τους οποίους,μετά από ένα ΠΔ της ντροπής, τους βάφτισαν εμπειροτέχνες- έκτακτους συνεργάτες (όχι καθηγητές προς θεού!) και τους καταδίκ! ασαν να εργάζονται ες αεί ως ωρομίσθιοι (και ποτέ ως αναπληρωτές).Δεύτερον η αδιαφορία των "ειδικών" επί των μουσικών θεμάτων και τη στελέχωση των μουσικών σχολείων δεν τους επιτρέπει να δωσουν ένα τέλος στην ομηρία της ωρομισθίας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνάδελφοι με 30 έως και 90 μήνες προυπηρεσίας, δηλαδή με 10 τουλάχιστον έτη εργασίας στα μουσικά σχολεία, οι οποίοι περιμένουν τοαυτονόητο: να μονιμοποιηθούν.Όσο καθυστερεί ο διορισμός τους, τόσο εκείνοι υποκύπτουν στις απαιτήσεις των εκάστοτε διευθυντών των μουσικών σχολείων Ï! �τα οποίο απασχολούνται, με θλιβερ! ό απÎ �τέλεσμα να απασχολούνται και σε εξωδιδακτικές υπηρεσίες, που αν υπολογίζονταν σε πραγματικές εργατοώρες θα έπρεπε να αμείβονται με 2500 ευρώ μηνιαίως και όχι 200 και 300 (αντε στην καλύτερη 670)ευρώ που τελικά λαμβάνουν ως μισθό (και όποτε τα πληρωθούν φυσικά). Για του λόγου το αληθές αφιέρωσε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σου στο υπόμνημα που έστειλαν οι "όμηροι" στην υπουργό παιδείας (και καμία απάντηση δεν έλαβαν) και θα καταλάβεις:
Υπόμνημα παραδοσιακών εκπαιδευτικών των Μουσικών Σχολείων Θεσσαλίας προς την Υπουργό Παιδείας
Προς ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Κοινοποίηση προς : Εθνική Επιτροπή για τα δικαιώματα του ανθρώπου ΕΕΔΑ, Εθνικό Συνήγορο, Υπουργό Πολιτισμού, Βουλή των Ελλήνων, Πολιτικά κόμματα, ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, Ημερήσιο και περιοδικό τύπο.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Το παρόν υπόμνημα αφορά μια κοινωνική ομάδα εργαζομένων, τους πραγματικούς και αληθινούς καθηγητές παραδοσιακών οργάνων, με τεράστια πολυετή προϋπηρεσία, που υπηρετούν την Μουσική Παιδεία του Ελληνικού κράτους επί σειρά ετών και ειδικότερα από την αρχή της ίδρυσης των Μουσικών Σχολείων επί Α. Τρίτση, που κυρώθηκε με το άρθρο 16 του Ν 1824/88, που στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν μέχρι και σήμερα το θεσμό και τώρα με τον Ν 3475/2006 οριστικά και αμετάκλητα να διώκονται και να διακρίνονται ρατσιστικά αυτοί και μόνο από όλους τους άλλους συναδέλφους τους, κρινόμενοι αχάριστα και υποκριτικά ως ανεπαρκείς από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ο πρόσφατα ρατσιστικός θερινός Ν 3475/2006, άρθρο 20, παρ. 6, εδάφιο β, τους απέκλεισε α) για πάντα από τον Μουσικό Εκπαιδευτικό κλάδο θεωρώντας τους από εδώ και στο εξής ως ιδιώτες συνεργάτες και β) από το αυθαίρετα πλασματικό πρώτο τριαντάμηνο του Προκρούστειου Ν 3255/2004 Παυλόπουλου, σε αντινομία με το Κοινοτικό Δίκαιο, κοινοτικές οδηγίες και δεσμεύσεις στο πλαίσιο του Παιδεία 2010 ,όπως αυτό ορίσθηκε στις εισηγήσεις της Επιτροπής, του Ευρωκοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Λισσαβόνας και κατ’ επέκταση τους καταδίκασε παράνο! μα στη περιθωριοποίηση της περιορισμένης και διαφοροποιημένης ωριαίας αντιμισθίας ,της πείνας, οριστικά και αμετάκλητα, σε ένα πρωτοφανές ιδιότυπο εργασιακό μεσαιωνικό καθεστώς εξευτελισμού και ταπείνωσης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Αρχικά σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 8 της Αριθμ. Γ 3345/1988 απόφασης του ιδίου Ν 1824/88 ΦΕΚ 296 Α, σε περίπτωση έλλειψης δημόσιων, σύμφωνα με το σύνταγμα, εκπαιδευτικών η διδασκαλία μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια αναθέτονταν με απόφαση του οικείου νομάρχη, ύστερα από εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής και πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε ΙΔΙΩΤΕΣ που είχαν εξειδίκευση στους τομείς αυτούς.
