tromaktiko: 71ο Φεστιβάλ Καννών: Αλλαγή στις μέρες και τις προβολές, όχι - προβλέπουμε - στη λίστα των θαμώνων

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

71ο Φεστιβάλ Καννών: Αλλαγή στις μέρες και τις προβολές, όχι - προβλέπουμε - στη λίστα των θαμώνων



Τίποτα προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί για το επόμενο Φεστιβάλ Κανών πέρα από δύο βασικές οργανωτικές αλλαγές...

Η πρώτη αφορά τη μετακίνηση των ημερών έναρξης και λήξης νωρίτερα κατά μια μέρα - εγκαίνια Τρίτη (8 Μαϊου) και απονομή βραβείων Σάββατο (19 Μαϊου), αντί για Τετάρτη και Κυριακή που ίσχυε μέχρι τώρα, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα στους διοργανωτές να προσθέσουν άλλη μια επίσημη προβολή στην εναρκτήρια εβδομάδα του φεστιβάλ και θα ενισχύσει την προώθηση της ταινίας λήξης, όπως δηλώνει ο πρόεδρος Πιέρ Λεσκίρ, καθώς και «θα φέρει νέα ενέργεια στα τεκταινόμενα» (!;).

Η δε δεύτερη, που έχει από καιρό δημοσιοποιηθεί ως πρόθεση του καλλιτεχνικού διευθυντή Τιερί Φρεμό χωρίς όμως να έχει επικυρωθεί, έχει να κάνει με την ταυτόχρονη τέλεση επίσημων και δημοσιογραφικών προβολών. Eως τώρα, οι δημοσιογραφικές προβολές προηγούνταν κατά κάποιες ώρες των επισήμων ώστε να υπάρχει επαρκές περιθώριο δημοσιογραφικής/κριτικής κάλυψης μιας ταινίας από εκπροσώπους του Τύπου. Ωστόσο, με την αμεσότητα της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας και κυρίως των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο Φρεμό σκέφτεται πλέον να εκμηδενίσει αυτό το περιθώριο ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία ενός πιθανού αρνητικού κλίματος πριν την επίσημη παρουσίαση ενός φιλμ, όπως είχε τα πρόσφατα χρόνια συμβεί με εν θερμώ κατακρεουργημένες ταινίες σαν τη «Θάλασσα από Δέντρα» του Γκας Βαν Σαντ ή το «The Last Face» του Σον Πεν. Μένει να δούμε πώς θα αντιδράσει ο Τύπος στην περίπτωση που κάνει την πρόθεσή του πράξη.

Ουδέν άλλο νεώτερο, λοιπόν, από το 61ο Φεστιβάλ Κανών, από το οποίο μας χωρίζουν άλλωστε έξι μήνες. Εντούτοις, παρότι ούτε ένα όνομα δεν έχει προς το παρόν ανακοινωθεί για το περιεχόμενο και είναι νωρίς ακόμα για προβλέψεις, είπαμε να διακινδυνεύσουμε μια πρόωρη λίστα, βασισμένοι σε ονόματα παλιών και νέων θαμώνων της Κρουαζέτ που έχουν ήδη έτοιμες τις ταινίες τους για την ερχόμενη χρονιά. Ελπίζοντας ανάμεσά τους να δούμε και κάτι... ελληνικό.

