tromaktiko: Νότια Κορέα: Το χρονικό με τα τελευταία λεπτά πριν το ναυάγιο

Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Νότια Κορέα: Το χρονικό με τα τελευταία λεπτά πριν το ναυάγιο



Ο πρώτος συναγερμός στο βυθιζόμενο νοτιοκορεατικό οχηματαγωγό δόθηκε ύστερα από το τηλεφώνημα ενός αγοριού που επέβαινε σε αυτό και το οποίο κάλεσε την πυροσβεστική στις 8.52 π.μ της ημέρας που βυθίστηκε το...
πλοίο, τρία λεπτά μετά από την τελευταία στροφή που πραγματοποίησε. Το αγόρι αυτό, το επίθετο του οποίου είναι Τσόι, βρίσκεται μεταξύ των αγνοουμένων.

«Σώστε μας! Βρισκόμαστε σε ένα πλοίο που νομίζω ότι βυθίζεται», είπε το αγόρι σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Το αγόρι κάλεσε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 119 κι από εκεί τον πέρασαν στην πυροσβεστική. Η κλήση διαβιβάστηκε στην ακτοφυλακή δύο λεπτά αργότερα και ακολούθησαν περίπου 20 άλλες στην πυροσβεστική υπηρεσία, σύμφωνα με δήλωση αξιωματικού της πυροσβεστικής στο Reuters.

Η πρώτη κλήση την ώρα που ξεκίνησε να βυθίζεται το πλοίο την περασμένη Τετάρτη έγινε από ένα αγόρι η φωνή του οποίου έτρεμε και ακουγόταν ότι επρόκειτο για κάτι επείγον, δήλωσε ο αξιωματικός της πυροσβεστικής στο τηλεοπτικό δίκτυο MBC.

Σύμφωνα με το Reuters, χρειάστηκε να περάσει λίγος χρόνος ώστε να διακριβωθεί για ποιο πλοίο επρόκειτο καθώς το αγόρι βρισκόταν σε σύγχυση.

Ο αξιωματικός της πυροσβεστικής τού ζήτησε να δώσει το τηλέφωνο στον καπετάνιο και το αγόρι απάντησε: «Εννοείτε τον καθηγητή;». Η προφορά των λέξεων «καπετάνιος» και «καθηγητής» είναι παρεμφερής στα κορεατικά.

Η νοτιοκορεατική κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα το χρονικό με τα τελευταία λεπτά του δυστυχήματος, όσο δηλαδή το πλοίο ήταν ακόμη σταθερό και έπλεε.

Το οχηματαγωγό Sewol πραγματοποίησε κλειστή και απότομη στροφή προς το νησί-θέρετρο Τζέζου στα ανοιχτά των νοτίων ακτών της κορεατικής χερσονήσου στις 8.49 π.μ και μέσα σε ένα λεπτό άρχισε να παίρνει κλίση.

Μέχρι τις 8.55 π.μ, ήταν ακυβέρνητο και έγερνε προς τα αριστερά.

Το οχηματαγωγό Sewol πραγματοποιούσε δρομολόγιο ρουτίνας νοτίως του λιμανιού Ίντσεον προς το τουριστικό νησί Τζέζου.

Από τους 476 επιβάτες και πλήρωμα, οι 339 ήταν έφηβοι και εκπαιδευτικοί που πήγαιναν σχολική εκδρομή. Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί 174 άτομα, ενώ οι υπόλοιποι θεωρούνται νεκροί. Μόνο 174 άνθρωποι διασώθηκαν, ενώ οι αγνοούμενοι θεωρούνται νεκροί.

Ο καπετάνιος του πλοίου, Λι Τζουν-σέοκ, 69 ετών και άλλα μέλη του πληρώματος έχουν συλληφθεί αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για αμέλεια.

Μέλη του πληρώματος του πλοίου της Νότιας Κορέας ζητούσαν επανειλημμένα από τους αξιωματικούς της γέφυρας να τους απαντήσουν σχετικά με το αν θα έπρεπε να δώσουν εντολή για την εγκατάλειψη του πλοίου, ωστόσο δεν πήραν καμία απάντηση, σύμφωνα με το Reuters.

Αρκετά μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου, εγκατέλειψαν το πλοίο καθώς αυτό βυθιζόταν, ενώ είχε δοθεί εντολή στους επιβάτες να παραμείνουν στις καμπίνες τους, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες. Η πρόεδρος Παρκ Γκεούν-χίε δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εντολή αυτή ισοδυναμεί με «πράξη δολοφονίας».

Ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός σταθμός KBS, επικαλούμενος τα πρακτικά της συνομιλίας μεταξύ του πληρώματος και του ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας, αναφέρει ότι είχε δοθεί επανειλημμένως στους επιβάτες η οδηγία να παραμείνουν στις θέσεις τους.

«Μείνετε εκεί που είστε. Μην μετακινείστε. Θα είναι πιο επικίνδυνο εάν μετακινηθείτε», ήταν η οδηγία που είχε δοθεί στους επιβάτες.

Επί μισή ώρα το πλήρωμα του τρίτου καταστρώματος ρωτούσε τη γέφυρα μέσω ασύρματων συσκευών εάν θα πρέπει να δώσουν την εντολή για εγκατάλειψη του πλοίου, μετέδωσε το KBS. Καμία απάντηση δεν εδόθη.

«Εκείνη τη φάση δεν μπορούσαμε να γνωρίζουμε ποια ήταν η κατάσταση στη γέφυρα», μετέδωσε το KBS επικαλούμενο δηλώσεις του πληρώματος.

«Συνεχίζαμε τις προσπάθειές μας, αλλά… εφόσον η γέφυρα δεν έδινε καμία εντολή, το πλήρωμα του τρίτου ορόφου ακολούθησε τις οδηγίες του καταστατικού και κάναμε ανακοινώσεις στους επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους. Το κάναμε τουλάχιστον 3 φορές».

Ένα από τα παιδιά ήταν αυτό που προειδοποίησε για τον κίνδυνο, δήλωσε στο Ρόιτερς ένας αξιωματικός του πυροσβεστικού σταθμού.

Σύμφωνα με τις αναφορές, ο Λι δεν βρισκόταν στη γέφυρα όταν άρχισε να παίρνει κλίση το πλοίο. Την διακυβέρνηση εκείνη τη στιγμή είχε αναλάβει ένας 26χρονος αξιωματικός, ο οποίος δεν είχε τη σχετική εμπειρία για το συγκεκριμένο κομμάτι της διαδρομής, δήλωσαν μέλη του πληρώματος. Ο Λι δήλωσε στους δημοσιογράφους πως φοβόταν ότι οι επιβάτες θα παρασύρονταν από τα ορμητικά ρεύματα εάν εγκατέλειπαν το πλοίο. Ο ίδιος δεν έχει εξηγήσει μέχρι στιγμής τους λόγους για τους οποίους είχε εγκαταλείψει το πόστο του.

kerdos.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!