tromaktiko: Ανεπαρκής διαχείριση στα δεδομένα των καταναλωτών

Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018

Ανεπαρκής διαχείριση στα δεδομένα των καταναλωτών



Την ανεπαρκή ενημέρωση των ελληνικών επιχειρήσεων - κυρίως των μικρών και μεσαίων, που αποτελούν άλλωστε και τη...
συντριπτική πλειονότητα - αναφορικά με τη νέα νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Ενωση και θα τεθεί σε εφαρμογή στις 25 Μαΐου 2018 αποκάλυψε έρευνα της ICAP. Η έρευνα, που διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 2017 σε 210 ελληνικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων, αποκάλυψε όμως και την προσώρας ανεπαρκή διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Και - ίσως το χειρότερο - την αδυναμία των επιχειρήσεων να αντιληφθούν τη σημασία της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους και εν γένει των καταναλωτών.

Θέματα ασφαλείας

Συγκεκριμένα, το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει έλλειμμα ενημέρωσης σχετικά με τους νέους κανόνες για την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό μη συμμόρφωσης στους αυξημένους κανόνες ασφαλείας που προβλέπει η νέα νομοθεσία φθάνει σήμερα στο 80%. Αλλωστε μόνο μία στις τρεις επιχειρήσεις αναγνωρίζει, βάσει της έρευνας, τη σημασία προστασίας της ιδιωτικότητας των πελατών της και την ανάγκη να εκπαιδευθούν τα στελέχη της στα θέματα ασφαλείας και προστασίας της ιδιωτικότητας.

Αίσθηση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι το 42% των επιχειρήσεων που έλαβαν μέρος στην έρευνα της ICAP δεν γνωρίζει επακριβώς τις υποχρεώσεις του και το πώς πρέπει να αντιδράσει κατά τη διάρκεια και ύστερα από κάποιο συμβάν παραβίασης από κάποιον τρίτο των ψηφιακών δεδομένων που έχει στη διάθεσή του. Ενα ανησυχητικό στοιχείο της έρευνας, τέλος, αν το δει κανείς από την πλευρά των καταναλωτών, είναι το ότι το 29,3% των εταιρειών μεταφέρει σε τρίτους δεδομένα που έχει συλλέξει. Στον κλάδο των υπηρεσιών, μάλιστα, το ποσοστό αυτό φθάνει στο 47,4%.

Παρά ταύτα, η νέα κοινοτική νομοθεσία, που αποτελεί μια γκρίζα ζώνη για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ήρθε για... να μείνει - ακόμα και για τους μικρομεσαίους που εμφανίζουν το μεγαλύτερο έλλειμμα ενημέρωσης. Γι' αυτό και ο επιχειρηματικός κόσμος θα πρέπει να δείξει κατανόηση και προσαρμοστικότητα, καθώς υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης της ψηφιακής ασφάλειας και προσαρμογής τους στο μείζον αυτό κοινωνικό ζήτημα, σημειώνουν οι ερευνητές.

Οπως δήλωσε ο κ. Απόστολος Τσούμπρης, εκτελεστικός διευθυντή της ICAP, «η ICAP, με τεράστια εμπειρία πλέον των 55 ετών στη διαχείριση πληροφοριών και δεδομένων, ερχόμενη σε επαφή με τους πελάτες της διέγνωσε την ανάγκη να προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες και να μοιραστεί τις βέλτιστες πρακτικές με αυτούς. Η πρόταση αυτή είχε τεράστια ανταπόκριση και υλοποιούμε ήδη συμβουλευτικά έργα GDPR για αρκετές ελληνικές εταιρείες. Εφαρμόζουμε μια δοκιμασμένη μεθοδολογία για κάθε τύπο και μέγεθος εταιρείας στην Ελλάδα και βοηθάμε με κάθε τρόπο στην ενημέρωση και υποστήριξη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στην Ευρώπη».
Πηγή
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!