tromaktiko: ΘΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ

Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

ΘΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ



Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ οι συνθετικές εργασίες είναι νέο μαθησιακό και αξιολογικό εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί στο νέο Λύκειο. Στα πρότυπα των προηγμένων εκπαιδευτικών συστημάτων που προωθούν τη βιωματική μάθηση, αυτές οι...
ερευνητικές εργασίες θα καταπολεμήσουν τη στείρα αποστήθιση και θα ωθήσουν τους μαθητές στη διαθεματική έρευνα και την επιστημονική τεκμηρίωση των απόψεών τους. Πρωτίστως, όμως, θα πρέπει οι μαθητές να διδαχθούν απ’ τους καθηγητές τους κανόνες δεοντολογίας, ώστε να αποφεύγεται η λογοκλοπή, που θεωρείται μέγα έγκλημα στους επιστημονικούς κύκλους του εξωτερικού, αλλά… πταίσμα τη χώρα μας.

Αφορμή, για να προβούμε σ’ αυτές τις επισημάνσεις, στάθηκε κείμενό μας με τίτλο: «Άνισες ευκαιρίες πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ για τους απόφοιτους Λυκείων 2011 με την κατάργηση του 10%» που δημοσιεύθηκε στο διαδικτυακό τόπο alfavita.gr στις 29/05/2011 - 17:20 και είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο http://www.alfavita.gr/artro.php?id=34157 . Το ίδιο κείμενο αναδημοσιεύθηκε και στους ιστότοπους: zougla.gr (Κυριακή, 29 Μαΐου 2011, 17:29 στο http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&cid=122&aid=320268 και tromaktiko (29 May 2011 03:15 http://best-of-news. blogspot.com/2011/05/tromaktiko_30.html#5).Από εκεί ταχύτατα, και ευχαριστούμε γι αυτό, αναδημοσιεύθηκε και σε πολλά άλλα ιστολόγια.

Αναλυτικότερα, στο κείμενο αυτό αναφέρονται τα εξής:
«[…] την περσινή χρονιά 2009-2010 τροποποιήθηκε η διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ σε ποσοστό θέσεων 10%. […] Εύστοχα, το Υπουργείο […] στις αρχές του σχ. έτους 2009-10 τροποποίησε το νόμο εισαγωγής και όρισε ότι δικαίωμα εισαγωγής επί των θέσεων 10% θα έχουν μόνον οι απόφοιτοι των δύο τελευταίων ετών. Στην περίπτωση αυτή, όμως, το Υπουργείο, […], δεν υπολόγισε ότι το ποσοστό 10% ήταν τεράστιο για τους αποφοίτους που είχαν το δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση και γι’ αυτό το λόγο εμφανίστηκαν τεράστιες αποκλίσεις στις βάσεις των εισακτέων του 2010 σε ποσοστό 10% και 90% αντίστοιχα στις σχολές με μεγάλη ζήτηση. Ενδεικτικά αναφέρω τα ακόλουθα παραδείγματα:

• Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών Παν. Πειραιά 10%: 12.513 - 90%: 17.394 μόρια
• Γεωλογικό Παν. Αθήνας 10%: 11.396 - 90%: 15.347 μόρια
• Μαθηματικό Σάμου 10%:6.310 - 90%: 15.067 μόρια.

[…] Ξαφνικά, το ΥΠΔΒΜΘ λίγες, μόλις, ημέρες πριν την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων 2011, ανακοινώνει μια σειρά μέτρων για την πρόσβαση στα ΑΕΙ-ΤΕΙ που φέρνουν τα πάνω κάτω, καταργώντας αυθαίρετα, μεταξύ των άλλων, και τη δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας με την υποβολή αίτησης σε ποσοστό 10% για τους φετινούς υποψηφίους των ΑΕΙ-ΤΕΙ. [….]Γνώμη μας είναι, ότι οι απόφοιτοι του 2011 θυσιάζονται στο βωμό της προχειρότητας και της οικονομικής κρίσης, που επιβάλλει περικοπές στα πανεπιστήμια και αλλαγές στο εκπ/κό σύστημα. Μια δίκαιη αντιμετώπιση των φετινών εισακτέων, μετά από τα όσα ευτράπελα προηγήθηκαν την περσινή χρονιά, θα προέβλεπε την μείωση του ποσοστού 10% επί των θέσεων σε 2 ή 3 % για τους εισακτέους των προηγούμενων ετών με ανάλογη αύξηση των θέσεων για τους εισακτέους σε ποσοστό 90%. Έτσι, δε θα παρατηρηθούν ξανά οι τρομακτικές αποκλίσεις των βάσεων στα ποσοστά θέσεων 10% και 90%. Δίκαιο, επίσης, θεωρούμε ότι είναι να δοθεί η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας, σε όποιο ποσοστό κριθεί σκόπιμο από τους εκπαιδευτικούς ερευνητές, στους αποφοίτους του 2011 και εξής μέχρι την οριστική κατάργηση του υπάρχοντος συστήματος εισαγωγής. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών και δεν καθορίζεται το μέλλον των παιδιών μας από συγκυριακές τροποποιήσεις του συστήματος εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ».