Κατ’ αυτή την έννοια ως ΙΔΙΩΤΕΣ χαρακτηρίζονταν οι Δυτικοί Ωδειακοί , οι Ιεροψάλτες Βυζαντινοί και οι Παραδοσιακοί Μουσικοί, που πληρούσαν τα κενά όλα αυτά τα χρόνια από την ίδρυση των Μουσικών σχολείων έως και σήμερα, ελλείψει δημόσιων εκπαιδευτικών.
Να βαπτίζονται και διακρίνονται επιλεκτικά και μόνο οι τρίτοι, επί του παρόντος, ως ΕΜΠΕΙΡΟΤΕΧΝΕΣ με το Ν 1599/86 του ότι δηλώσεις είσαι, διότι βάσει του Β. Δ/γματος της 11/11/1957 το Υπουργείο Πολιτισμού δίνει στους πρώτους την δυνατότητα αναγνώρισης της απόλυτης εξειδίκευσης, ενώ ο ανενεργός Ν 3207/2003 στερεί από τους Παραδοσιακούς και Λαϊκούς Μουσικούς αυτή, με επακόλουθο την παράφορα άδικη απόρριψή τους από το πρώτο τριαντάμηνο και κατ’ επέκταση να τους ωθεί βίαια και αυθαίρετα στη περιθωριοποίηση της ωριαίας αντιμισθίας παραβιάζοντας την αρχή της ισονομίας από το 2006, αποβάλλοντάς τους από τον πίνακα των προσωρινών αναπληρωτών-ωρομισθίων, ενιαίο και από όλο τον Μουσικό εκπαιδευτικό κλάδο, είναι σκληρό και βαύνασο.
Ελλείψει ολιστικού Νομοσχεδίου, που να διέπει την Ελληνική Μουσική Παιδεία και ειδικά με τον αποσπασματικό και συγχρόνως ανενεργό Νόμο 3207/2003, που αφορά τους τίτλους σπουδών των Παραδοσιακών και Λαϊκών οργάνων, όπου ακόμη εκκρεμούν οι Υπουργικές αποφάσεις, που θα ορίζουν επίσημα την διδακτέα και εξεταστέα απολυτήρια ύλη, έτη φοίτησης κτλ., οι Παραδοσιακοί Μουσικοί όλα αυτά τα χρόνια,(τη απουσία εκπόνησης αναλυτικών προγραμμάτων Παραδοσιακής διδακτέας σχολικής ύλης, ως όφειλε να μελετά και καταρτίζει η εκάστοτε καλλιτεχνική επιÏ! �ροπή απαρτιζόμενη από εγκρίτου φήμης Μουσικοπαιδαγωγούς, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 της Αριθμ. Γ 3345/1988 απόφασης, Ν 1824/88 ΦΕΚ 296Α), από την αρχή της ίδρυσης των Μουσικών σχολείων, με φιλότιμο αντιμετώπισαν και προσέφεραν στην Μουσική Παιδεία της Πατρίδας τους ,δίχως να κάνουν αξίωση τα πνευματικά τους δικαιώματα από την μια και να παραμένουν επί του παρόντος έρμαια και απροστάτευτοι στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησης και κινητικότητας σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες από την άλλη.
