tromaktiko: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ



ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ....Είναι γνωστό ότι το Ελληνικό Δημόσιο είναι σπάταλο, αναποτελεσματικό, και διεφθαρμένο. Ακούγονται τόσα και τόσα για τους Εφοριακούς, τους Τελωνειακούς, τους Γιατρούς, τους Τραπεζικούς, Αστυνομικούς, Δικαστές, τους υπεύθυνους στις Πολεοδομίες κλπ, τομείς της δημόσιας ζωής όπου γίνεται πάρτι διαφθοράς με χρηματισμούς, δωροδοκίες, φακελάκια, μίζες, λαθρεμπόριο. Αυτοί οι υπάλληλοι, που τοποθετήθηκαν σε νευραλγικές θέσεις της Δημόσιας Διοίκησης, για να υπηρετούν και να προασπίζονται το Δημόσιο συμφέρον, να διοχετεύουν στα δημόσια ταμεία τις εισπράξεις από τις ιλιγγιώδεις εμπορικές συναλλαγές, να τηρούν τον νόμο, να απονέμουν δικαιοσύνη, κατέληξαν να είναι τόσο διεφθαρμένοι (όχι όλοι βέβαια), ώστε να οδηγήσουν την χώρα στο δημοσιονομικό εκτροχιασμό και να οδεύει επικίνδυνα πλέον η πατρίδα μας προς την χρεωκοπία, αφού μοναδική τους επιδίωξη είναι η εξυπηρέτηση του φιλοτομαρικού τους συμφέροντος και μόνον .
Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε πως κύριοι υπεύθυνοι για την κατάντια αυτή είναι οι πολιτικοί, όλων των κομμάτων ανεξαιρέτως, ακόμη και των μικρών της αντιπολίτευσης που δεν κυβέρνησαν ποτέ την χώρα. Θα αναλύσουμε διεξοδικά το πρόβλημα αυτό σε άλλη ευκαιρία αποδίδοντας τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του....

Ποιά είναι λοιπόν η σπατάλη στη Εκπαίδευση και μάλιστα στη Δευτεροβάθμια για την οποία μπορούμε να διατυπώσουμε μια κάπως πιο εμπεριστατωμένη γνώμη μετά από τριάντα δύο χρόνων υπηρεσία; Εδώ λοιπόν δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διαφθορά ή χρηματισμό αλλά για παιδαριώδη οργάνωση στο εκπαιδευτικό σύστημα από μέρους των πολιτικών και για ανεκδιήγητη φυγοπονία των εκπαιδευτικών, αν αναλογιστούμε και υπολογίσουμε τις ώρες που εργάζεται ένας καθηγητής ετησίως και προπάντων όσοι έχουν υπηρεσία είκοσι χρόνων και πάνω. Με μια πρόχειρ! η καταμέτρηση των ωρών διδασκαλίας ενός καθηγητή ετησίως θα δούμε ότι διεκπεραιώνει περίπου (400) τετρακόσιες σαρανταπεντάλεπτες ώρες διδασκαλίας, δηλαδή εργάζεται συνολικά περίπου (300) τριακόσιες ώρες τον χρόνο, ή (1) μία ώρα την ημέρα και του περισσεύουν άλλες (65) εξήντα πέντε ημέρες για ξεκούραση από την "υπερκόπωση". Αν προσθέσω ότι καθηγητές κάποιων ειδικοτήτων δεν πραγματοποιούν ούτε τον παραπάνω αριθμό ωρών λόγω υπεραριθμίας (γυμναστές, φυσικοί), καταλαβαίνουμε εύκολα πόσο μεγάλη είναι η άσκοπη σπατάλη οικονομικών πόρωνστη Î! Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Και βέβαια δεν τελειώνει εδώ το πρόβλημα. Υπάρχει επί πλέον κακή κατανομή και διασπορά Γυμνασίων και Λυκείων, ώστε να βλέπουμε κάθε πέντε χιλιόμετρα και ένα Γυμνάσιο ή Λύκειο με είκοσι και τριάντα μαθητές για τους οποίους απαιτείται μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικού προσωπικού που τις περισσότερες φορές εργάζεται με μειωμένο ωράριο ή χρειάζεται να μετακινείται από το ένα σχολείο στο άλλο επιβαρύνοντας επι πλέον το Δημόσιο με εκτός έδρας αποζημίωση και υπερωριακή εργασία, παρόλο που δεν συμπληρώνει ούτε καν το υποχρεωτικό ωράριο.

Προσθέστε ότι κάθε περίσσιο σχολείο επιβαρύνεται με την επιπλέον αμοιβή εφόρου ζωής του κάθε παραπανίσιου Διευθυντή , αφού το διευθυντικό επίδομα το δικαιούται σε όλη την συντάξιμη ζωή του. Στην συνολική σπατάλη πρέπει να συμπεριλάβουμε και την δαπάνη για την καθαριότητα και θέρμανση περιττών σχολικών κτηρίων, όπως επίσης και τον υπόλοιπο εξοπλισμό (υπολογιστές, φωτοτυπικά, τηλέφωνα, φωτισμός, ύδρευση κλπ).
Ένα μόνον παράδειγμα για το Νομό ΣΕΡΡΩΝ: Πόσο απέχουν μεταξύ τους τα χωριά ΝΕΟ ΣΟΥΛΙ, ΧΡΥΣΟ, ΠΕΝΤΑΠΟΛΗ; ούτε πέντε χιλιόμετρα. Και όμως, έχουμε τρία Γυμνάσια και ένα Λύκειο σε τόσο μικρές αποστάσεις με τους καθηγητές να είναι σχεδόν όσοι και οι μαθητές, με αποτέλεσμα τραγελαφικό για τα δημόσια οικονομικά.

Είναι τυχαίο λοιπόν που έχουμε τον διπλάσιο αριθμό καθηγητών από την Φιλανδία που έχει τον αντίστοιχο περίπου πληθυσμό με τη Ελλάδα; Είναι τυχαίο που η Εκπαίδευση της Φιλανδίας είναι η πρώτη παγκοσμίως σύμφωνα με μετρήσεις της ΟΥΝΕΣΚΟ, ενώ η δική μας φλερτάρει με τις τελευταίες θέσεις χειρότερη και από Αφρικανικές χώρες;
Και μην αρχίσουμε να υποστηρίζουμε ότι ο εκπαιδευτικός έχει εργασίες και προετοιμασίες στο σπίτι του για την επόμενη μέρα, γιατί αυτό δεν ισχύει μόνο για τον Έλληνα εκπαιδευτικό αλλά και για όλου του κόσμου τους εκπαιδευτικούς. Να θυμηθούμε ακόμη ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός δεν αξιολογήθηκε ποτέ από το 1980 και μετέπειτα, γεγονός για το οποίο βέβαια ευθύνονται κυρίως οι πολιτικοί και οι συνδικαλιστές αλλά δεν είναι και άμοιροι ευθυνών και οι εκπαιδευτικοί, γιατί προσωπικά δεν είδα και κανέναν να αισθάνεται τη παραμικρή ευαισθησία η τύψη γι αυτό.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!