tromaktiko: Αυτοί είναι οι υπάλληλοί σας κύριε Χρυσοχοίδη;

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Αυτοί είναι οι υπάλληλοί σας κύριε Χρυσοχοίδη;



Σήμερα το πρωί (27/8/2010) επισκέφτηκα την FYROM μέσω του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων. Στο ελληνικό φυλάκιο κανένας έλεγχος, μόνο οπτικός και μια ματιά στις πινακίδες του αυτοκινήτου μου, και περάστε ελεύθερα.
Αντίθετα ο έλεγχος διαβατηρίων από την μεριά των Σκοπίων γίνονταν υποδειγματικά με αστυνομικούς να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων προς τις σωστές ουρές αναμονής και να ανοίγουν περισσότερα γκισέ για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών της χώρας τους. Φυσικά έκαναν το δέοντα έλεγχο διαβατηρίων περνώντας τα στοιχεία στον υπολογιστή. Το ίδιο παρατηρήθηκε και κατά την επιστροφή μας στην Ελλάδα από μεριάς των Σκοπίων. Φτάνοντας στην χώρα μας νωρίς το μεσημέρι (Ώρα 13:30) όμως βρεθήκαμε μπροστά σε μια σειρά δυσάρεστων εκπλήξεων:

1. Δεν υπήρχε κανείς να μας εξηγήσει σε ποια σειρά να μπούμε για έλεγχο, ούτε και κάποιο όργανο της τάξης να κατατοπίσει τον κόσμο. Τα αυτοκίνητα περιφέρονταν στον χώρο πριν τον τελωνειακό έλεγχο κάνοντας και επικίνδυνες αναστροφές ακόμα (μάλλον ήταν μεσημέρι και η αρκετή ομολογουμένως ζέστη έκανε αφόρητες τις συνθήκες εργασίας).

2. Στα σύνορα δεν γίνονταν κανένας έλεγχος από μεριάς των Ελλήνων αστυνομικών. Δεν ζητούνταν διαβατήρια και κανένας ουσιαστικός έλεγχος σε αυτοκίνητα και πολίτες. Παρόλα αυτά και χωρίς κανέναν προφανή λόγο υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση για την είσοδό μας στο Ελληνικό έδαφος. Αυτό ήταν μεγάλο πρόβλημα καθώς θα έπρεπε ακόμα και ηλικιώμενοι άνθρωποι να παραμένουν μέσα στην ζέστη και να ταλαιπωρούνται αναίτια.

3. Πολλά αυτοκίνητα και μάλιστα με ξένες πινακίδες έμπαιναν σε Ελληνικό έδαφος χωρίς κανέναν έλεγχο από μεριάς των Ελλήνων αστυνομικών, ούτε καν τα διαβατήρια δεν έλεγχαν. Μια τελωνειακός μάλιστα ρώτησε μπροστά μας έναν συνάδελφό της: “Τι κάθεσαι και τους ελέγχεις μεσημεριάτικα.” Αναρωτιέμαι πόσοι υπόδικοι, άτομα του κοινού ποινικού δικαίου, λαθρομετανάστες και τόσοι άλλοι πέρασαν το ξέφραγο αμπέλι που λέγεται Ελλάδα. Επίσης, δεν αντιλήφθηκα κάποιο σκύλο να ψάχνει για ναρκωτικά. Μετά λένε ότι η Ελλάδα γέμισε ναρκωτικά. Θα μπορούσε βέβαια να ισχυρισθεί κάποιος ότι οι Έλληνες τελωνειακοί βασίζονται στον έλεγχο που κάνουν οι Σκοπιανοί συνάδελφοί τους. Τότε γιατί τους πληρώνουμε αυτούς; για να ελέγχουν υπερβάσεις στα αφορολόγητα και να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου (μεσημεριάτικα).

4. Ο μόνος λόγος για τον οποίο οι Έλληνες αστυνομικοί έκαναν έλεγχο σε αυτοκίνητα (και πάλι χωρίς να ελέγξουν διαβατήρια) ήταν όταν απαντούσαν καταφατικά οι ταξιδιώτες στην ερώτηση:«Πήρατε κάτι από το κατάστημα αφορολογήτων». Σε μια τέτοια περίπτωση γίνονταν έλεγχος μόνον στα αφορολόγητα και αν υπήρχε έστω και μια μικρή υπέρβαση του ορίου υπήρχε η απαίτηση για την καταβολή του νομίμου φόρου. Σωστό και δίκαιο θα συμφωνήσουν όλοι(;), αλλά μόνο αυτό είναι συνοριακός έλεγχος; Γιατί δεν δίνουν ένα κατάλογο στους εξερχόμενους Έλληνες για να γνωρίζουν τι ακριβώς μπορούν να εισάγουν από τα αφορολόγητα. Στον ελάχιστο χρόνο που μεσολαβεί συνήθως στον «έλεγχο του περάστε», δεν νομίζω να προλαβαίνει κάποιος νομοταγής πολίτης να δει τα σημειώματα με τα «τεράστια» γράμματα που είναι κολλημένα στις κολώνες. Ούτε φυσικά στα αφορολόγητα υπάρχει κάποια ενημέρωση, το αντίθετο μάλιστα.

Ανάλογη κατάσταση με την παραπάνω, αλλά πολύ χειρότερη ως προς την διάρκεια παραμονής στον Ελληνικό τελωνειακό χώρο, είχα αντιμετωπίσει προ μηνών και στον μεθοριακό σταθμό της Κακαβίας, όπου χωρίς κανέναν προφανή λόγο και χωρίς κανέναν έλεγχο οι πολίτες παρέμεναν στο αυτοκίνητό τους για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κύριος υπουργός, ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος των αστυνομικών οργάνων στα σύνορα, αφού κανένας έλεγχος δεν γίνεται παρά μόνα εισπράττονται φόροι από αφορολόγητα είδη που ξεπερνούν το νόμιμο όριο; Σκοπός τους είναι να εισπράττουν φόρο ή να εξυπηρετούν τον λαό και να προστατεύουν τα σύνορά μας; είμαι έτοιμος και εγώ και ο φίλος μου να καταθέσουμε ενόρκως, ότι στα δεκαπέντε περίπου λεπτά που παραμείναμε στο συνοριακό φυλάκιο πέρασαν τα σύνορα χωρίς ουσιαστικό και τυπικό έλεγχο, τουλάχιστον 30 αυτοκίνητα και να υποδείξουμε τους «εργατικούς» τελωνειακούς.

Με εκτίμηση: Ι.Γ.Τ.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!