tromaktiko: 9 τρόποι για να αυξήσετε με φυσικό τρόπο τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλό σας

Δευτέρα, 31 Ιουλίου 2017

9 τρόποι για να αυξήσετε με φυσικό τρόπο τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλό σας



Η ντοπαμίνη είναι μια απλή οργανική ουσία που ανήκει στην οικογένεια των κατεχολαμινών. Στον εγκέφαλο δρα ως νευροδιαβιβαστής, μια ...
ουσία που χρησιμοποιείται από τα νευρικά κύτταρα για να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Παράγεται σε αρκετές περιοχές του εγκεφάλου και τα μηνύματα που μεταφέρει από νευρώνα σε νευρώνα είναι συναισθήματα ικανοποίησης, ευχαρίστησης και ευφορίας.

Για να βελτιώσετε τη διάθεση και την αποδοτικότητά σας μπορείτε να ακολουθήσετε αυτά τα 9 βήματα, ώστε να αυξήσετε τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλό σας με φυσικό τρόπο.


1. Μην εθίζεστε

Πολλοί άνθρωποι τείνουν να εθίζονται σε κάτι επειδή τους προσφέρει κάποιο είδος στιγμιαίας ικανοποίησης - ναρκωτικά, αλκοόλ, σεξ, πορνογραφία, ψώνια και άλλες εθιστικές συμπεριφορές έχουν στην πραγματικότητα την αντίθετη επίδραση στα επίπεδα ντοπαμίνης μακροπρόθεσμα. Στην ουσία, όταν βρισκόμαστε υπερβολικά εθισμένοι σε κάτι, το "κύκλωμα ανταμοιβής" του εγκεφάλου μας ξεκινάει με υπερβολική ταχύτητα και χρειαζόμαστε το "γρήγορο χτύπημα". Αυτή δεν είναι βιώσιμη λύση για την παραγωγή ντοπαμίνης, η οποία μπορεί και πρέπει να γίνεται με φυσικό τρόπο.


2. Φτιάξτε μικρές λίστες καθηκόντων

Η ντοπαμίνη αυξάνεται όταν είμαστε οργανωμένοι και τελειώνουμε τα καθήκοντά μας - ανεξάρτητα αν η δουλειά είναι εύκολη ή δύσκολη. Επομένως, μην αφήνετε το μυαλό σας να ανησυχεί για πράγματα που πρέπει να γίνουν. Αντ 'αυτού, γράψτε αυτές τις εργασίες σε ένα χαρτί και στη συνέχεια σβήνετε όποια έχει γίνει από την λίστα. Έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο ικανοποιητικό για τα επίπεδα ντοπαμίνης του εγκεφάλου όταν σβήνουμε τις δουλειές που έχουμε ολοκληρώσει από τη λίστα των υποχρεώσεών μας.


3. Δημιουργήστε κάτι

Αποκτήστε ένα χόμπι ή δραστηριότητα στην οποία δημιουργείτε πραγματικά κάτι απτό. Δοκιμάστε χειροτεχνία, επισκευή αυτοκινήτων, ζωγραφική, φωτογραφία ή κάτι άλλο που σας φαίνεται ενδιαφέρον.


4. Άσκηση

Η σωματική άσκηση δεν μας βοηθά μόνο να ανακουφιστούμε από το στρες και να έχουμε καλύτερη φυσική υγεία αλλά ενισχύει και τα επίπεδα ντοπαμίνης. Πιο συγκεκριμένα, η άσκηση αυξάνει τους πολλαπλούς νευροδιαβιβαστές - η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες, εκτός από την ντοπαμίνη, επίσης αυξάνονται. Η άσκηση δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη. Αν κάνετε μια βόλτα ή αν ανεβείτε μερικά σκαλιά, τότε θα αυξηθούν τα επίπεδα ντοπαμίνης στον οργανισμό σας.


5. Φτιάξτε και ακολουθήστε μια ρουτίνα

Όπως ακριβώς συμβαίνει με τις μικρές λίστες, η δημιουργία μιας ρουτίνας μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ντοπαμίνης. Για την επιτυχία του εγχειρήματος προμηθευτείτε ένα ημερολόγιο, γράψτε εκεί τους στόχους σας για το προσεχές διάστημα και πόσο χρόνο θα χρειαστείτε για να τους επιτύχετε.


6. Αυξήστε την τυροσίνη

Από τις χημικές ουσίες που συνθέτουν την ντοπαμίνη, καμία δεν είναι πιο σημαντική από την τυροσίνη. Στην πραγματικότητα, η τυροσίνη θεωρείται το δομικό στοιχείο της ντοπαμίνης. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να έχετε αρκετή από αυτή την πρωτεΐνη. Υπάρχει μια μεγάλη λίστα τροφίμων που αυξάνουν την τυροσίνη όπως:

- Αμύγδαλα

- Αβοκάντο

- Μπανάνες

- Μοσχαρίσιο κρέας

- Κοτόπουλο

- Σοκολάτα

- Καφές

- Αυγά

- Πράσινο τσάι

- Γάλα

- Καρπούζι

- Γιαούρτι


7. Ακούστε μουσική

Αναρωτιέστε ποτέ γιατί η μουσική σας κάνει ευτυχισμένους; Ο λόγος είναι ότι όταν ακούμε μουσική αυξάνουν τα επίπεδα ντοπαμίνης.

8. Διαλογιστείτε

Όπως και η άσκηση,  έτσι και ο διαλογισμός έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι επιρρεπής σε μια σειρά εθισμών. Μια εθιστική συνήθεια που έχουμε είναι η υπερβολική σκέψη, η οποία έχει αρνητική επίδραση στην πνευματική μας ανάπτυξη. Οι επιστήμονες κατέληξαν τελικά σε αυτό που οι Βουδιστές γνωρίζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια: ο διαλογισμός και η ενσυνειδητότητα είναι απαραίτητα για ένα υγιές μυαλό.

9. Aποτοξίνωση

Το σώμα μας συσσωρεύει τοξίνες και βακτήρια που είναι επιβλαβή για την υγεία μας. Οι ενδοτοξίνες μπορεί να κάνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα να ξεφύγει και να περιορίσει την παραγωγή ντοπαμίνης. Για να επιτύχετε την αποτοξίνωση του οργανισμού σας, οι επιστήμονες προτείνουν να καταναλώνετε τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, να κοιμάστε καλά και να αποφεύγετε τροφές με κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη.

Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!