νικητή που θα κάνει πρωταθλητισμό, υλοποιείται σταθερά και μεθοδικά. Μετά τον επιτυχημένο Φερνάντο Σάντος, η δεύτερη προσωπική επιλογή προπονητή του Ζαγοράκη, ο Παύλος Δερμιτζάκης, ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές.
Ο ΠΑΟΚ, παρά τη δυσμενή εξέλιξη του αγώνα με τον Πανσερραϊκό και την κόπωση από την υπερπροσπάθεια των 120 λεπτών στη Κωνσταντινούπολη, κατάφερε και πήρε τη νίκη ψυχολογίας και γοήτρου που επιδιώκει κάθε ομάδα με υψηλούς στόχους στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος.
Κατά τη άποψή μου, τα βασικά στοιχεία του αγώνα ήταν τα εξής:
1. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι υπήρχαν όλα τα υλικά της κλασικής συνταγής που παραπέμπει σε… γκέλα. Δηλαδή, ήταν το πρώτο παιχνίδι του πρωταθλήματος, με ντάλα ήλιο στη Τούμπα, πολύ ζέστη και με την κόπωση, τον ενθουσιασμό και τον εφησυχασμό από την μεγάλη επιτυχία της ευρωπαϊκής πρόκρισης. Επιπλέον απέναντι σε αντιπάλους αξιόμαχους, που ό,τι κι εάν έκαναν τους «έβγαινε» (σε τρεις ευκαιρίες πέτυχαν δυο γκολ). Όταν, όμως, αλλάζει η νοοτροπία, η νίκη είναι μονόδρομος για μια ομάδα με υψηλό επίπεδο.
2. Ο ΠΑΟΚ έδειξε «χαρακτήρα», «γυρνώντας» δυο φορές το ματς. Το 0-1, το έκανε 2-1, ενώ ούτε στο 2-2 κάμφθηκε, πετυχαίνοντας λίγο μετά το γκολ της νίκης με τον Παπάζογλου. Φυσικά ήταν ευτύχημα για τον ΠΑΟΚ ότι σκόραρε σε καίρια χρονικά σημεία του αγώνα, δηλαδή ισοφάρισε στις καθυστερήσεις του πρώτου ημιχρόνου, πέτυχε το 2-1 στις αρχές του δευτέρου και το 3-2 πριν περάσει το 70΄ και τα πόδια αρχίζουν και βαραίνουν, ιδίως μέσα στη Τούμπα, από το άγχος. Επιδίωξε, όμως, τα γκολ με αποφασιστικότητα, δεν ήρθαν από μόνα τους και κατά τύχη.
3. Ο δικέφαλος του βορρά δημιούργησε πάρα πολλές ευκαιρίες για γκολ, παίζοντας επιθετικό, και όχι επιφυλακτικό ποδόσφαιρο, όπως μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια, μια αλλαγή η οποία, προφανώς, οφείλεται στη νοοτροπία του Δερμιτζάκη. Φαίνεται ότι «ξεψάρωσε» πολύ γρήγορα ο 41χρονος τεχνικός. Παρέλαβε ένα επιτυχημένο μοντέλο από τον Φερνάντο Σάντος και μόλις 35 μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του και χωρίς να έχει κάνει ο ίδιος την καλοκαιρινή προετοιμασία, έχει βάλει την δική του σφραγίδα, δίνοντας πιο επιθετικό πνεύμα στην ομάδα.
Καταρχάς, σε στυλ Άγγελου Αναστασιάδη, βλέποντας ότι το ματς με τον Πανσερραϊκό δεν πήγαινε καλά, έκανε την πρώτη αλλαγή στο 30΄, κάτι αδιανόητο για τον Σάντος. Και όχι μόνο αυτό. Έβγαλε μέσο (τον Σορλέν) και έβαλε τρίτο επιθετικό τον Παπάζογλου. Επίσης, μετά το 2-2, στο 63΄ συγκεκριμένα, απέσυρε και δεύτερο μέσο (τον Ίβιτς), βάζοντας και τέταρτο επιθετικό, τον Φιλομένο, δίπλα σε Βιερίνια, Σαλπιγγίδη, Παπάζογλου.
Στο 63΄ ο Σάντος, στα περισσότερα παιχνίδια, ανεξάρτητα από το σκορ, δεν είχε κάνει ακόμα ούτε καν την πρώτη αλλαγή. Ο Δερμιτζάκης δικαιώθηκε για το ρίσκο που πήρε παίζοντας με τέσσερις επιθετικούς στο τελευταία ημίωρο, αφού ο ΠΑΟΚ δημιούργησε σωρεία ευκαιριών, έβαλε τρία γκολ και κυρίως πέτυχε το ζητούμενο που ήταν η νίκη.
4. Κάθε κίνηση των παικτών του ΠΑΟΚ απέπνεε αυτοπεποίθηση και σιγουριά, που προέρχεται από την συνειδητοποίηση, πια, από την πλευρά τους, της τεράστιας βελτίωσης που έχει σημειώσει η ομάδα τα τελευταία χρόνια σε όλους τους τομείς.
