά με την αδυναμία είσπραξης τελών κυκλοφορίας από τις ΔΟΥ.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, το σύνολο της βεβαίωσης μέχρι την 5.3.2010 ανέρχεται στο ποσό των 27.685.255,52 ευρώ και το συνολικό ποσό των εισπραχθέντων έναντι της βεβαίωσης αυτής μέχρι και την 20.7.2011 ανέρχεται στο ποσό των 12.984.071 ευρώ, δηλαδή οφείλονται ακόμα περίπου 14,7 εκατ. ευρώ.
Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος που είχε καταθέσει σχετική ερώτηση, επικαλούνταν την έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή σύμφωνα με την οποία από το 1995, δεν έχουν εισπραχθεί τα τέλη κυκλοφορίας 114.625 αυτοκινήτων, που οδηγούν σε απώλειες 19.738.000 ευρώ.
Ο αναπληρωτής υπουργός, ωστόσο, επισημαίνει ότι το ποσό των 19.738.000 ευρώ "δεν συνιστά απώλεια εσόδων του Δημοσίου οφειλόμενη μάλιστα σε αδυναμία είσπραξης, αλλά αποτυπώνει το ύψος του προς είσπραξη ποσού μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα με το στάδιο της ακολουθούμενης από τις ΔΟΥ διαδικασίας είσπραξης των απαιτητών πλέον ποσών".