Από την πλευρά των Γάλλων, σίγουρη θέση στο πρόγραμμα έχει το νέο φιλμικό δοκίμιο του Ζαν-Λικ Γκοντάρ «Le Livre d’Image» (με αρχικό τίτλο «Image et Parole»), που ανιχνεύει τη ζωή στον σύγχρονο αραβικό κόσμο μέσα από πέντε ιστορίες κινούμενες ανάμεσα στη μυθοπλασία και την τεκμηρίωση. Στα υπόψιν, επίσης, η κομεντί «E-Book» του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Ζιλιέτ Μπινός και Γκιγιόμ Κανέ να διασταυρώνουν τα ξίφη τους στον παριζιάνικο εκδοτικό κόσμο, όπως και η πρώτη αμιγώς αγγλόφωνη ταινία του Ζακ Οντιάρ «The Sisters Brothers», γουέστερν με φόντο το Όρεγκον του 1850, τα χρόνια της όξυνσης του πυρετού του χρυσού, και πρωταγωνιστές τους Χοακίν Φίνιξ, Τζέικ Τζίλενχαλ, Τζον Σ. Ράιλι, Κάρολ Κέιν και Ρούντγκερ Χάουερ.
Μιλώντας για αγγλόφωνο ντεμπούτο, βέβαιο για συμμετοχή μοιάζει και το «The Death and life of John F. Donovan» του Κεμπεκουά Ξαβιέ Ντολάν. Δράμα γύρω από την ιδιότυπη σχέση αλληλογραφίας ανάμεσα σε έναν τηλεοπτικό σταρ και έναν εκκολαπτόμενο ηθοποιό, έτσι όπως την ανακαλεί ο νεαρός μετά τον θάνατο του πρώτου, το φιλμ διαθέτει ένα εντυπωσιακό καστ, όπου φιγουράρουν, μεταξύ άλλων, οι Κιτ Χάρινγκτον, Τζέικομπ Τρέμπλι, Τζέσικα Τσαστεϊν, Νάταλι Πόρτμαν, Θάντι Νιούτον, Σάρα Γκέιντον, Σούζαν Σαράντον και Κάθι Μπέιτς. Από τη μεριά του, έχοντας περάσει από τα φαρσί στα γαλλικά («Το παρελθόν»), ο Ιρανός δημιουργός Ασγκάρ Φαραντί δοκιμάζεται τώρα στην ισπανική γλώσσα με το «Everybody Knows», αγκαζάροντας το ζευγάρι στη ζωή Πενέλοπε Κρουζ και Χαβιέρ Μπάρδεμ με τον Αργεντίνο σταρ Ρικάρντο Ντάριν. Στο ψυχολογικό θρίλερ, το ταξίδι μιας γυναίκας και της οικογένειάς της από το Μπουένος Άιρες στο γενέθλιο ισπανικό χωριό της αναστατώνεται από μια σειρά απρόβλεπτων συμβάντων.

Επίσης υποψήφιοι να διασχίσουν το κόκκινο χαλί του Παλέ θεωρούνται οι Ματέο Γκαρόνε και Πάολο Σορεντίνο, οι ευνοημένοι του φεστιβάλ Ιταλοί, ο πρώτος με το μαφιόζικο δράμα «Dogman» και ο δεύτερος με το «Loro», δραματοποιημένη βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με τον Τόνι Σερβίλο να τον εμψυχώνει, ενώ πιθανές συμμετοχές από Αγγλία είναι ο Μάικ Λι με το «Peterloo», ιστορικοπολιτικό δράμα πάνω στη διαβόητη σφαγή στην οποία κατέληξε μια ειρηνική διαδήλωση εργατών στο Μάντσεστερ το 1819, και η Τζοάνα Χογκ με το «The Souvenir: Part I», ιστορία αγάπης με τους Ρόμπερτ Πάτινσον και Αριάν Λαμπέντ στους ρόλους ενός φοιτητή κινηματογράφου και μιας ψυχικά διαταραγμένης κοπέλας στο Λονδίνο της δεκαετίας του ’80.
Τον ευρωπαϊκό «χάρτη» του φεστιβάλ περιμένουμε να πλαισιώσουν ακόμα ο Δανός Λαρς Φον Τρίερ με το πολυαναμενόμενο θρίλερ τρόμου (ή κάπως έτσι) «The House That Jack Built», με τον Ματ Ντίλον σε ρόλο ιδιοφυούς καθ’ έξιν δολοφόνου και την Ούμα Θέρμαν μία εκ των θυμάτων του, ο Γερμανός Κρίστιαν Πέτζολντ με την κινηματογραφική διασκευή του μυθιστορήματος της Aνα Ζέγκερς «Τράνζιτο», γύρω από τον αγώνα μιας ομάδας αντιναζιστών να εξασφαλίσουν βίζα στη Μασσαλία του 1943, ο Ολλανδός Πολ Φερχόφεν με το δράμα εποχής «Blessed Virgin», με την Βιρζινί Εφιρά ως σεξουαλικά καταπιεσμένη καλόγρια στην Ιταλία του 17ου αιώνα, και ο Ούγγρος σκηνοθέτης του «Γιού του Σαούλ» Λάζλο Νέμες με το «Sunset», πάνω στις δοκιμασίες μιας 20χρονης ορφανής (Τζούλι Τζάκαμπ) στη Βουδαπέστη των παραμονών του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. «Παίζουν» ακόμα, μάλλον για επιλογή σε κάποια από τα εκτός διαγωνιστικού προγράμματα, το «Walking to Paris» του Πίτερ Γκρίναγουεϊ, μια προσέγγιση του βίου του Ρουμάνου γλύπτη Κονσταντίν Μπρανκούσι μέσα από το πεζή ταξίδι του από το Βουκουρέστι στο Παρίσι στα 1903-1904, και το «Rotterdam , I Love You», μωσαϊκό ερωτικών ιστοριών με χώρο δράσης την ολλανδική πόλη και σκηνοθετημένες, μεταξύ άλλων, από τους Ατόμ Εγκογιάν, Κλερ Ντενί, Μάικ Φίγκις και Πάμπλο Τραπέρο.


