tromaktiko: Τραμπ: Μπορείτε να μου πείτε αν είμαι υπό έρευνα;

Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Τραμπ: Μπορείτε να μου πείτε αν είμαι υπό έρευνα;



Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ παραδέχθηκε χθες Πέμπτη ότι είχε ρωτήσει τον πρώην επικεφαλής του FBI Τζέιμς Κόμεϊ αν ήταν ο ίδιος στόχος έρευνας για τις...
σχέσεις του με τη Ρωσία, κινδυνεύοντας να τροφοδοτήσει τις εικασίες για παρέμβασή του στην έρευνα ή ακόμη και για εκφοβισμό.

«Τον είχα ρωτήσει», παραδέχθηκε ο Τραμπ στη διάρκεια συνέντευξης του στο τηλεοπτικό δίκτυο NBC, αναφερόμενος σε δύο τηλεφωνικές τους συνομιλίες, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Του είπα: “Αν είναι δυνατόν, μπορείτε να μου πείτε αν είμαι υπό έρευνα;”. Απάντησε ότι δεν είμαι αντικείμενο έρευνας», εξήγησε ο Αμερικανός πρόεδρος, αναφερόμενος στις έρευνες που γίνονται σχετικά με τους δεσμούς στενών του συνεργατών με τη Ρωσία στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του 2016.

Παρά τις διαβεβαιώσεις που έλαβε από τον Κόμεϊ, ο Τραμπ παραδέχθηκε ότι σκεφτόταν την υπόθεση της Ρωσίας όταν έλαβε την απόφαση να τον αποπέμψει: «Στην πραγματικότητα όταν το αποφάσισα, είπα: “Αυτό το θέμα με τη Ρωσία, ο Τραμπ και η Ρωσία, είναι μια κατασκευασμένη ιστορία”».

Τόνισε ότι η απόφαση να αποπέμψει τον Κόμεϊ ήταν αποκλειστικά δική του. «Θα τον απέλυα ανεξάρτητα από τις συστάσεις».

«Δεν υπάρχει καμία συνωμοσία μεταξύ εμού και της εκστρατείας μου και των Ρώσων», πρόσθεσε ο Τραμπ.

Εξάλλου στη διάρκεια της χθεσινής του συνέντευξης ο Αμερικανός πρόεδρος διέψευσε ότι θέλει να σταματήσει η έρευνα του FBI για τη Ρωσία. «Στην πραγματικότητα θέλω να επιταχυνθεί η έρευνα», είπε.

«Δεν έχω καμία σχέση με τη Ρωσία. Δεν έχω επενδύσεις στη Ρωσία. Δεν έχω ακίνητα στη Ρωσία. Δεν εμπλέκομαι με τη Ρωσία», υπογράμμισε ο Αμερικανό πρόεδρος.

Σύμφωνα με τον Τραμπ, είχε συνομιλήσει με τον Κόμεϊ για πρώτη φορά στη διάρκεια ενός «πολύ συμπαθητικού» δείπνου.

«Ήθελε να παραμείνει επικεφαλής του FBI και του είπα ότι θα το σκεφτώ», διηγήθηκε. «Και εκείνη την ημέρα μου είπε ότι δεν είμαι αντικείμενο έρευνας, κάτι που ούτως ή άλλως γνώριζα», πρόσθεσε.

Από νομικής άποψης οι δηλώσεις αυτές του Τραμπ μοιάζουν με άσκηση πίεσης από την πλευρά του Αμερικανού προέδρου στον επικεφαλής του FBI.

Το ερώτημα που του έθεσε «θα μπορούσε να ισοδυναμεί με απόπειρα διαφθοράς (…) ή το λιγότερο με παρακώλυση της δικαιοσύνης (…) Ο Κόμεϊ θα ήταν ανόητος αν έπεφτε στη παγίδα, δίνοντας διαβεβαιώσεις» στον Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με την έρευνα, εξήγησε η νομικός Λόρενς Τράιμπ.

Σύμφωνα με τους New York Times, ο Τραμπ είχε ζητήσει από τον Κόμεϊ να του υποσχεθεί πως θα του είναι πιστός στη διάρκεια ενός δείπνου πριν την ορκωμοσία του Αμερικανού προέδρου.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η οποία επικαλείται δύο συνεργάτες του πρώην επικεφαλής του FBI, ο Κόμεϊ αρνήθηκε να το κάνει, όμως διαβεβαίωσε τον Τραμπ για την «ειλικρίνειά του».

Πάντως η Σάρα Χάκαμπι Σάντερς, εκπρόσωπος της προεδρίας, διέψευσε αυτή την εκδοχή, τονίζοντας ότι ο Τραμπ «δεν υπονόησε ποτέ ότι αναμένει πίστη στο πρόσωπό του, αλλά μόνο απέναντι στη χώρα και τον λαό της».

Εξάλλου ο μεταβατικός διευθυντής του FBI Άντριου Μάκαμπι διαβεβαίωσε το Κογκρέσο, το οποίο είναι αναστατωμένο μετά την αποπομπή Κόμεϊ, για την ανεξαρτησία της έρευνας σχετικά με την ενδεχόμενη παρέμβαση της Ρωσίας στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.

«Το έργο των ανδρών και των γυναικών του FBI συνεχίζεται, όποιες κι αν είναι οι αλλαγές στις συνθήκες, όποιες κι αν είναι οι αποφάσεις», τόνισε ο Μάκαμπι. «Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία απόπειρα παρακώλυσης της έρευνας», υπογράμμισε.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!