tromaktiko: Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: Απουσιολόγος ή …μερακλής;

Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: Απουσιολόγος ή …μερακλής;



Την Παρασκευή 11-10-2013, ο Υπουργός Παιδείας κατέθεσε, Προσθήκη – Τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υ.ΠΕ.Κ.Α. «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις» ! Προτεινόμενη ρύθμιση είναι το «Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού και ...
Ατομικό Δελτίο Παρουσίας Προσωπικού και άλλες διατάξεις», σύμφωνα με το οποίο «Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας… είναι αρμόδιος και υπεύθυνος για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη «Βιβλίου Παρουσίας Προσωπικού» (Β.Π.Π.) για τους εκπαιδευτικούς… Το εκπαιδευτικό προσωπικό… είναι υπεύθυνο για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη του «Ατομικού Δελτίου Παρουσίας Προσωπικού» (Α.Δ.Π.Π.).» (παρ. 1). «Στο Β.Π.Π. και Α.Δ.Π.Π. αναγράφονται ιδίως τα ακόλουθα στοιχεία: ημερομηνία και χρονολογία, ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, ωράριο εργασίας (ώρα άφιξης και ώρα αναχώρησης), οι απόντες εκπαιδευτικοί, είδος απουσίας (ολιγόωρη ή ολοήμερη) καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο» (παρ. 2). «Σε καθημερινή βάση, …τα στοιχεία του Β.Π.Π. καταχωρούνται ηλεκτρονικά σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας…» (παρ. 3). «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας… ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του πληροφοριακού συστήματος…» (παρ. 4).

Δηλαδή, σε καθημερινή βάση:

1. Ο Διευθυντής, πέρα από την αύξηση του διδακτικού του ωραρίου, πέρα από το ότι πρέπει να διεκπεραιώνει όλο και περισσότερη γραφειοκρατική δουλειά χωρίς γραμματεία, θα πρέπει τώρα να συμπληρώνει καθημερινά και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες Β.Π.Π. και Α.Δ.Π.Π.. Μετά τις περικοπές σε καθαρίστριες, μήπως θα πρέπει να …σκουπίζει και το σχολείο;

2. Οι Εκπαιδευτικοί, πέρα από την αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου, πέρα από τη γραφειοκρατική δουλειά ως υπεύθυνοι τμημάτων και για τα λοιπά εξωδιδακτικά καθήκοντα που τους αναθέτει ο Σύλλογος, την εκ περιτροπής υποστήριξη της γραμματείας, του «Έπαφου», κλπ, πέρα από την τακτή ενημέρωση των γονέων σε καθορισμένες ώρες και μέρες, πρέπει τώρα να συμπληρώνουν καθημερινά και τις Α.Δ.Π.Π.. Μετά την απόλυση των σχολικών φυλάκων, μήπως θα πρέπει να …μοιράζονται και «νούμερα» στη …«σκοπιά» της εισόδου;

Εδώ έχουμε περισσότερες απορίες:

2α. Στην ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμπληρώνει το ωράριό του μέχρι και σε πέντε (5) σχολεία την εβδομάδα (παρ. 5) ! Σε ποιο σχολείο θα συμπληρώνει το Α.Δ.Π.Π. του; Θα έχει ένα σε κάθε σχολείο; Και ένα στη …σάκα του για τα έχει συγκεντρωτικά; Και σε ποιανού σχολείου το Β.Π.Π. θα καταχωρείται; ΚΑΙ στα ΠΕΝΤΕ; Έλεος !!

2β. Παρά το ότι είναι καταφανώς παράνομο, πολλοί συνάδελφοι υποχρεώνονται να συμπληρώσουν ωράριο σε δύο σχολεία, ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ !! Άντε να δούμε τι συμπέρασμα θα βγάλει ο διαχειριστής του …«πληροφοριακού συστήματος». Προτείνουμε να εμπλουτιστεί το σύστημα με «live stream» που θα φαίνονται οι διαδρομές του εκπαιδευτικού, για να διασκεδάζει ο Υπουργός που θα τις βλέπει στην οθόνη ! Βέγγος και φλιπεράκι, δύο σε ένα…

