tromaktiko: Εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο: Τα σενάρια για τη σιδηροδρομική τραγωδία

Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

Εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο: Τα σενάρια για τη σιδηροδρομική τραγωδία



Απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας στο Άδενδρο αναζητούν οι εμπειρογνώμονες που εξετάζουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε ο εκτροχιασμός του τρένου που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο τριών ανθρώπων...

Τρία είναι τα βασικά σενάρια για την «κακή συγκυρία» - όπως χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο - που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες.

Το πρώτο σενάριο, σύμφωνα με «Τα Νέα», επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς σύμφωνα με πηγές το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.
Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι' αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ βάζουν και μια άλλη παράμετρο αυτή της ελλιπούς συντήρησης στην φωτοσήμανση. Όπως λένε μπορεί ο οδηγός της αμαξοστοιχίας να μην είδε το σήμα που τον ενημέρωνε ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο και γι' αυτό δεν «έκοψε» ταχύτητα.
«Κακή συγκυρία» ο εκτροχιασμός

Για «κακή συγκυρία» μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Πετράκης στον ΑΝΤ1. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή θα έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες, όταν και αναμένεται το πόρισμα. «Δεν μπορεί κανείς εύκολα να μιλήσει για πρόβλημα δικτύου ή φωτοσήμανσης. Είναι μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Συνέτρεξαν κάποια πράγματα για να συμβεί το δυστύχημα. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος έχουν μια συγκυρία μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζει την ασφάλεια. Ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει επηρεάσει μια Α, Β, Γ ή Δ παράμετρος. Μπορεί να έχουν συμβάλει αρκετές παράμετροι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης.

Το χρονικό της τραγωδίας
Στους τρεις ανέρχεται ο αριθμός των θυμάτων από το τραγικό δυστύχημα με τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας στην περιοχή του Άδενδρου, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του διοικητή του νοσοκομείου Παπανικολάου, Κωνσταντίνου Εμμάνουηλίδη στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο τραυματίας που νοσηλευόταν διασωληνωμένος κατέληξε την Κυριακή (14/05).
Στα νοσοκομεία όπου έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες έχουν σπεύσει στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να συνδράμουν με οποιονδήποτε τρόπο χρειαστεί τους ίδιους και τις οικογένειες τους, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, επιβεβαίωσε πως ένας επιβάτης, ένας μηχανοδηγός κι ένας ελεγκτής είναι τα τρία θύματα του δυστυχήματος.
Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, εκφράζει ιδιαιτέρως τη θλίψη της για το γεγονός ότι ένας εκ των τριών ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους ήταν γιατρός και υπηρετούσε στο Κέντρο Υγείας Κασσανδρείας.

Αυτοί είναι οι τρεις νεκροί
Άμεση υπήρξε η κινητοποίηση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών για τον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας, συνεχίζει η ανακοίνωση. Ειδικότερα, συμμετείχαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα.
Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών επιχείρησαν ακόμα 21 οχήματα της πυροσβεστικής με 60 άτομα προσωπικό καθώς και 15 αξιωματικοί και 75 άντρες της αστυνομίας και της Τροχαίας.
Επίσης, άμεση ήταν η κινητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά με λεωφορεία και εφεδρική αμαξοστοιχία στον τελικό τους προορισμό των επιβατών που δεν τραυματίστηκαν αλλά και των επιβατών που λόγω της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας είχαν παραμείνει σε εκατέρωθεν σταθμούς.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλη η σιδηροδρομική οικογένεια εκφράζει «τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των νεκρών και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες».
Δείτε εδώ πότε θα βγει το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας
Δείτε σοκαριστικό βίντεο από τον τόπο της τραγωδίας υπό το φως της ημέρας

Ο χώρος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο. Έχει αποκλειστεί από τις αστυνομικές Αρχές προκειμένου να μπορούν να εργάζονται απρόσκοπτα όλες οι υπηρεσίες που βρίσκονται επί ποδός από το βράδυ του Σαββάτου.
Παράλληλα είναι σε εξέλιξη επιχείρηση αποκατάστασης της τροφοδοσίας της ηλεκτρικής ενέργειας στις γραμμές καθώς ένας πυλώνας βρίσκεται κάθετα πεσμένος πάνω στις ράγες.
Η μηχανή της αμαξοστοιχίας, η οποία έχει κυριολεκτικά εμβολίσει το κτήριο διαθέτει πετρελαιοκινητήρα. Για λόγους ασφαλείας βρίσκεται σε αυξημένη επιφυλακή κλιμάκιο του Πυροσβεστικού Σώματος.

Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες των ανθρώπων που είδαν το τρένο να «καρφώνεται» μέσα στο σπίτι και περιγράφουν τις στιγμές μετά το δυστύχημα.

«Οι εικόνες ήταν τραγικές, κάποιοι επιβάτες από τα πίσω βαγόνια άνοιγαν τα παράθυρα και έβγαιναν από αυτά. Επικρατούσε πανικός. Ο κόσμος έκανε ό,τι μπορούσε για να απεγκλωβιστεί» λέει χαρακτηριστικά στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Δημήτρης Μυλώσης, αυτόπτης μάρτυρας. «Οι πιο ψύχραιμοι από τους κατοίκους της περιοχής έμπαιναν μέσα στο σιδερένιο κουφάρι για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να βγουν. Στο οίκημα βρίσκονταν την ώρα της πρόσκρουσης δύο άντρες αλβανικής καταγωγής οι οποίοι έντρομοι δεν δίστασαν να πηδήξουν από ύψος 5 μέτρων και τελικά κατάφεραν να σωθούν».
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!