tromaktiko: Όλα όσα πρέπει να προσέξεις αν κλείνεις online τις διακοπές σου

Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017

Όλα όσα πρέπει να προσέξεις αν κλείνεις online τις διακοπές σου



Αν δεν έχεις ήδη οργανώσει τις διακοπές σου, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα σε διευκολύνουν να κάνεις όλες τις απαραίτητες κρατήσεις...
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή σου δίνει 9 πρακτικές συμβουλές για να αποφύγεις τις δυσάρεστες εκπλήξεις.

Πώς θα βρίσκεις πάντα τις πιο φτηνές αεροπορικές πτήσεις

Χωρίς βιασύνη
Σε πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων δεν υπάρχει δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης κράτησης ούτε καν αμέσως μετά την ολοκλήρωση αυτής. Για τον λόγο αυτό, να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν καταχωρείς τα προσωπικά σου στοιχεία και να επιβεβαιώνεις ότι η προσφορά ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις προσδοκίες σου

Ποιες επιπρόσθετες υπηρεσίες επιθυμείς;
Σε περίπτωση που θέλεις να συμπεριλάβεις στην κράτησή σου επιπλέον παροχές, όπως πρωινό, αποσκευή (επιπλέον της χειραποσκευής) ή σημείο παράδοσης οχήματος διαφορετικό της παραλαβής, διευκρίνισε εάν οι παροχές αυτές συμπεριλαμβάνονται στην τιμή δωρεάν ή αν παρέχονται με επιπλέον χρέωση.

Ψάξε να δεις τι πληρώνεις
Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες υποχρεούνται να σε ενημερώνουν αναλυτικά, απλά και κατανοητά τόσο για το ελάχιστο περιεχόμενο της υπηρεσίας που αγοράζεις όσο και για κάθε πρόσθετη παροχή που μπορείς να έχεις και με τι κόστος, καθώς και για τους φόρους και τα τέλη που επιβάλλονται.

Πώς θα καταφέρεις να ταξιδεύεις σαν VIP ενώ έχεις εισιτήριό για οικονομική θέση

Διάβασε προσεκτικά πριν προχωρήσεις στην κράτηση
Υπάρχουν προεπιλεγμένες επιλογές; Η εμπορική αυτή πρακτική είναι παράνομη και απαγορεύεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αν διαπιστώσεις κάτι σχετικό, μπορείς να απευθυνθείς στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας. Σε περίπτωση που δεν επιθυμείς να συμπεριλάβεις επιπλέον παροχές στην κράτησή σου, βγάλε αυτή την προεπιλογή, αν υπάρχει.

Πληρώστε με ασφάλεια
Διασφάλιστε την πληρωμή σας. Να προτιμάτε μεθόδους πληρωμής που μπορούν να ανακληθούν, μέσω αμφισβήτησης συναλλαγής με την τράπεζά σας (ιδίως χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, κατά προτίμηση προπληρωμένη για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια). Να αποφεύγετε τις μεταφορές χρημάτων με εντολή πληρωμής, με μεταφορά μετρητών ή, ακόμη, και με τραπεζικό έμβασμα, πολύ περισσότερο όταν δεν υπάρχουν στην ιστοσελίδα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας με την εταιρεία.

Κρατήστε αποδεικτικά στοιχεία
Σε περίπτωση αμφισβήτησης, τα στιγμιότυπα οθόνης (screenshots) αποδεικνύουν ότι οι αξιώσεις σας είναι βάσιμες!

Ελέγξτε ξανά
Προτού πατήσετε την επιλογή "Κάνε κράτηση τώρα", ελέγξτε τα εμφανιζόμενα δεδομένα με ιδιαίτερη προσοχή: Διαβάστε όλα τα στοιχεία από αριστερά προς τα δεξιά, από την αρχή μέχρι το τέλος μήπως έχουν γίνει λάθη. Ακόμη και αμέσως μετά την κράτηση, η αλλαγή στοιχείων πιθανότατα συνεπάγεται επιβάρυνση.

Δυνατότητα επιλογής
Εάν η τιμή που εμφανίζεται αμέσως πριν από την επιλογή "Κάνε κράτηση τώρα" είναι υψηλότερη από την αρχικά αναφερόμενη (π.χ. λόγω χρέωσης της υπηρεσίας κράτησης), μπορείτε είτε να την αποδεχθείτε και να προχωρήσετε στην κράτηση είτε να μην ολοκληρώσετε την συναλλαγή.

Το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ECC-Net) αποτελείται σήμερα από τριάντα κράτη – μέλη. Αποστολή μας είναι να ενημερώνουμε τους καταναλωτές, σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και να τους παρέχουμε σχετική βοήθεια στα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ισλανδία και τη Νορβηγία και να τους βοηθούμε σε περίπτωση διασυνοριακών διαφορών που προκύπτουν από συναλλαγές με προμηθευτή εγκατεστημένο σε άλλο κράτος – μέλος της Ε.Ε., την Ισλανδία ή τη Νορβηγία.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας: Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, Λεωφ. Αλεξάνδρας 144 Τ.Κ. 114 71 Αθήνα
Τηλ: 210 6460284-734 Fax: 210 6460784, https://www.eccgreece.gr

Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!