Καιρός είναι να ειπωθούν και τα πράγματα αλλιώς και όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Όλοι φωνάζουν για τις ακριβές τιμές στα καύσιμα στα νησιά. Και πώς να μην είναι έτσι. Και να μην κρύβουν τους πραγματικούς λόγους αυτοί που φωνάζουν.
ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ NA γίνουν λιμενικές εγκαταστάσεις εκφόρτωσης και αποθήκευσης καυσίμων η βελτίωσης των υπαρχόντων σχεδόν σε όλα τα νησιά γίνεται από τους εκεί κοντά διαμένοντες κατοίκους ο…. ξεσηκωμός του ‘ 21.
Συγκεκριμένα για την Κρήτη τώρα. Πύλες εισόδου για καύσιμα σε όλη την Κρήτη είναι. Η των Λινοπεραμάτων του Ηρακλείου και η άλλη στον κόλπο των Χανίων οι εγκαταστάσεις shell. Αμφότερες οι Λιμενικές εγκαταστάσεις και χώροι αποθήκευσης σήμερα είναι ακόμα με προδιαγραφές του 1960.
Η μεταφορά καυσίμων γίνεται με πολύ μικρού τονάζ πλοία , εκφόρτωση με σύστημα Meditt. Mooring δηλαδή με πόντιση αγκυρών πρυμνοδέτηση σε σημαντήρες και βγάλσιμο σωλήνας μέσα από την θάλασσα. Και αυτό φυσικά καιρού επιτρέποντος. Δεν επιτρέπονται εργασίες εκφόρτωσης με πάνω από 4 Μποφώρ.
Και μέρες μέχρι να φτιάξει ο καιρός μπορεί να περιμένει το πλοίο εκεί φορτωμένο και να πληρώνεται. Αυτά όλα επιβαρύνουν την τελική τιμή.
Όλα αυτά τα επιπλέον κόστη στην κατανάλωση δεν θα υπήρχαν αν γίνονταν προβλήτα τερμιναλ με αρκετό βάθος να δέχεται μεγάλα πλοία και να υπήρχαν επιπλέον δεξαμενές στην ξηρά να δέχονταν το φορτίο και σύστημα πολλαπλής φόρτωσης των βυτιοφόρων όπως στον Ασπρόπυργο Motor oil κλπ.
Αλλά είπαμε …Μακριά από εμάς αυτά και να πάνε αλλού να γίνουν.
Όποτε επιχειρήθηκε βελτίωση επέκταση εκβάθυνση του χώρου απειλήθηκε ότι θα είναι casus beli.
Στα Λινοπεράματα όταν έγιναν οι εγκαταστάσεις σε παλιές φωτογραφίες κάτι πρόβατα έβλεπες να βόσκουν μόνον.
Σήμερα έχει περικυκλωθεί από σπίτια. Αυτοί πού ήρθαν και έχτισαν εκ των υστέρων, σήμερα φωνάζουν να φύγουν και να πάνε αλλού πού άραγε?, αλλά και την άλλη ώρα μπορεί οι ίδιοι να διαμαρτύρονται μπροστά σε κάμερα τηλεόρασης για ακριβά καύσιμα.
Στα Χανιά στις εκεί εγκαταστάσεις ο Θεός είναι μεγάλος και δεν έχει γίνει ατύχημα ακόμα.
Προσπάθεια να γίνουν νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις που θα δέχονται πολύ μεγαλύτερα πλοία (αρά φθηνότερο κόστος μεταφοράς αποθήκευσης διακίνησης)) από τον όμιλο Μαμιδάκη κοντά στην Σούδα , προσέκρουσε όπως ήταν φυσικό στα τοπικά συμφέροντα σε οικολόγους και με προσφυγή στο συμβούλιο επικρατείας ακύρωσαν αυτήν την επένδυση.
Αυτές είναι οι αλήθειες και ας αφήσουν τα κροκοδείλια κλάματα κάποιοι