tromaktiko: «Γυρίζει» το ματς η βενζίνη

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

«Γυρίζει» το ματς η βενζίνη



Το ντίζελ μπήκε δυναμικά στη ζωή μας. Λίγο η στέρηση από τη χρόνια απαγόρευση, πολύ η ληστρική τιμή της βενζίνης και τα... πετρελαιοκίνητα δεν άργησαν να δώσουν δυναμικό «παρόν». Αποτελούν, όμως, παρελθόν στις εξελίξεις.

Με τους κατασκευαστές να έχουν κρίνει το ντίζελ ασύμφορο προς εξέλιξη αλλά την αγορά να απαιτεί κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση και υψηλές αποδόσεις, η βενζίνη ενισχύεται με νέες τεχνολογίες. Ποιες είναι αυτές;

Αν παρακολουθήσατε την έκθεση του Παρισιού για τα νέα μοντέλα μάλλον χάνετε την ουσία. Γιατί στο Παρίσι παρουσιάστηκε το άμεσο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μία η έκθεση είναι γεμάτη ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίνοντας τον τόνο της εικόνας που θα έχει η αυτοκίνηση στα επόμενα είκοσι χρόνια, όμως για τα αμέσως επόμενα χρόνια, την δεκαετία που είναι μπροστά μας, οι εξελίξεις είναι δύο, και έχουν να κάνουν με τον βενζινοκινητήρα.

Η πρώτη έχει να κάνει κυρίως με τα περιφερειακά. Τα αυτοκίνητα στα αμέσως επόμενα χρόνια θα κινούνται με τούρμπο βενζινοκινητήρες και μπαταρίες 48V. Τέσσερις φορές πάνω από τη σημερινή τάση, η αύξηση αυτή επιτρέπει σε όλα τα περιφερειακά συστήματα, από αντλίες νερού μέχρι τον κλιματισμό να έχουν μεγαλύτερη απόδοση. Που σημαίνει πως το μοτέρ πέρα από το να κινεί τους τροχούς, θα έχει να φορτίσει μόνο την μπαταρία. Θυμίζει κάτι; Ναι, είναι ένα είδος υβριδικού, και η βελτίωση της απόδοσης συνοδεύεται και από τους εναλλακτικούς τρόπους φόρτισης της μπαταρίας, κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή πατάς το φρένο. Τέτοια μοτέρ δείχνει η Mercedes, Audi, Opel, Ford, Peugeot και Hyundai, Toyota.

Η δεύτερη έχει να κάνει με τα σπλάχνα του μοτέρ. Με έναν μηχανικό τρόπο η θέση του πιστονιού στο κάτω νεκρό σημείο μετατοπίζεται, αλλάζοντας ουσιαστικά τη σχέση συμπίεση στο θάλαμο. Η Infiniti, η πολυτελής μάρκα του ομίλου Renault-Nissan, έδειξε αυτό το διαμάντι έτοιμο για παραγωγή. Με συμπίεση από 8 προς 1 μέχρι 14 προς 1, πετυχαίνει 280 άλογα και 400Νm από δύο λίτρα τούρμπο, με κατανάλωση κάτω από 4 λτ./100χλμ.

Και από ντίζελ; Για πρώτη φορά, δεν είδαμε ούτε ένα νέο ντίζελ μοτέρ, μικρό ή μεγάλο. Όλα τα πρωτότυπα ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά με φόρτιση από την πρίζα και βενζινοκινητήρες με νέες τεχνολογίες. Και με αυτές τις δύο να βρίσκονται έτοιμες να μπουν σε παραγωγή, τα νέα μοτέρ θα έχουν τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους: της βενζίνης και του ντίζελ.

Εσείς τι άλλες τάσεις βλέπετε να έρχονται; Τι τεχνολογίες πήρε το μάτι σας που φαίνεται πως θα αλλάξουν τα αυτοκίνητα που οδηγούμε;

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!