Με έκπληξή μας, τη Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011 στην ηλεκτρονική εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ online (http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4634331) αλλά και στην έντυπη έκδοση στο ένθετο, σε έρευνα του έγκριτου εκπαιδευτικού ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΙΚΑ με τίτλο «Χαµηλώνουν τις βάσεις πολυτεχνικά, ιατρικά και παιδαγωγικά τµήµατα» διαβάσαμε τα εξής:

« Θυσία αποφοίτων στον βωµό της προχειρότητας

ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ του σχολικού έτους 2009-2010 το υπουργείο τροποποίησε τον νόµο εισαγωγής και όρισε ότι δικαίωµα εισαγωγής επί των θέσεων 10% θα έχουν µόνον οι απόφοιτοι των δύο τελευταίων ετών. Στην περίπτωση αυτήόµως το υπουργείο δεν υπολόγισε ότι το ποσοστό 10% ήταν τεράστιο για τους αποφοίτους που είχαν το δικαίωµα να υποβάλουν αίτηση και γι’ αυτόν τον λόγο εµφανίστηκαν τεράστιες αποκλίσεις στις βάσεις των εισακτέων του 2010 σε ποσοστό 10% και 90% αντίστοιχα στις σχολές µε µεγάλη ζήτηση. Ενδεικτικά είναιτα ακόλουθα παραδείγµατα:

Τµήµα Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπιστήµιο Πειραιά 10%: 12.513 / 90%: 17.394 µόρια Γεωλογικό Πανεπιστήµιο Αθήνας 10%: 11.396 / 90%: 15.347 µόρια Μαθηµατικό Σάµου 10%: 6.310 / 90%: 15.067 µόρια Ξαφνικά το ΥΠ∆ΒΜΘ µόλις λίγες ηµέρες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011, ανακοινώνει µια σειρά µέτρων για την πρόσβαση στα ΑΕΙ -ΤΕΙ που φέρνουν τα πάνω κάτω,καταργώντας αυθαίρετα, µεταξύ των άλλων,και τη δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας µε την υποβολή αίτησηςσε ποσοστό 10% για τους φετινούς υποψηφίους των ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Είναι φανερό ότι οι απόφοιτοιτου 2011 θυσιάζονταιστον βωµό της προχειρότητας και της οικονοµικής κρίσης, που επιβάλλει περικοπές στα πανεπιστήµια και αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστηµα. Μια δίκαιη αντιµετώπιση των φετινών εισακτέων, ύστερα από τα όσα ευτράπελα προηγήθηκαν την περσινή χρονιά, θα προέβλεπε τη µείωση του ποσοστού 10% επί των θέσεων σε 2%ή 3% για τους εισακτέους των προηγούµενων ετών µε ανάλογηαύξηση των θέσεωνγια τους εισακτέους σε ποσοστό 90%. Ετσι,δεν θα παρατηρηθούν ξανά οι τροµακτικές αποκλίσεις των βάσεων στα ποσοστά θέσεων 10%και 90%. ∆ίκαιο, επίσης, θεωρούµε ότι είναινα δοθεί η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας, σε όποιο ποσοστό κριθεί σκόπιµο από τους εκπαιδευτικούς ερευνητές, στους αποφοίτους του 2011 και εξής µέχρι την οριστική κατάργηση του υπάρχοντος συστήµατος εισαγωγής. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών και δεν καθορίζεται το µέλλον των παιδιών µας από συγκυριακές τροποποιήσεις του συστήµατος εισαγωγής σε ΑΕΙ – ΤΕΙ».

Ο κύριος Κάτσικας, όπως είναι προφανές, χρησιμοποίησε στην έρευνά του τόσο τις παρατηρήσεις μας, όσο και τις προτάσεις μας, που δημοσιεύθηκαν στο κείμενό μας μια εβδομάδα πριν τη δημοσίευση της δικής του έρευνας. Βεβαίως, προς έκπληξή μας, αντίθετα με τη δημοσιογραφική και επιστημονική δεοντολογία, παρέλειψε να αναφέρει την πηγή του και οικειοποιήθηκε , όπως είναι αντιληπτό δια γυμνού οφθαλμού, τις απόψεις μας. Εύγε στην εφημερίδα τα ΝΕΑ που αδιαφόρησε για το θέμα όταν της κοινοποιήθηκε! Εύγε και σ’ εσάς κύριε ερευνητά που την επόμενη χρονιά θα διδάξετε στους μαθητές τις αρχές δεοντολογίας για τη συγγραφή μιας επιστημονικής συνθετικής εργασίας!

Διπλά αγανακτισμένοι γονείς αποφοίτου 2011

Δείτε το κείμενο ΕΔΩ: Άνισες ευκαιρίες πρόσβασης στα ΑΕΙ-ΤΕΙ για τους αποφοίτους λυκείων 2011 με την κατάργηση του 10%
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!