tromaktiko: Πως μπορούμε να απολαύσουμε τις τηγανητές πατάτες πιο υγιεινά;

Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2017

Πως μπορούμε να απολαύσουμε τις τηγανητές πατάτες πιο υγιεινά;



Τα αλμυρά εδέσματα κατέχουν μια εξαίρετη θέση στην Μεσογειακή διατροφή μας τα τυριά, οι αλμυρές πίτες και ιδιαίτερα οι τηγανητές πατάτες. Έχω αδυναμία στις...
τηγανητές πατάτες τι να κάνω; Πως μπορούμε να απολαύσουμε τις τηγανητές μας πατάτες ποιο υγιεινά;

Ωστόσο, όσο νόστιμες κι αν είναι, οι τηγανητές πατάτες δεν θεωρούνται και από τα πιο υγιεινά εδέσματα, γιατί ο τρόπος παρασκευής τους μας επιβαρύνει με βλαβερές για την υγεία μας ουσίες που παράγονται κατά το τηγάνισμα, αλλά και με πολλές θερμίδες λόγω του λαδιού που απορροφούν.

Πως μπορούμε να απολαύσουμε τις τηγανητές μας πατάτες πιο υγιεινά;

Η θερμοκρασία αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα οξείδωσης των ελαίων. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να έχετε υπόψη σας ορισμένες οδηγίες, ώστε να ¬κάνετε το τηγάνισμα λιγότερο βλαβερό:

• Τηγανίζετε μόνο με ελαιόλαδο.

• Προθερμαίνετε το λάδι, χωρίς όμως να το αφήνετε να καεί.

• Στραγγίζετε καλά τις πατάτες πριν τις τηγανίσετε, γιατί έτσι το λάδι δεν καταστρέφεται γρήγορα και οι πατάτες δεν απορροφούν πολύ λάδι.

• Μην αφήνετε τις πατάτες να καίγονται, ο χρόνος τηγανίσματος πρέπει να είναι σύντομος.

• Αντικαθιστάτε το λάδι μετά από κάθε τηγάνισμα.

Οι τηγανητές πατάτες συνήθως απορροφούν πολύ λάδι, γι’ αυτό και παχαίνουν. Αν, όμως, τις εντάξετε

σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο και τις φτιάξετε με τους τρόπους που σας προτείνουμε, θα γλιτώσετε θερμίδες και θα επιβαρυνθείτε λιγότερο από επιβλαβή του τηγανίσματος.


Επίσης μπορείτε να:

• Βάλτε πολύ λίγο ελαιόλαδο στο τηγάνι, τόσο όσο να σχηματίζεται ένα λεπτό στρώμα στην επιφάνειά του.

• Φροντίστε να φτάσει σε μέτρια θερμοκρασία (160° C). Απομακρύνετε το τηγάνι από την εστία αν αρχίσει να καπνίζει. Φτιάξτε μία τηγανιά μόνο και ποτέ δεύτερη στο ίδιο λάδι.

Με αυτό τον τρόπο τηγανίσματος, οι πατάτες απορροφούν λιγότερο λάδι.

Επίσης μπορείτε να τις βάλετε στον φούρνο

• Καθαρίστε τις πατάτες και κόψτε τις όπως τις τη¬γανητές, αλλά όχι ιδιαίτερα λεπτές.

τρώστε ένα ταψί με λαδόχαρτο, ρίξτε τις μέσα και απλώστε τις, φροντίζοντας να μην είναι η μία πάνω στην άλλη.

• Προσθέστε αλάτι και, αν θέλετε, ρίγανη. Ραντίστε τις με λίγο ελαιόλαδο και ψήστε τις σε προθερμασμένο φούρνο μέχρι να ροδίσουν, στους 200-230° C.

Να απολαμβάνετε «πατάτες τηγανητές», χωρίς τηγάνι, νόστιμες, με λιγότερες θερμίδες.


Πως γίνονται πιο νόστιμες;

• Όσο πιο φρέσκες είναι οι πατάτες τόσο πιο νόστιμες γίνονται.

Όσο πιο ομοιόμορφα είναι κομμένες τόσο πιο ομοιόμορφα θα είναι και ψημένες.

• Μην τις καταναλώνετε όταν είναι πολύ μαλακές ή έχουν βγάλει ρίζες και κυρίως όταν έχουν πρασινίσει, γιατί, όπως και τα υπόλοιπα μέρη του φυτού (φύλλα, βλαστοί), περιέχουν σολανίνη, που είναι δηλητηριώδης ουσία.

• Διατηρήστε τις σε μέρος σκοτεινό και δροσερό που να αερίζεται καλά.

• Στην αγορά, θα βρείτε λευκόσαρκες και κίτρινο σάρκες πατάτες. Στην Ελλάδα, οι κιτρινόσαρκες θεω¬ρούνται και οι καλύτερες για το μαγείρεμα.

Μια ακόμη διατροφική απειλή που έχουν οι τηγανητές πατάτες είναι το ακρυλαμίδιο , μία ακόμη διατροφική απειλή που έχει και αυτήν πάρει θέση στο τραπέζι μας και παράγεται όταν κάποια τρόφιμα μαγειρευτούν σε υψηλή θερμοκρασία (π.χ. τηγάνισμα).

Τι πρέπει να κάνει κανείς για να μειώσει την ποσότητα ακρυλαμιδίου τουλάχιστον στις σπιτικές τηγανητές πατάτες.

• Μην αποθηκεύετε τις πατάτες στο ψυγείο.

• Όταν κόβετε τις πατάτες, πριν τις τηγανίσετε, βάλτε τις σε κρύο νερό για 30 ΄. Στη συνέχεια, στραγγίξτε τις καλά και τηγανίστε τις.

• Φροντίστε κατά το τηγάνισμα η θερμοκρασία του ελαιολάδου να μην ξεπερνά τους 175° C.

• Μην αφήνετε να σκουρύνουν οι πατάτες. Μόλις αποκτήσουν χρυσαφένιο χρώμα, βγάλτε τις από το τηγάνι ή τη φριτέζα.

• Μην τρώτε τις καμένες πατάτες ή τα κομμάτια εκείνα που είναι πολύ σκούρα.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!