tromaktiko: Ο αντίκτυπος του ένα χρόνου λειτουργίας της νέας Διώρυγας του Παναμά στην παγκόσμια ναυτιλία

Δευτέρα 31 Ιουλίου 2017

Ο αντίκτυπος του ένα χρόνου λειτουργίας της νέας Διώρυγας του Παναμά στην παγκόσμια ναυτιλία



Η διευρυμένη διώρυγα του Παναμά έκλεισε έναν χρόνο λειτουργίας, έχοντας σημαντικό αντίκτυπο...
σε διάφοροι τομείς της παγκόσμιας ναυτιλίας, σύμφωνα με σχετική μελέτη της Clarksons Research.

Παρά το γεγονός ότι ο κλάδος της μεταφοράς φυσικού αερίου δεν έμεινε ανεπηρέαστος, η κύρια στόχευση του σχεδίου διεύρυνσης ήταν πάντοτε ο κλάδος των container και ειδικότερα η διαδρομή Ασίας-ΗΠΑ.

Ο αντίκτυπος των νέων θυρών, οι οποίες άνοιξαν στις 26 Ιουνίου 2016, στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν σε μεγάλο βαθμό σύμφωνος με τις προσδοκίες. Το σημείο κλειδί ήταν η διαδρομή Ασίας-Ανατολικών ακτών των ΗΠΑ, που είναι και η διαδρομή με το μεγαλύτερο μέγεθος εμπορευμάτων από άποψη όγκου.

Μετά το άνοιγμα, στη συγκεκριμένη παρατηρήθηκε μια τάχιστη αντικατάσταση των παλαιών πλοίων τύπου Panamax από αναβαθμισμένα Neo-Panamax, με τους μεταφορείς να επιδιώκουν να επωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρονται με τη διέλευση μεγαλύτερων πλοίων μέσω του καναλιού. Η διέλευση παλιού τύπου Panamax στη διαδρομή Ασία-Ανατολικές Ακτές των ΗΠΑ μειώθηκε από τις 156 μονάδες τον Ιούνιο του 2016 στις 30 σήμερα.

Το σύνολο των παλαιού τύπου Panamax για το ευρύτερο δια-ειρηνικό εμπόριο ανέρχεται σήμερα σε 76, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που εξακολουθούν να επιχειρούν μέσω του Suez στις ανατολικές ΗΠΑ και από την Ασία στις δυτικές. Ωστόσο, υπάρχουν περίπου 35 παλαιά Panamaxes που παραμένουν σε αδράνεια, ενώ συνολικά 101 έχουν πάει για διάλυση από την αρχή του 2016.

Ο αρχικός αντίκτυπος στην παγκόσμια ναυτιλία το περασμένο καλοκαίρι ήταν η ταχεία αναβάθμιση της χωρητικότητας σε Neo-Panamaxes. Μόλις 22 πλοία χωρητικότητας κάτω των 8000 TEU εξυπηρετούν σήμερα την γραμμή Ασία-Ανατολικές ΗΠΑ. Αντίθετα, σήμερα υπάρχουν 93 πλοία της κατηγορίας 8-11,999 TEU που επιχειρούν στην συγκεκριμένη διαδρομή στην Ασία-ΗΠΑ. 

Επιπροσθέτως, πλοία άνω των 12.000 TEU μπαίνουν στο παιχνίδι, με 9 από αυτά να αναπτύσσονται στην ίδια διαδρομή, ανεβάζοντας τον αριθμό των νέων και μεγαλύτερων πλοίων σε 124.

Όλα τα παραπάνω συνεισέφεραν στην αύξηση κατά 8% του εμπορίου σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουάριος-Μάιος του 2017.

“Μπορεί να έχει περάσει ένας χρόνος, αλλά φαίνεται ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να εκτιμηθεί πλήρως ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος των νέων θυρών του Παναμά στο ναυτιλιακό κλάδο των container”, καταλήγει η μελέτη της Clarksons.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!