tromaktiko: Αυτό τον Ερυθρό Σταυρό Θέλουμε?

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Αυτό τον Ερυθρό Σταυρό Θέλουμε?



Είμαι Εθελοντής στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό αρκετά χρόνια και με εκπλήσει αυτό το άρθρο που διάβασα. Δεν θα σταθώ στο αν το άρθρο είναι απαράδεκτο ή όχι, αλλά θα καταθέσω και την δική μου άποψη με στοιχεία...
γιατί ο κύριος/κυρία στο άρθρο εκτοξεύει ερωτήματα με την προκάληψη των δήθεν στοιχείων που διαθέτει και πίσω από την ανωνυμία του (η οποία μου δίνει το δικαίωμα να παραμείνω και εγώ ανώνυμος / ανώνυμη). Είναι αλήθεια ότι ανέκαθεν υπήρχε κόστος συμμετοχής στον υπόψηφιο που θέλει να γίνει εθελοντής. Παλαιότερα ήταν 155€ φέτος ήταν 185€. Ο υποψήφιος εθελοντής όμως ενημερώνεται για αυτό εξαρχής. Εγώ είχα ενημερωθεί πλήρως για τί περιλαμβάνει η ασφαλιστική κάλυψη και το πακέτο που πλήρωσα και ήταν ξεκάθαρο ότι το κόστος συμμετοχής είναι και κόστος εκπαίδευσης (όπως σε κάθε σχολή όπου και να γραφτείς στην Ελλάδα). Οι στολές δεν είναι το καλύτερο που υπάρχει όντως, αλλά άχρηστες δεν είναι και εν πάση περιπτώσει γνωρίζω για οργανώσεις στην Ελλάδα που σου ζητάνε τριπλάσιο ποσό εγγραφής χωρίς κανένα αντίκρισμα και αντίστοιχο ετήσιο ποσό συμμετοχής. Όπως και να έχει ο υποψήφιος γνωρίζει εξ αρχής που εντάσσεται μιας και πριν καν κάνει την αίτηση πρέπει να έχει διαβάσει τον Κώδικα Δεοντολογίας (ανερτημένος μέσα στην αίτηση που κάνει στο διαδίκτυο) και να τον αποδεχτεί. Είναι επομένως καθαρά επιλογή του αν θα προχωρήσει. Όσο για την εκπαίδευση, έχω να πώ ότι εγώ εκπαιδεύτηκα τόσο από πιστοποιημένους εθελοντές εκπαιδευτές όσο και από έμμισθους που καμία σχέση δεν έχουν με τα όσα γράφει ο ανώνυμος / ανώνυμη. Δεν βρήκα κενά ούτε στο υλικό που παρέλαβα ούτε σε όσο υλικό κατεβάζω από την σελίδα στο διαδίκτυο. από συναδέλφους που μιλάω σε όλη την Ελλάδα, δεν άκουσα ποτέ από κανέναν ότι μένουν λίγοι από κάθε εκπαιδευτική σειρά, αντίθετα είναι παντού γνωστό ότι λίγοι φέυγουν από κάθε σειρά (όπως και από κάθε σωματείο που κάποιοι γράφονται για πολλούς λόγους και αποχωρούν λίγοι για προσωπικούς λόγους ή λόγους δυσαρμονίας των πιστεύω τους με το σωματείο στο οποίο εντάχθηκαν.) Στο άρθρο του ανώνυμου / ης υπάρχει το εξής γελοίο: αυτόματα οι χιλιάδες των εθελοντών που ακολουθούν τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό είναι τουλάχιστον ηλίθιοι που δεν μπορούν να δούν αυτά που αναγράφει στο άρθρο του. Πώς είναι δυνατόν ένας να έχει δεί την αλήθεια και οι υπόλοιποι να είναι υπνωτισμένοι? Όλοι αυτοί οι χιλιάδες είναι γλύφτες? έχουν χαμηλό IQ? είναι υποτακτικής