tromaktiko: Πανεπιστημια Ελλαδας και Αγγλιας

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Πανεπιστημια Ελλαδας και Αγγλιας



Θα ήθελα να παραθέσω και εγώ την άποψη μου σχετικά με τα ελληνικά και αγγλικά πανεπιστήμια. Πιστεύω ότι το πρώτο και κυριότερο που θα πρέπει να αναφερθεί είναι το ενδιαφέρον που δείχνει ο κάθε φοιτητής και καθηγητής καθώς και ο τρόπος διδασκαλίας παρουσίασης εκπαιδευτικού αντικείμενου και έρευνας της κάθε σχολής.
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν τεράστιες διαφορές σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο από ένα αγγλικό ή αμερικανικό πανεπιστήμιο. Σίγουρα υπάρχουν τεράστιες διαφορές σε ότι αφορά τις υποδομές, τρόπος διδασκαλίας, οργάνωση, κομματικής συντεχνίας κτλ όπως αναφέρει και η αναγνώστρια στο θέμα http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/11/blog-post_175.html αλλά και σε άλλα θέματα που διάβασα, ωστόσο στο περιεχόμενο των μαθημάτων δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις. Εξάλλου δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που έχουν τελειώσει ένα ελληνικό ΑΕΙ και έχουν φύγει στο εξωτερικό για μεταπτυχιακά/ διδακτορικά και τα έχουν καταφέρει άψογα. Δεν είναι λίγοι επίσης και οι Έλληνες φοιτητές που έχουν αποφασίσει να μετοικήσουν σε άλλη χώρα και τα έχουν καταφέρει εξαιρετικά στον επαγγελματικό τομέα τους. Πως εξηγείται λοιπόν το γεγονός αυτό αν υποστηρίζουμε ότι τα ελληνικά ΑΕΙ δεν έχουν προοπτικές? Στον αντίποδα βέβαια, δεν είναι λίγοι και εκείνοι οι οποίοι τέλειωσαν τις σπουδές τους στο εξωτερικό και επέστρεψαν στην Ελλάδα για να αποκατασταθούν επαγγελματικά και να συνεχίσουν τη ζωή τους και σιχάθηκαν τη ώρα και τη στιγμή που επέστρεψαν διότι ήρθαν αντιμέτωποι με την ελληνική πραγματικότητα (χαμηλοί μισθοί, ανασφάλιστοι, μη αναγνώριση πτυχίων κτλ).


Σίγουρα υστερούμε σε πολλούς τομείς αλλά δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι παρέχουν εξαιρετικά εφόδια, αρκεί βέβαια να υπάρχει και η κατάλληλη ανταπόκριση. Αν υπάρχει ενδιαφέρον τόσο από τον φοιτητή όσο και από τον καθηγητή είναι σίγουρο ότι η γνώση θα αποκτηθεί σε όποια σχόλη και αν φοιτούμε. Δυστυχώς όλα αυτά τα προβλήματα στην ελληνική παιδεία/ εκπαίδευση μειώνουν δραματικά αυτό το ενδιαφέρον και των δυο πλευρών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει το κατάλληλο κίνητρο για περαιτέρω εξέλιξη. Επιπλέον, η μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση, η οποία δυστυχώς είναι αβέβαιη στη χώρα μας, παραγκωνίζει το ενδιαφέρον για την απόκτηση ακαδημαϊκών εφοδίων και εκπαίδευσης μιας και (σωστα?) στεφόμαστε ότι είτε έχουμε πτυχίο είτε όχι η πορεία μας είναι προδιαγεγραμμένη. Όπως και εγώ έτσι και πολλοί άλλοι έχουμε τελειώσει ένα ελληνικό ΑΕΙ (+μεταπτυχιακά,+ ξένες γλώσσες, +πιστοποιήσεις, + σεμινάρια, +….), αλλά δυστυχώς βρισκόσαστε αντιμέτωποι με ένα κράτος το οποίο με τον τρόπο του έχει απαξιώσει τα πτυχία και τη εκπαίδευσή μας.

ANAΓΝΩΣΤΗΣ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εγώ θα ήθελα να επισημάνω την πραγματικότητα που παραβλέπει ο προλαλήσας στην άποψή του.
Όχι, δεν γνωρίζουμε κανέναν που να έβγαλε άριστα στις πανελλήνιες και πήγε σε πανεπιστήμιο της Αγγλίας. Όχι στο cambridge/oxford/imperial, αλλά σε ΚΑΝΕΝΑ. Γιατί όσοι ήταν άριστοι μαθητές και ικανοί να αριστεύσουν στις πανελλήνιες ΕΠΕΛΕΞΑΝ να μείνουν σε ελληνικό πανεπιστήμιο για σπουδές.

Και όταν αυτοί μετά θέλησαν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία, τους ΕΠΕΛΕΞΑΝ τα imperial/oxford/cambridge με προαπαιτούμενο μέσο ώρο πτυχίου ΠΟΛΥ χαμηλότερο από τα ΑΡΙΣΤΑ που ζητούν από τα πολυάριθμα άσημα πανεπιστήμια/κολέγια της Αγγλίας. Από αυτά δηλαδή, που αποτέλεσαν την ΜΟΝΗ διέξοδο για άτομα που δεν μπόρεσαν να διακριθούν στις πανελλήνιες και να πετύχουν στις σχολές που ήθελαν.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ:
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/11/blog-post_9813.html#more

ANAΓΝΩΣΤΗΣ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To θεμα μας ειναι το επιπεδο σπουδων .Το ποιο πανεπιστημιο ειναι πιο καλα οργανωμενο ειναι κατι που αφορα αποκλειστικα στους φοιτητες που πανε εκει Τωρα.Και ειναι κατι που με λιγη προσοχη λυνεται .Και κανεις δεν ειπε οτι δεν υπαρχουν και αριστουχοι Ελληνες που θελουν να μπουν στα καλυτερα πανεπιστημια με ονομα πχ cabridge και ειναι πολυ δυσκολο η οτι δεν υπαρχουν πολυ καλα πανεπιστημια στην Αγγλια .Σαφως και υπαρχουν .Απλα οι περισσοτεροι που! φευγουν στο εξωτερικο δεν ειναι αριστουχοι που πηγαν εξω για καλυτερα οπως και να το κανουμε.Ειναι παιδια που αποτυχαν εδω να μπουν εκει που θελανε και μπηκαν σε σχολες εκει που ειναι χαμηλου επιπεδου οι πιο πολλες.

ANAΓΝΩΣΤΗΣ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΗΞΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΥΤΗ Η ΚΟΝΤΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.ΟΛΟΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΛΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΧΑΛΙΑ.ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ,ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ,ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΛΕΥΚΗ ΚΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΟ ΜΗΔΕΝ.ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ.ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ 10 ΠΑΕΙ ΑΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΕ ΜΕ ΠΤΥΧΙΟ ???ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΡΩΘΗΚΕ ΣΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΘΟΥ! ΜΕΝΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ????'Η ΞΕΡΑΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ 2 ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΕΓΩ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΩ,ΘΑ ΠΑΩ ΚΑΤΕΥΘΕΑΙΝ ΑΓΓΛΙΑ????ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ.ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΤΕ ΚΑΠΟΥ ΠΟΥ ΘΕΛΑΤΕ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΟΡΙΩΝ 'Η ΒΓΑΛΑΤΕ 10.ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΑΣΕΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΣ ΑΓΓΛΙΑ ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ.ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΒΓΑΛΕΙ 10 ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΓΥΡΝΑΣ ΣΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!