tromaktiko: Κοινή σύσκεψη κυβερνητικών στελεχών, ΤΑΙΠΕΔ. Διοίκησης αεροδρομίου ζητούν οι δήμαρχοι των Μεσογείων για τη σχέση τους με το «Ελ. Βενιζέλος»

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Κοινή σύσκεψη κυβερνητικών στελεχών, ΤΑΙΠΕΔ. Διοίκησης αεροδρομίου ζητούν οι δήμαρχοι των Μεσογείων για τη σχέση τους με το «Ελ. Βενιζέλος»



Την άμεση συνάντηση με τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, Εσωτερικών Παν. Σκουρλέτη, Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, προκειμένου να συζητηθεί και να...
ληφθεί ουσιαστική απόφαση για τη σχέση των δήμων των Μεσογείων με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» ζητούν με έγγραφό τους οι δήμαρχοι Μαρκοπούλου Σωτ. Μεθενίτης, Κρωπίας Δημ. Κιούσης, Παιανίας Σπ. Στάμου, Σπάτων – Αρτέμιδας Δημ. Μάρκου και Ραφήνας - Πικερμίου Βασ. Πιστικίδης, ενόψει της παράταξης της σύμβασης με το αεροδρόμιο μέχρι το 2045.

Η σχετική απόφαση – πρόταση την οποία συνυπογράφουν τόσο ο αντιπεριφερειάρχης Ανατ. Αττικής Πέτρος Φιλίππου όσο και οι επικεφαλής παρατάξεων του περιφερειακού συμβουλίου Πάρ. Ευαγγελίου, Ζαχ. Πελέκης και Γιάννης Σμέρος, ελήφθη στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου, και ως παραλήπτες έχει και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνη Λεούση, την περιφερειάρχη Ρένα Δούρου, τον πρόεδρο του δ.σ. της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» και τους 15 βουλευτές Αττικής.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι τα όσα αναγράφονται στο σχετικό έγγραφο το οποίο δημοσιοποιεί σήμερα το notioanatolika.gr είναι προϊόν νομικών και πολιτικών επαφών των δημάρχων σε χρονικό διάστημα δύο ετών με νομικό συμπαραστάτη τον Δρ Απόστολο Παπακωνσταντίνου.

Με δεδομένο λοιπόν ότι έχει ξεκινήσει η διαβούλευση με τη διοίκηση του ΔΑΑ για την παράταση της σύμβασης οι αυτοδιοικητικοί των Μεσογείων ζητούν την οργάνωση μιας σύσκεψης στην οποία θα μετέχουν η κυβέρνηση, το ΤΑΙΠΕΔ, η διοίκηση του αεροδρομίου και βέβαια οι δήμαρχοι των πέντε εμπλεκόμενων δήμων ώστε να ληφθεί μία οριστική απόφαση και να μην παραμένουν χιλιάδες πολίτες και οι περιουσίες τους σε ομηρία παράλληλα με τις αποζημιώσεις και τα αντισταθμιστικά οφέλη των οποίων ωφελημένοι θα βγουν οι δήμοι και κατ’ επέκταση οι δημότες.

Δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής ουδενός ότι ήδη αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στις προσφυγές που έχουν καταθέσει οι δήμοι και οι οποίες έχουν εκδικαστεί.

Όπως λοιπόν αναφέρεται στην απόφαση – πρόταση των δημάρχων στόχος είναι η συνδιαμόρφωση ενός πλαισίου προτάσεων - αιτημάτων για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου.

