tromaktiko: Ελπίδες από το πακέτο Γιουνκέρ για το σιδηροδρομικό έργο «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα»

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Ελπίδες από το πακέτο Γιουνκέρ για το σιδηροδρομικό έργο «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα»



Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα», είναι ένα...
από τα τρία μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα προταθούν από την κυβέρνηση για να ενταχθούν στη λίστα και να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιουνκέρ», το οποίο αναμένεται να «ανοίξει» έως το τέλος του 2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από έγκυρους κύκλους του υπουργείου Οικονομίας, ο Υπουργός Γιώργος Σταθάκης, έχει καταλήξει σε ένα κατάλογο 25 έργων που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της λίστας. Από αυτά τα έργα, 3 είναι σιδηροδρομικά. Εκτός του «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα» τα άλλα δύο είναι η σιδηροδρομική και οδική επέκταση της Αττικής Οδού από το Κορωπί στο Λαύριο και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.

Στα θετικά, για την ένταξη του έργου είναι η μελετητική του ωριμότητα και οι ελάχιστες ανάγκες για απαλλοτριώσεις, με συνέπεια να είναι εφικτή η άμεση δημοπράτησή του.

Η μελέτη του τμήματος Πάτρα – Πύργος - Καλαμάτα με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία μήκους 132χλμ, παρουσιάστηκε πριν 2 εβδομάδες. Αφορά την αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Έχει κόστος 600 εκ. ευρώ και από τηνΕΡΓΟΣΕ θεωρείται ως ένα έργο "ακατέργαστο διαμάντι".

Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάση Βούρδα, κατά την πρόσφατη παρουσίαση της μελέτης στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας «Ενώνει τέσσερα λιμάνια και συνδέεται με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο της χώρας, ενώ έχει σταθμό στην Αρχαία Ολυμπία, το ισχυρότερο brand nameδιεθνώς, το οποίο κατά την άποψή του παραμένει αναξιοποίητο», είχε τονίσει τότε και πρόσθεσε ότι με την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου θα αποτελέσει το κέντρο της τουριστικής διαδρομής.

Ωστόσο, υπάρχουν και δύο ανασταλτικοί παράγοντες. Ο πρώτος είναι η εκκρεμότητα διέλευσης από την πόλη της Πάτρας, γιατί χωρίς αυτή το συγκεκριμένο έργο δεν θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το δεύτερο είναι το υψηλό κόστος σε σχέση με την αναμενόμενη εμπορικότητα που αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα στα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ.

Πηγές από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υποστηρίζουν πάντως ότι όσον αφορά τα δύο εμπόδια είναι μικρά για να ματαιώσουν αυτό το μεγάλο έργο που θα βάλει οριστικά τη Δυτική Ελλάδα στο δίκτυο των σύγχρονων μεταφορικών δικτύων. Εκφράζουν μάλιστα την αισιοδοξία τους ότι τελικά το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το πακέτο Γιουνκέρ.

Το βέβαιο είναι ότι ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολος Κατσιφάρας έχει θέσει το συγκεκριμένο έργο στην κορυφή της ατζέντας των προτεραιοτήτων του. Επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι για την Περιφέρεια ο σιδηρόδρομος είναι ένα μακρινό όνειρο «που διεκδικούμε να κάνουμε πραγματικότητα. Είναι ένα αναπτυξιακό μέσο, φιλικό προς το περιβάλλον και χαμηλού κόστους. Πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να συνεργαστούμε και να το διεκδικήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις».

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!