Γιατί προέβη το Υπουργείο Παιδείας στην ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ των Ωδειακών Δυτικών και Εκκλησιαστικών Βυζαντινών τίτλων σπουδών ( ελλείψει επίσημα ορισμένης εξεταστέας ύλης) , οριοθετώντας μ’αυτό τον τρόπο το επίπεδο και την βαθμίδα τους ως ΤΕ16 (και μετά το διορισμό τους παράτυπα ως ΠΕ16), κατά την εισήγηση ή πρόταση του προς το Νομοθετικό θερινό τμήμα της Βουλής, όπου ορίζεται και κυρώνεται με το άρθρο 20 του Ν 3475/2006 της 13/07/06 για τα ΕΠΑΛ, ενώ το καθ’ ύλην ΑΡΜΟΔΙΟ για την ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, που έχει υπό την αιγίδα του όλες αυτές τις ειδικότητες, απουσίαζε και κώφευε;
Η στυγερά κυνική απόρριψη και εξοστρακισμός των Παραδοσιακών Μουσικών από τον κλάδο, που μεθόδευσε και απεργάστηκε μ’αυτό το δόλιο τρόπο για πρώτη φορά η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, εκχωρώντας το δικαίωμα στον κάθε τυχόντα μόνο με υπεύθυνη δήλωση του Ν1599/86, αναφέροντας και μόνο ότι γνωρίζει να παίζει κάποιο όργανο, είχε ως αποτέλεσμα να παρεισφρήσουν στα Μουσικά σχολεία δήθεν παραδοσιακοί με μηδενική καλλιτεχνική εμπειρία και έργο με σκοπό να απεμπολήσει, μειώσει και φθείρει τα δικαιώματά των πραγματικών και αληθινών ΠÎ! �ραδοσιακών Μουσικών.
Η δόλια μεθόδευση ότι όλοι είστε ανεπαρκείς και Εμπειροτέχνες, εισπράττεται και κρίνεται με πολύ επιείκεια ως υποκριτική αν όχι ειρωνικά αχάριστη από μέρους μας, διότι η πράξη καταδεικνύει τα αντίθετα. Την μεγαλύτερη ώθηση και πρόοδο των Μουσικών Σχολείων την οφείλει στους Αληθινούς Παραδοσιακούς, όπου το έργο και η πολύτιμη συμβολή τους καταμαρτυρείται.
Η μεγάλη φουρνιά αποφοίτων, ως δαμόκλειος σπάθη ,σύμφωνα με τον πρόσφατο πίνακα κατάταξης αναπληρωτών και ωρομισθίων των Μουσικών ειδικεύσεων για την νέα σχολική χρονιά 2010/11,υιοθετείται μαζί με όλα τα κακώς κείμενα , προσκόμματα και κωλυσιεργίες που αφορούν τους Παραδοσιακούς Μουσικούς και από την νέα ηγεσία του Υπουργείου , υποκύπτοντας στις πιέσεις των αποφοίτων του ΤΕΙ Άρτας και των καλοπροαίρετων, δίχως απόλυτη εξειδίκευση Εμπειροτεχνών διδασκάλων τους και συναδέλφων μας, πού με περισσή συμπάθεια ,θλιβόμαστε γιατί μας αντιμάχονται τόσο γενναία, αυτοί οι εργαζόμενοι σύμφωνα με το ΠΔ 407 και με τις υποκείμενες εσωτερικές διατάξεις πού αφορούν το λοιπό προσωπικό του ιδρύματος.
Δεν είναι δυνατόν το Υπουργείο Παιδείας με μηδενική προϋπηρεσία και πείρα, ενώ σε άλλους κλάδους και επαγγέλματα να εισάγεται ο θεσμός της μαθητείας για τους νεοπροσλαμβανόμενους, οι μαθητές μας και νέοι απόφοιτοι να προηγούνται ιεραρχικά των διδασκάλων , ρίχνοντας στα Τάρταρα και αποτελειώνοντας άδοξα και ατιμωτικά τους ανθρώπους που έδωσαν τη ψυχή τους για δεκατέσσερα συναπτά έτη και τώρα σε κρίσιμη ηλικία, η κοινωνική πολιτική της χώρας τους να είναι παντελώς απούσα. Ύβρις και Αγνωμοσύνη.
