http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/12/blog-post_6846.html που θίχτηκε επειδή οι "παρκαδόροι" των παιδιών του εξοργίστηκαν με τις συνθήκες εργασίας τους και ξαφνικά θυμήθηκε για να μας ενημερώσει για έννοιες και αξίες όπως "λειτούργημα" που έχουν χάσει πλέον το νόημα τους από τέτοιους ακριβώς ανθρώπους.
Καταρχάς ένα μεγάλο μπράβο που θεωρείτε την "Αισθητική Αγωγή" μόρφωση....αυτό από μόνο του αποτελεί λαμπρή εξαίρεση από τα υπόλοιπα λεγόμενά σας. Δεν πίστευα ότι υπάρχει γονιός ο οποίος θεωρεί ότι η αισθητική αγωγή αποτελεί "γνώση", επομένως ακόμα και με έναν στους εκατό νιώθω ότι ίσως μετά απο 200 χρόνια οι τέχνες αποκτήσουν και πάλι το βάθρο που τους αξίζει για τη διάπλαση της ψυχής και του χαρακτήρα ενός παιδιού. Εκεί που ήταν άλλωστε και στην Αρχαία Ελλάδα.
Τι είναι λειτούργημα αγαπητέ μου κύριε? Λειτούργημα είναι η κοινωνική προσφορά. Ποιος ορίζει το ότι θα πρέπει αυτό να είναι δωρεάν και θα πρέπει δια πάσα αφορμή και αιτία να μας το πετάτε στα μούτρα? Λειτούργημα είναι η δουλειά μας γιατί σε καιρούς αντίξοους προσπαθούμε να τους μάθουμε τα πενιχρά ήθη και τις λιγοστές αξίες που έχουν απομείνει. Λειτούργημα είναι γιατί προσπαθούμε να δώσουμε σε ΟΛΑ τα παιδιά την περισσότερη γνώση που μπορούμε. Λειτούργημα είναι γιατί την ώρα που οι γονείς το παρατάνε στο σχολείο και μετέπειτα το παρατάνε! στην τηλεόραση ή το PS υπάρχουν μερικοί άνθρωποι (με αρκετές δυστυχώς εξαιρέσεις) που προσπαθούν να ασχοληθούν με την παιδική του ψυχή. Λειτούργημα είναι γιατί σε δύσκολους καιρους (δεν είναι πολύ μακρυά) όταν ο γονιός δε θα έχει να φάει ο ίδιος για να προσφέρει στο παιδί του φαγητό ο εκπαιδευτικός θα εξακολουθεί να διαπλάθει τον χαρακτήρα του παιδιού.
Αυτό είναι κύριε μου το σχολείο. Διάπλαση χαρακτήρα και αξιών. Όχι το να μάθει την προπαίδεια και πού βρίσκεται η Τανζανία. Και αυτό είναι το δυσκολότερο στοίχημα που έχουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να κερδίσουμε. Σε μια κοινωνία ανάξια, ανήθικη και υπό καθεστώς ιδεολογικής δουλείας να μπορέσουμε μέσα από τις γνώσεις μας να βγάλουμε έστω και 5 μικρούς ήρωες αυτής της κοινωνίας με όραμα και ιδανικά. Πράγματα που δεν του προσφέρει ούτε η ίδια η κοινωνία ούτε το ίδιο του το σπίτι αλλά το "πάρκινγκ" ψυχών που ονομάζεται σχολείο.
Δυστυχώς με γονείς που δηλώνουν ότι τα παιδιά δεν θα πρέπει να γνωρίζουν τι θα πει "διεκδίκηση δικαιωμάτων" η κοινωνία θα συνεχίσει να βρίσκεται στη λήθη που ήδη την έχει καταπιεί. Προφανώς δε γνωρίζει την οργή που εσκεμμένα και ορθώς καλυμμένα έχουν τα παιδιά και την οποία εκφράζουν ποικιλοτρόπως στο σχολείο. Εκεί οπου μπορεί να το κάνει. Και προφανώς δε γνωρίζει τις αντιδράσεις των ίδιων των παιδιών για το θέμα της επίσχεσης. Προκαλεί εντύπωση η ώριμη και σοβαρή αντίδραση και διάθεση για συζήτηση παιδιών ηλικίας 8,9,10 και η βεβιασμένη, οργισμένη και θολωμένη απάντηση ενός ανθρώπου άνω των 30.
Αυτό μου δίνει ελπίδα για το μέλλον και απαισιοδοξία για το παρόν. Και για να κλείσω αγαπητέ κύριε την απάντησή μου. ΝΑΙ δουλεύω πρώτα για τα χρήματα και για την πάρτη μου και μετά για τη χαρά του επαγγέλματος. Δεν είναι αυτό που διαχωρίζει την έννοια του λειτουργήματος. Είναι η ανάγκη του συστήματος που δυστυχώς με αναγκάζει να αγοράσω γάλα, ψωμί και να πληρώσω αμέτρητους λογαριασμούς.
Έχετε δίκιο όμως. Μιας και κάνω λειτούργημα ίσως θα πρέπει από δευτέρα να δηλώσω εθελοντικά τις υπηρεσίες μου!
Εμείς, η εκκλησια, οι γιατροί και οι πόρνες όλοι τζαμπα! Τι άλλο θέλετε?? Και φυσικά όλοι εκεί θα πατάνε! Αφού κάνετε λειτούργημα! Δεν πειράζει δουλέψτε λίγο ακόμα και θα σας πληρώσουμε μωρέ...
Τρεις μήνες μετά λυπάμαι κύριε αλλά δεν είναι πλέον λειτούργημα. Είναι κάτι άλλο....Πολύ παραπάνω...Το κείμενό σας είναι κατάπτυστο και δεν περιμένω τίποτα λιγότερο από μια γενικευμένη κοινωνική εξέγερση έτσι όπως βαδίζουν τα πράγματα μόνο που δυστυχώς αντί να είναι απέναντι σε αυτούς που πρέπει θα είναι εμφύλιος.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