2γ. Ποιο Β.Π.Π. και Α.Δ.Π.Π. θα συμπληρώσει ο Διευθυντής της ΕΠΑ.Σ. Κορθίου στην Άνδρο, ο οποίος ανοίγει κάθε πρωί το σχολείο και το κλείνει ΜΟΝΟΣ του, επειδή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ Εκπαιδευτικό για να διδάξει τους μαθητές; Υπάρχουν πάμπολες άλλες ΕΠΑ.Σ. που «λειτουργούν» με 2-3 εκπαιδευτικούς ! Οι άλλοι βγήκαν σε διαθεσιμότητα… Θυμίζουμε ότι η περσινή χρονιά έληξε με 2.000 ελλείψεις εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων, που δεν προσλήφθηκαν ΠΟΤΕ !! Μήπως λοιπόν, αντί των ανωτέρω, είναι προτιμότερο να προβλεφθεί η συμπλήρωση Β.Ε.Ε.Π. (Βιβλίο ΕΛΛΕΙΨΗΣ Εκπαιδευτικού Προσωπικού);

2δ. Για τους εκπαιδευτικούς που παρέχουν υπηρεσίες στους μαθητές τους, ΕΚΤΟΣ Ωραρίου, και ΕΚΤΟΣ των υποχρεώσεών τους, δωρεάν, μέσα στο χώρο του σχολείου, για να στηρίξουν διδακτικά αυτούς που υστερούν, αλλά και αυτούς που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα προβλεφθεί Α.Δ.Ο.Η.Π.Δ.Ε.Ε. (Ατομικό Δελτίο ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΟΥΣ Ημερήσιας ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΡΓΟΥ Εκπαιδευτικού); Και ΝΑΙ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ τέτοιοι εκπαιδευτικοί (ή μάλλον ΥΠΗΡΧΑΝ, γιατί κάποιοι από αυτούς είναι πια σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι μάλλον θα χάσουν την όρεξή τους μετά από όλα αυτά…). Εκτός αυτών, κάποιοι εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων δίδασκαν πέρυσι ΕΚΤΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ, σε ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΧΩΡΙΣ να τηρούν παρουσιολόγια (γιατί δεν είχαν το δικαίωμα και η όλη διαδικασία δεν ήταν …«νόμιμη»), με σκοπό να «κρατηθούν» οι μαθητές στο σχολείο, μέχρι να έρθουν αποσπασμένοι ή ωρομίσθιοι !! Και ΟΧΙ, δεν θα «δώσουμε» ονόματα, γιατί εκτός από το ότι είναι μετριόφρονες, οι συνάδελφοι ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ να μην βρούν και το μπελά τους… Ένα μόνο θα πούμε, ότι ένας από αυτούς ήταν …Σχολικός Σύμβουλος !!

2ε. Για τους εργαστηριακούς εκπαιδευτικούς που εργάζονται νυχθημερόν για να συντηρήσουν τον εξοπλισμό και να παράγουν πρότυπα δοκίμια διδακτικής, θα προβλεφθεί Α.Δ.Ο.Η.Π.Π.Δ.Δ.Ε. (Ατομικό Δελτίο ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΟΥΣ Ημερήσιας ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Εκπαιδευτικού); Και ΝΑΙ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ τέτοιοι εκπαιδευτικοί (ή μάλλον ΥΠΗΡΧΑΝ, γιατί κάποιοι από αυτούς τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως οι συνάδελφοι ΔΕ του εργαστηρίου Οχημάτων του Ευκλείδη, τους οποίους η διαθεσιμότητα τους βρήκε να εργάζονται μέσα στο εργαστήριο, κατακαλόκαιρο, εκτός «υπηρεσίας»…) !

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ που απαξιώνει ο Υπουργός με τα Β.Π.Π. και Α.Δ.Π.Π. !! Ποτέ όμως δεν ενδιαφέρθηκε να τους αναζητήσει, πόσο μάλλον να τους ...βραβεύσει ! Περιμένουμε τώρα και τις …κάμερες, γιατί όχι και το «χάραγμα» στο μέτωπο !! Και όλα αυτά «Στο πλαίσιο της διασφάλισης της καλύτερης και αποδοτικότερης οργάνωσης του έργου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης…, διασφαλίζεται η ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και η διαφανής αποτύπωσή του.» (αιτιολογική έκθεση). Έλεος !!!