Να δοθεί ένα τέλος στο σύγχρονο σκλαβοπάζαρο και στη μακροχρόνια ομηρία ,την ταπείνωση και την καταστροφική πολυδιάστατη εργασιακή, κοινωνική, ψυχολογική και όχι μόνο, αποσύνθεση των εν ενεργεία Παραδοσιακών Εκπαιδευτικών διορίζοντάς τους μόνιμα ρυθμίζοντας ή τροποποιώντας τον Ν 3475/06 ταφόπετρα , διότι πληρούν δίκαια πάγιες και διαρκείς ανάγκες όλα αυτά τα χρόνια εκπαιδεύοντας τουλάχιστον δύο γενεές μαθητών .Αν θεωρείτε ,ότι μόνο εμείς έναντι των άλλων ευνοϊκά μεταχειρισθέντων δεν αρκούμε ,σας υποδεικνύουμε το λειτουργικό σας! χρέος να μας επιμορφώσετε, καταρτίσετε, δια βίου εκπαιδεύσετε για να γίνουμε ανταγωνιστικοί (competence) βάσει της αρχής της ίσης μεταχείρισης και των ίσων ευκαιριών (equality principle)
Από το αναθεωρημένο Κοινοτικό Κοινωνικό Χάρτη [ Social Charter revised ] στο Στρασβούργο το 1996 , στο Κοινωνικό Πρωτόκολλο της συνάντησης του Μάαστριχτ 1991και Άμστερνταμ 1997, έως τη Κοινωνική Ατζέντα της Νίκαιας και ειδικά στις εισηγήσεις της Επιτροπής , του Ευρωκοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στη Λισσαβόνα το 2000, οι πολιτικές κατευθύνσεις για μια ανταγωνιστική δυναμική οικονομία βασισμένη στη γνώση, που θα οδηγήσει στην πλήρη απασχόληση, όπου οι αλληλοεπιδράσεις της Οικονομικής πολιτικής , Κοινωνικής και πολιτικής Απασχόλησης, π! ροϋποθέτουν την Κοινωνική συνοχή, η άρνηση αποδοχής κάθε είδους αποκλεισμού ή Διάκρισης ,καθώς ισότητας , αξίες που είναι ουσιώδεις για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό μοντέλο, είναι σε πλήρη εφαρμογή.
Θέτοντας υπ’ όψη σας και φέροντας στην μνήμη σας τα ακόλουθα που συμφωνήσατε και υπογράψατε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή:
Τον αναθεωρημένο Ευρωπαϊκό κοινωνικό Χάρτη του Στρασβούργου του1996 Που εγγυάται τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες στην κοινωνική και οικονομική σφαίρα και που θεωρείται ως η Ευρωπαϊκή Συνθήκη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Το ψήφισμα του Συμβουλίου της 15ης Ιουλίου 2003 για το κοινωνικό και ανθρώπινο κεφάλαιο- Η δόμηση Κοινωνικού και ανθρώπινου κεφαλαίου στην κοινωνία της γνώσης : μάθηση, εργασία ,κοινωνική συνοχή και φύλο [2003/C175/02]
Την τελική απόφαση του Συμβουλίου την 27 Ιουνίου 2002 όσον αφορά την δια βίου εκπαίδευση [2002/C163/01]
Το ψήφισμα του Συμβουλίου της 3 Ιουνίου 2002 σχετικά με τις δεξιότητες και την κινητικότητα [2002/C162/01]
Tην κοινοτική οδηγία 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2000, για τη δια μόρφωση γενικού πλαισίου για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση και την εργασία.
Την σύσταση του Συμβουλίου την 18ην Φεβρουαρίου 2002 σχετικά με την εφαρμογή των πολιτικών των κρατών μελών για την απασχόληση [2002/178/ΕΚ]
Την κοινοτική οδηγία 99/70
Την κοινοτική οδηγία 80/987/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 20ης Οκτωβρίου 1980 περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών ,σχετικά με την προστασία των μισθωτών σε περίπτωση αφερεγγυότητας του εργοδότη..