«Οι Δήμοι των Μεσογείων έχουν εκπονήσει και έχουν καταθέσει εγκαίρως στους συναρμοδίους φορείς συγκεκριμένες προτάσεις τόσο για τη διευθέτηση των προβλεπόμενων στον νόμο 2338/1995 αντισταθμιστικών οφελών από́ την αξιοποίηση του χώρου του τέως Αεροδρομίου του Ελληνικού́, όσο και για τους όρους που αφορούν τη χρονική́ επέκταση της συμβάσεως παραχώρησης του Αεροδρομίου και άπτονται δίκαιων και διαχρονικών αιτημάτων των Δήμων. Οι προτάσεις τους αυτές βρίσκουν σύμφωνη την Περιφέρεια Αττικής, η οποία δεσμεύθηκε να επιδιώξει από́ κοινού́ με τους Δήμους την υιοθέτησή τους από́ την Κεντρική́ Διοίκηση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό έγγραφο.

Στη συνέχεια αναφέρονται οι κατευθύνσεις που συναποφασίστηκαν και έχουν να κάνουν με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού́ στις συζητήσεις και στις διαβουλεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται, «με δεδομένο ότι σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες η Τοπική́ Αυτοδιοίκηση μετέχει στις όποιες αναπτυξιακές διαδικασίες γίνονται γύρω από́ τα αεροδρόμια, προτείνει τη σύσταση ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης – ανάπτυξης της περιοχής με συμμετοχή́ της πολιτείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του αεροδρομίου».

Επιπροσθέτως ζητείται η θέσπιση μόνιμου αντισταθμιστικού τέλους της τάξης του 2% «λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, της όχλησης, της κυκλοφοριακής φόρτισης κ.λπ. και επειδή́ τα Δημοτικά́ Τέλη δεν έχουν πληρωθεί».

Ένα άλλο μείζον ζήτημα που τίθεται είναι το χωροταξικό με δεδομένο ότι έχουν δεσμευθεί εκτάσεις 20.000 στρεμμάτων από τους όμορους του αεροδρομίου δήμους, η ονομαζόμενη Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.Α.) και συγκεκριμένα 10.800 στρέμματα στον Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος, 4.000 στρέμματα στον Δήμο Παιανίας, 4.300 στρέμματα στον Δήμο Κρωπίας και 500 στρέμματα στον Δήμο Μαρκοπούλου.

«Δεν έχει υπάρξει όμως καμία δέσμευση για το τι θα γίνει με τους ιδιοκτήτες των οποίων τα γεωτεμάχια ανήκουν στη δεσμευμένη ζώνη. Έχουν γίνει επίσης συγκεκριμένες προτάσεις και για τον τρόπο που θα πρέπει το Αεροδρόμιο να κάνει τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις αλλά́ και για τις αλλαγές των χρήσεων γης στις παραπάνω περιοχές προκειμένου αυτές να αξιοποιηθούν και να αναβαθμιστούν προς όφελος τόσο των ίδιων των τοπικών κοινωνιών όσο και του Αεροδρομίου. Μέσα στις προτάσεις που έχουν υποβληθεί́, περιλαμβάνονται συγκεκριμένες χρήσεις γης, συγκεκριμένοι συντελεστές και όροι δόμησης που θα πρέπει να ισχύσουν για την ανάπτυξη αυτών των περιοχών», αναφέρεται σχετικά στο έγγραφο.

Επιπλέον ζητείται να συζητηθούν και να ληφθούν αποφάσεις σε προτάσεις που έχουν διατυπωθεί και έχπουν να κάνουν με την «υλοποίηση κοινών προγραμμάτων για την ανάδειξη και αξιοποίηση των μνημείων της περιοχής, αλλά́ και των παραγωγικών μονάδων του πρωτογενούς τομέα, των τουριστικών “μονοπατιών” και άλλων σημείων τουριστικού́ ενδιαφέροντος της περιοχής, καθώς και των χώρων συλλογής, διαχωρισμού́ και επεξεργασίας των απορριμμάτων».

Τέλος γίνεται αναφορά και στην αναγκαιότητα συζήτησης και λήψης απόφασης για την άρση απαλλοτριώσεων περιοχών όπου υπάρχουν οικίες.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το σχετικό έγγραφο που απέστειλαν οι δήμαρχοι προς τα κυβερνητικά και υπόλοιπα στελέχη.

Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!