Τα νέα «3D Express Coach» θα κυκλοφορούν στο δρόμο σε ύψος 4,4 με 4,5 μέτρων πάνω από το έδαφος, στηριζόμενα σε δύο πλάγιους πυλώνες, και θα μεταφέρουν περίπου 1200 επιβάτες το καθένα.
Βάσει υπολογισμών, τα "ιπτάμενα" αυτά λεωφορεία θα μειώσουν κατά 20-30% το κυκλοφοριακό πρόβλημα της κινεζικής πρωτεύουσας.
Η μέση ταχύτητά τους θα είναι μεγαλύτερη από τα συμβατικά λεωφορεία και θα φθάνει τα 60-80 χιλιόμετρα την ώρα.
Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα προγραμματισμού των δρομολογίων με...
μεγάλη χρονική ακρίβεια, ενώ θα είναι και φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς θα λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια και ηλεκτρικό ρεύμα, και δε θα εκπέμπουν ρύπους.
Εξίσου σημαντικό στοιχειό είναι το χαμηλό κόστος κατασκευής, καθώς για κάθε χιλιόμετρο του νέου λεωφορειόδρομου απαιτούνται περίπου 7,5 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή σχεδόν το ένα δέκατο του κόστους για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου υπόγειου σιδηροδρόμου (75 – 120 εκατομμύρια δολάρια).
Η κατασκευή του νέου λεωφορειόδρομου μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα. Σαράντα χιλιόμετρα δρόμου για τα «3D Express Coach» μπορούν να κατασκευασθούν μέσα σε ένα χρόνο, ενώ για την αντίστοιχη απόσταση στην περίπτωση του υπόγειου σιδηροδρόμου απαιτούνται 3 χρόνια.
Η κινεζική εταιρεία «China South Locomotive & Rolling Stock» έχει αναλάβει την κατασκευή των νέων λεωφορείων. Σύμφωνα με την τοπική αρχή της περιφέρειας Mentougou του Πεκίνου, τα έργα για την κατασκευή του νέου συστήματος μεταφοράς θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2010.
πηγή: http://rokakias.blogspot.com