Προέρχεται από το An-124 έχοντας επιμηκυμένη άτρακτο με επανασχεδιασμένο ουραίο τμήμα με δύο κάθετα σταθερά.
Διαθέτει ράμπα φορτοεκφόρτωσης μόνο μπροστά. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους μέχρι 250.000 κιλών είτε μέσα στην άτρακτο είτε πάνω από αυτήν σε ειδικές βάσεις.
H πτέρυγα έχει νέο κεντρικό τμήμα και το αεροπλάνο χρησιμοποιεί συνολικά 6 κινητήρες.
Το An-225 πέταξε για πρώτη φορά στις 21 Δεκεμβρίου του 1988.
Το αεροπλάνο χρησιμοποιείται από την αεροπορική εταιρεία του οίκου Antonov.
Κατασκευάζεται και ένα δεύτερο αεροπλάνο το οποίο μάλλον θα χρησιμοποιηθεί για τεχνολογική έρευνα, ενώ μελετάται η χρησιμοποίηση του αεροπλάνου ή παραλλαγών του στα διαστημικά προγράμματα Αγγλίας και Ρωσίας.
Μοντέλο: ANTONOV An-225
Κινητήρες: 6 τουρμποφάν Progress D 18T μέγιστης ώσης 23.421 κιλών ο καθένας.
Διαστάσεις εξωτερικά: Εκπέτασμα πτέρυγας (m): 88,40, Πτερυγική επιφάνεια (mύ): 905,0, Εκπέτασμα ουράς (m): 32,65, Μήκος (m): 84,00, Ύψος(m): 18,20, Μεταξόνιο (m): 29,10, Μετατρόχιο (m): 8,84
Διαστάσεις εσωτερικά: Διαστάσεις καμπίνας (μήκοςxπλάτοςxύψος) (m):43x6,4x4,4
Βάρη: Κενό (kg): 260.000, Μέγιστο απογείωσης (kg): 600.000, Φορτίου (kg): 250.000, Καυσίμων (kg): 300.000
Επιδόσεις: Μέγιστη ταξιδίου (Km): 850, Οικονομική (Km): 800, Διαδρομή απογείωσης/προσγείωσης (m): 3.500/(Field balanced), Εμβέλεια (km): με φορτίο 200.000 κιλών: 4.500, με μέγιστο φορτίο καυσίμου: 15.400, Αριθμός επιβατών (μέγιστη χωρητικότητα, τυπική-διαμόρφωση): 70 στο δεύτερο επίπεδο
Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι από το αεροδρόμιο NIAGARA FALLS, όπου το Antonov An-225 Mriya είχε σκοπό να μεταφέρει συμπιεστές απ' ευθείας στη Σαουδική Αραβία...
Περισσότερο οπτικοακουστικό υλικό: http://clopyandpaste.blogspot.com/2010/08/antonov-225-mriya-t.html