5. Όσο σοβαρός και πειθαρχημένος, ήταν ο ΠΑΟΚ στο «Σουκρού Σαράτσογλου» απέναντι στη Φενέρμπατχσε, τόσο σοβαρός και πειθαρχημένος ήταν και με τον Πανσερραϊκό στη Τούμπα. Αυτό είναι δείγμα εξελιγμένης νοοτροπίας και στοιχείο απαραίτητο για μια ομάδα που θέλει να είναι ανταγωνιστική στο σύγχρονο ποδόσφαιρο. Έτσι έρχονται οι μεγάλες διακρίσεις και οι τίτλοι.
Μερικές ακόμα παρατηρήσεις έχω να κάνω που αφορούν ατομικό επίπεδο παικτών:
Ο Σαλπιγγίδης φαίνεται σαν να έχει χάσει την επαφή του με τα δίχτυα στον ΠΑΟΚ. Το ένα γκολ με τον Άγιαξ δεν αντικατοπτρίζει τις μεγάλες δυνατότητές του. Και με τον Πανσερραϊκό βρέθηκε τέσσερις φορές σε θέση βολής και δεν τα κατάφερε. Ίσως φταίει το άγχος της επιστροφής, αλλά θα το ξεπεράσει γιατί είναι πολύ έμπειρος πλέον. Πάντως, παρότι δεν σκόραρε, ήταν πολύ ομαδικός και βοήθησε αποφασιστικά στην επίτευξη της νίκης, αφού έβγαλε τις ασίστ σε Τσιρίλο και Παπάζογλου για το δεύτερο και τρίτο γκολ αντίστοιχα.
Ο Γκαρσία ήταν και πάλι εξαιρετικός. «Κράτησε» όλο το κέντρο και έβγαλε την ασίστ στον Βιερίνια, ενώ από δική του εκτέλεση του φάουλ ξεκίνησε και το δεύτερο γκολ.
Το γκολ του Βιερίνια ήταν χάρμα οφθαλμών. «Άδειασε» δυο αμυντικούς και σημάδεψε γωνία με το αριστερό. Είναι μεγάλη πάστα επιθετικού. Θα αφήσει εποχή.
Ο Λίνο, που έδωσε θεαματική ώθηση με την επιστροφή του στο επιθετικό παιχνίδι του ΠΑΟΚ, έδειξε απέναντι στον Μπέλιτς την μεγάλη του αδυναμία στο μαρκάρισμα. Από την δική του πλευρά έβαλε τα δυο γκολ ο δεξιός χαφ της ομάδας των Σερρών. Σωστά τον αντικατέστησε, προς το τέλος του αγώνα, ο Δερμιτζάκης, βάζοντας τον Σνάουτσερ, φοβούμενος μην πετύχει και τρίτο γκολ ο Μπέλιτς.
Επιτέλους ο Παπάζογλου έβαλε γκολ, το οποίο μεταφράζεται σε αυτοπεποίθηση.
Ο Μαλεζάς ήταν για δεύτερο συνεχόμενο παιχνίδι εξαιρετικός και γεμάτος σιγουριά, «αντιγράφοντας» κάποιες από τις κινήσεις και το ψύχραιμο στυλ, του ινδάλματός του, του Πικέ της Μπαρτσελόνα.
Ο Τσιρίλο πήρε με το γκολ που πέτυχε… το αίμα του πίσω, λόγω της έντονης αμφισβήτησης που δέχεται ειδικά φέτος από αρκετό κόσμο και μερίδα του Τύπου. Το γκολ χρειαζόταν στον Τσιρίλο για την τόνωση της ψυχολογίας του, αλλά και ο ΠΑΟΚ χρειάζεται τον Τσιρίλο, διότι θα συμμετέχει σε τρεις διοργανώσεις φέτος και θα ζητηθεί σίγουρα κάποια στιγμή βοήθεια απ’ όλους τους διαθέσιμους παίκτες.
Ο Κρέσιτς δεν ευθύνεται στα γκολ, διότι στο πρώτο ήταν πολύ δύσκολο το σουτ και στο δεύτερο κόντραρε η μπάλα πάνω στον Μαλεζά και τον ξεγέλασε.
Έγιναν και δυο σημαντικά διαιτητικά λάθη εις βάρος του ΠΑΟΚ. Υποδείχτηκε ένα ανύπαρκτο οφσάιτ στο 28΄ στον Σαλπιγγίδη, που έβγαινε τετ α τετ, αφού η μπάλα έφτασε στον επιθετικό του ΠΑΟΚ από πόδι αντιπάλου. Ακόμα δεν δόθηκε ένα καθαρό πέναλτι στους γηπεδούχους στο 57΄, όταν Παπάζογλου του Πανσερραϊκού αγκάλιασε και έριξε κάτω τον Παπάζογλου του ΠΑΟΚ. Ο Αθηναίος διαιτητής Ανδρέας Παππάς αντί για τον καταλογισμό του καταφανούς πέναλτι, έδειξε κίτρινη κάρτα στον Θανάση Παπάζογλου για διαμαρτυρία.
Τέλος, οφείλω να πω, ότι ο Πανσερραϊκός μου έκανε θετικότατη εντύπωση και έδειξε ότι είναι μια συμπαγή και καλά «δουλεμένη» ομάδα από τον Ντράγκαν Κοκότοβιτς.
Πηγή: contra.gr