tromaktiko: Οι αποκρατικοποιήσεις σανίδα σωτηρίας για τις κατασκευαστικές

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Οι αποκρατικοποιήσεις σανίδα σωτηρίας για τις κατασκευαστικές



Στις αποκρατικοποιήσεις έχουν ρίξει το βάρος τους οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας καθώς αν περιμένουν από τα νέα...
δημόσια έργα τότε τουλάχιστον για το 2017, θα χρειαστεί να είναι πολύ υπομονετικοί.

Στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων φαίνεται όμως ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και στα κατασκευαστικά. Αστέρας, Περιφερειακά Αεροδρόμια, Κασσιώπη, Αφάντου, ΟΛΘ, Εγνατία κ.α.

Στα άμεσα είναι η υπόθεση της ανακαίνισης του Αστέρα Βουλιαγμένης το οποίο με 200εκ.ευρώ είναι μαγνήτης για όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές και σύντομα αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος ίσως και μέχρι τον Φεβρουάριο.

Από τον Μάρτιο και μετά ξεκινά το μεγάλο πλάνο αναβάθμισης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων το οποίο φτάνει τα 400εκ.ευρώ. Εκεί λέγεται πως αποτελεί το χρυσό χαρτί για την Intrakat η οποία πάνω στο συγκεκριμένο project παίζει ρόλο ως nominated contractor και θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, αν και στην πορεία αναμένεται να μπουν στο παιχνίδι μέσω υπεργολαβιών και κοινοπραξιών και άλλα σχήματα (Redex;).

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται όμως και η επένδυση της NCH Capital Inc., που διαχειρίζεται, στην περιοχή Κασσιόπη στην Κέρκυρα, καθώς ολοκληρώθηκε η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. Το κόστος της επένδυσης αναμένεται να ανέλθει σε 100εκ.ευρώ (+23εκ. για την απόκτηση του) δίνοντας το έναυσμα σε μία ακόμα κατασκευαστική μάχη.

Η έκταση του είναι περίπου 490 στρέμματα. Από το σύνολο της έκτασης πάνω από το ήμισυ αποτελεί ιδιωτική δασική έκταση, ενώ υπάρχει και μία μικρή φυσική λίμνη. Το ακίνητο έχει μια ακτογραμμή μήκους περίπου 725 μέτρων, ενώ η δόμηση που προβλέπεται με βάση τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφορά το 7% του ακινήτου.

Στα πλάνα των κατασκευαστών όμως είναι και άλλες αποκρατικοποιήσεις που είτε έρχονται όπως ο ΟΛΘ που θα χρειαστεί να "πέσουν" επενδύσεις 180εκ.ευρώ οπότε θα έχουμε μία μεγάλη μάχη ακόμα αλλά και η Εγνατία όπου πολλοί προβλέπουν μονομαχία ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ καθώς τα 1.000χλμ είναι μεγάλη προίκα αλλά και "κουμπώνει" στους άλλους αυτοκινητόδρομους που διαθέτουν (τον Αιγαίου για τον ΑΚΤΩΡ και Ε65 και Ιόνια για την ΤΕΡΝΑ).

Φυσικά έχουμε και την περίπτωση της Αφάντου όπου η πολυθρήλητη τουριστική επένδυση στην περιοχή αναμένεται εδώ και χρόνια και υπόσχεται να μεταμορφώσει την περιοχή.

Για το τέλος αφήσαμε την μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό που όμως αναμένεται να μας απασχολήσει κατασκευαστική από το 2018 μιας και υπάρχουν ακόμα σειρά από εκκρεμότητες. Όταν τελικά ξεκινήσει αναμένεται να εισρεύσει ένα ποσό σχεδόν 2 δισ ευρώ για τα πρώτα έργα υποδομής διαμοιρασμένα σε μία περίοδο 5 ετών. Εδώ αναμένουμε...

Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!