φύσεως? τους έχουν ρίξει υπνωτικό? Πώς γίνετε, επίσης, η εκπαίδευση που καταδικάζει ο "συνάδελφος" να είναι χάλια και ταυτόχρονα να έχει πιστοποιηθεί κατά ISO από ανεξάρτητο διεθνή οργανισμό? Όσο για τους έμμισθους που αναφέρεται ο "συνάδελφος". Είναι άνθρωποι που όχι απλά δουλεύουν σχεδόν όλη την μέρα, αλλά μάλιστα το τελευταίο διάστημα δεν πληρώνονται κιόλας. Με δικά τους έξοδα συνεχίζουν να κάνουν την δουλειά τους και με το παραπάνω και έχουν θυσιάσει πολλά από τα καθημερινά που ο καθένας απολαμβάνει (αναφέρομαι σε στοιχειώδη όπως προσωπική ζωή). Δεν ξέρω τι κάνουν οι υπόλοιποι στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και δεν με αφορά. Εγώ καταθέτω αυτά που βιώνω αρκετά χρόνια και που δυστυχώς δεν μπορώ να τα βιώνω άλλο, αφού πολύ πρόσφατα οι συνθήκες της ζωής μου δεν μου επιτρέπουν να είμαι τόσο κοντά όπως πριν λίγους μήνες. Είναι όλα τέλεια και ιδανικά? προφανώς όχι. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι υπαρχουν άνθρωποι που ακούνε και αγωνίζονται για αλλάγές προς το καλύτερο. Είτε εθελοντές είτε έμμισθοι. Μια σημαντική λεπτομέρεια: Δεν μπορεί ο Ερυθρός Σταυρός να καλουπωθεί και να προσαρμωστεί στην εικόνα ή αντίληψη που μπορεί να έχει ο καθένας για το τί είναι ο Ερυθρός Σταυρός. Όσοι εντάσσονται σε αυτόν (με δική τους επιλογή) θα προπσαρμωστούν στον τρόπο που λειτουργεί και φυσικά θα πούν την γνώμη τους για να βελτιωθεί κάτι. Όμως, αν κάποιον δεν τον εκφράζει απλά αποχωρεί. Δεν γίνετε, όμως, ξαναλέω οι χιλιάδες που είναι εθελοντές να είναι ηλίθιοι. Έχω συμμετάσχει σε κάμποσες δραστηριότητες του Ερυθρού Σταυρού. Και το μοναδικό που έχω να πώ είναι ότι πάντα υπήρχε επαγγελματισμός. Όχι μόνο παό τους έμμισθους αλλά από τους ίδιους τους εθελοντές. Είχα την χαρά από την "κακ'η" εκπαίδευση που λέει ο "συνάδελφος" να σώσω δύο ανθρώπινες ζωές. Μάλλον η "κακή" εκπαίδευση είναι αποτελεσματική. Ξέρω ιστορίες εθελοντών ανά την Ελλάδα που αυτή την "κακή" εκπαίδευση τους οδήγησε να σώσουν ζωές. Αν λοιπόν ο "συνάδελφος" άλλα είχε στο μυαλό του και άλλα βρήκε, δεν φταίει ο Ερυθρός Σταυρός αλλά η αντίληψη που είχε για τον Ερυθρό Σταυρό. Ήδη μπορώ να φανταστώ την απάντησή του: Ότι είμαι ένας από τους γλύφτες του συστήματος. Απλά αδιαφορώ για την άποψή του. Γιατί είμαι ένας από τους χιλίαδες "ηλίθιους", με χαμηλό IQ και υποτακτικής νοοτροπίας που ακολουθούν τον Ερυθρό Σταυρό γιατί εξαιτίας αυτού του "κακού" "διεφθαρμένου" οργανισμού έσωσα έναν πατέρα δύο παιδιών και ένα κοριτσάκι γυμνασίου. Αυτό μου αρκεί και αρκεί και στους χιλιάδες των "ηλιθίων".

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!