Αν ο Υπουργός τηρούσε τα «Βιβλία» και τα «Δελτία» που προτείνουμε εμείς, ίσως καταλάβαινε επιτέλους το πού ακριβώς χωλαίνουν τα σχολεία, ώστε να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργία τους. Τα υπόλοιπα, απλώς «μυρίζουν» έντονα …επταετία, σε ηλεκτρονική «version» !! Και σε καιρό Δημοκρατίας, μάλλον θυμίζουν περίεργα …«μεράκια», τύπου «Big Brother»!

Όσο για τη δαπάνη που θα προκληθεί εν μέσω Μνημονίων, (βλ. στην συνημμένη Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους «Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται, σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού… Δαπάνη από τη δημιουργία ιστοχώρου / αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου…, των δελτίων παρουσίας του εκπαιδευτικού προσωπικού»), μάλλον τους έχουν διαφύγει και οι διαρκείς δαπάνες που θα προκληθούν από την απασχόληση επιπλέον διοικητικού προσωπικού, επιφορτισμένου με την διαρκή παρακολούθηση και συντήρηση του συστήματος, που θα προστίθενται κατ’ έτος στην πάγια αρχική… Και βέβαια, «Οι ανωτέρω δαπάνες θα αντιμετωπίζονται από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας», δηλαδή σε βάρος των προσλήψεων Εκπαιδευτικών !!

Ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να μην έχουμε, θα έχουμε όμως «αποδοτικότερη οργάνωση» και «ορθολογική διαχείριση», του δυναμικού που ΔΕΝ θα έχουμε ! Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες! Όταν όμως έχεις ακριβά «γούστα», θα κόψεις και από το ψωμί (των παιδιών σου βεβαίως, όχι το δικό σου…) για να τα ικανοποιήσεις !

Η ιστορία διδάσκει ότι η επιβολή αυταρχικών μέτρων δεν διασφαλίζει την «καλύτερη οργάνωση» και την αποδοτικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου. Οι ολοκληρωτικές μέθοδοι διαχείρισης, το μόνο που κάνουν είναι να αναπαράγουν τον εαυτό τους, μέχρι τελικώς να αυτοκαταστραφούν.

Ο εκπαιδευτικός του σχολείου της Δημοκρατικής πολιτείας, έχει αξιοπρέπεια, κύρος, αξία, αναγνώριση, επαρκή μέσα για να επιβιώσει και να ασκήσει το διδακτικό και παιδευτικό του λειτούργημα. Ο Υπουργός ΑΥΤΗΣ της Δημοκρατικής πολιτείας, φροντίζει να τα εξασφαλίσει όλα αυτά, προς όφελος της Παιδείας, του μαθητή, της κοινωνίας…

Ο εκπαιδευτικός που ονειρεύεται ο Υπουργός, αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι είναι ένας στοχοποιημένος και υπό «παρακολούθηση» κακόμοιρος, φτωχός, απαξιωμένος και εξαθλιωμένος βιοπαλαιστής, που προσπαθεί να διατηρήσει τη συνοχή της οικογενείας του μακριά από τη μόνιμη κατοικία του, με συνεχώς μειούμενες αποδοχές, χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, με όλο και αυξανόμενο εργασιακό φορτίο και άγχος, σε καθεστώς αμφισβήτησης της οργανικότητας και της μονιμότητας, τρομοκρατημένος, εκφοβισμένος και φιμωμένος – ενόψει αξιολόγησης – με την απειλή διώξεων και τον πέλεκι της αναγκαστικής μετάθεσης, μετάταξης, διαθεσιμότητας, απόλυσης να κρέμεται πάνω του…

Το επόμενο μέτρο του Υπουργού μας για την «αναβάθμιση της Εκπαίδευσης», μάλλον θα είναι η …ειδική «στολή εκπαιδευτικού», την οποία θα φορά εν ώρα υπηρεσίας, ώστε, ακόμη και εάν διαλάθει της προσοχής του Διευθυντή του, να μην μπορεί να διαφύγει από την προσοχή της κοινωνίας…

Η Παιδεία γεννάται και ανθίζει σε συνθήκες ελευθερίας !

Όχι μέσα σε Ιδρύματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης, εκφοβισμού και τρομοκρατίας !

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!