tromaktiko: Ζάκυνθος – Απορριμματοφόρα: «Πατέντα» για να τρέχουν γρηγορότερα - Κίνδυνος για θύματα

Παρασκευή, 14 Ιουλίου 2017

Ζάκυνθος – Απορριμματοφόρα: «Πατέντα» για να τρέχουν γρηγορότερα - Κίνδυνος για θύματα



Την ώρα που διατυπώνονται καταγγελίες από πλευράς συνδικαλιστών ότι οι δημοτικές αρχές εντατικοποιούν την εργασία μονίμων και συμβασιούχων εργατών καθαριότητας ώστε...
«να βγει η δουλειά», παρότι αμελούν την χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας, μια νέα καταγγελία ήρθε στην aftodioikisi.gr για… «πατέντα» που εφαρμόζεται στη Ζάκυνθο, συνοδευόμενη από προειδοποιήσεις υπό το φόβο να υπάρξουν νέα θύματα.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες εργαζoμένων, στον Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Ζακύνθου, έχει επιβληθεί κατά τη διάρκεια των δρομολογίων των απορριμματοφόρων, να τοποθετούνται μεταλλικά «λαμάκια» στους βατήρες, με σκοπό το φωτοκύτταρο που υπάρχει στο όχημα να μην «βλέπει» τον εργάτη που πατάει στο πίσω μέρος του απορριμματοφόρου, με σκοπό ο οδηγός να μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα.

Όπως μας εξηγούν οι εργαζόμενοι, όταν το φωτοκύτταρο «διαβάζει» ότι υπάρχει εργάτης, μπαίνει σε λειτουργία κόφτης που δεν επιτρέπει το απορριμματοφόρο να αναπτύξει ταχύτητα πέραν των 30 χλμ/ώρα, κοντά στα 50-60χλμ/ώρα. Δηλαδή, υπό κανονικές συνθήκες, όταν ο εργάτης βρίσκεται στο πίσω μέρος του απορριμματοφόρου, ώστε να ανεβοκατεβαίνει κατά την αποκομιδή -και τον «βλέπει» το φωτοκύτταρο- το όχημα δεν μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα. Με την «πατέντα» στα απορριμματοφόρα της Ζακύνθου, επιδιώκεται να επιτραπεί στο όχημα να «τρέξει» όσο επιθυμεί ο οδηγός και να εκτελεστούν πιο γρήγορα τα δρομολόγια και να γίνεται καθημερινά σε μεγαλύτερη έκταση η αποκομιδή, ασχέτως εάν αυτό θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του εργάτη που «κρεμιέται» στον βατήρα. Είναι προφανές ότι ακόμα και ένα μικρό απρόοπτο, όπως ο κραδασμός από μια λακούβα, θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιο σοβαρό ατύχημα ή δυστύχημα.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, με τα μεταλλικά λαμάκια και την ανάπτυξη μεγαλύτερης ταχύτητας του οχήματος, ένα δρομολογίο 8 ωρών, εκτελείται στις 6 ώρες. Ετσι, η διοίκηση μειώνει τον αριθμό των δρομολογίων, δεν χρειάζεται συνεργείο με περισσότερο προσωπικό και, κατ’ επέκταση, μπορεί να αποφύγει την πρόσληψη νέων εργαζομένων με τους οποίους θα είχε την απαιτούμενη επάρκεια σε ανθρώπινο δυναμικό.

Πηγή

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!