Η Ναόμι Καβάσε με το «Vision» και (ξανά) την Ζιλιέτ Μπινός δοκιμιογράφο που συνάπτει μια αναπάντεχη σχέση επικοινωνίας με έναν ορεσίβιο στην ιαπωνική επαρχία, ο Τακέσι Κιτάνο με το βασισμένο σε δικό του βιβλίο «Analog», με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον ίδιο, ο Ταϊβανός Ανγκ Λι με το «Thrilla in Manila», που δραματοποιεί την τελευταία πυγμαχική αναμέτρηση ανάμεσα στους Μοχάμεντ Aλι και Τζο Φρέιζιερ στις Φιλιππίνες το 1975, και ο Ταϊλανδός Απιτσατπόνγκ Βιρασετακούν που συμμετέχει στο σπονδυλωτό «Ten Years Thailand» συνιστούν πιθανές ασιατικές συμμετοχές, ενώ από την εγγύτερη Ανατολή ο Τούρκος Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν έχει σχεδόν καπαρωμένη τη θέση του στο διαγωνιστικό με το «Wild Pear Tree», γύρω από την επεισοδιακή επιστροφή ενός νεαρού συγγραφέα στο χωριό του και τη χρεοκοπημένη του φαμίλια στη βορειοανατολική Τουρκία.

Στη δε υπερατλαντική λίστα, δεν αποκλείονται οι συμμετοχές του Αλφόνσο Κουαρόν με το «Roma», πάνω στη ζωή μιας μεσοαστικής φαμίλιας στο Μεξικό της δεκαετίας του ’70, του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ, δημιουργού του «Σε Ακολουθεί», με το νέο του θρίλερ «Under the Silver Lake», με τους Ράιλι Κία, Aντριου Γκάρφιλντ και Τόφερ Γκρέις, όπως και του Γούντι Aλεν με την σκανδαλιστικά… επίκαιρη κομεντί «A Rainy Day in New York», με τον Τζουντ Λο σε ρόλο παντρεμένου μεσήλικα που φλερτάρει και παρενοχλεί νεαρές στάρλετ, πλαισιωμένος από τους Ελ Φάνινγκ, Ρεμπέκα Χολ, Λιβ Σράιμπερ, Σελίνα Γκόμεζ και Τιμοτέ Σάλαμετ.
Πηγή

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!