Ώς Ευρωπαίοι Πολίτες , σύμφωνα με την αρχή της ίσης μεταχείρισης, των ίσων ευκαιριών και της μη διάκρισης ,στην κοινωνία της γνώσης, όπου κανείς δεν περισσεύει, εμείς υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, οι εν ενεργεία Παραδοσιακοί Μουσικοί καθηγητές, απαιτούμε να εφαρμοσθούν και σε εμάς τα παραπάνω αναφερθέντα.
Παραθέτουμε τα ακόλουθα δίκαια αιτήματά μας:
Α. Τον άμεσο και μόνιμο διορισμό μας όπου έπρεπε δίκαια να είχε λάβει χώρα στο πρώτο τριαντάμηνο με την κατάργηση του Ν3475/06 ή την ρύθμιση ή τροπολογία του προς αποκατάσταση και εναρμόνιση με το κοινοτικό και Εθνικό δίκαιο.
Β. Να λειτουργήσουν τα ένδικα μέσα της χώρας μας σε εύλογο χρονικό διάστημα που να συνάδουν με τους βιολογικούς κύκλους της ανθρώπινης φύσης και όχι αναβάλλοντας σκοπίμως παραπέμποντας τη δικαίωσή μας στη μέλλουσα ζωή.
Γ Να τηρηθεί αυστηρά ο υπολογισμός της προϋπηρεσίας σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία βάσει του εργασιακού δικαίου και όχι από την ημερομηνία κτήσης οιουδήποτε αναγνωρισμένου Δυτικού Ωδειακού ή Εκκλησιαστικού Βυζαντινού τίτλου σπουδών . Οιοσδήποτε διαφορετικός τίτλος σπουδών, ως προϋπόθεση και κριτήριο ένταξης κατά την δική σας αυθαίρετα υποκειμενική ερμηνεία στον πίνακα των τριανταμηνιτών, είναι αντιφατικός και δεν ταυτίζεται με την αντικειμενικά ουσιαστική προσφερθείσα προϋπηρεσία, αυθαιρετεί και απεμπολίζει τα δικαιώματά μας, διότι έχουμε ήδη προσφέρει αδιαλείπτως συνεχόμενα υπηρεσία με αλλεπάλληλα διαδοχικές συμβάσεις ,στον ίδιο κλάδο, χώρο και στην ίδια απόλυτη εξειδίκευση , από την έναρξη ανάληψης των καθηκόντων μας ( κ. οδηγία 99/70) ).
Δ Ζητούμε την αποκατάσταση και απόδοση της αληθινής και πραγματικής προϋπηρεσίας σύμφωνα με το Ν 1566/85 και Δ2/7921/89 Υπ. Αποφ. όπου έπρεπε να είχαμε προσληφθεί για το σχολικό έτος 2003/04 ως αναπληρωτές και όχι ως ωρομίσθιοι με πλήρες υποχρεωτικό ωράριο 21 ωρών
Ε Να μην ισχύσει, από την έναρξη και αυτής της νέας σχολικής χρονιάς 2010/11, Η Αρ. Πρωτ. 2/ 64978/0022/14-11-2006 ΚΟΙΝΗ Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ,που εξαπατά, υποβιβάζει, παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο και οικονομικά και κοινωνικά περιθωριοποιεί τους αποκαλούμενους Εμπειροτέχνες Εκπαιδευτικούς Μουσικούς, στο καθεστώς της περιορισμένης 20 ωρών και διαφοροποιημένης οικονομικά, ακόμη και έναντι των άλλων ωρομισθίων κλάδων, ωριαίας αντιμισθίας και συγχρόνως αποβάλλει μελλοντικά και δια παντός Î! �πό τον πίνακα των προσωρινών αναπληρωτών-ωρομισθίων, ενιαίο και όλο τον Μουσικό εκπαιδευτικό κλάδο. Να μην υφίστανται τούτη την κατάφορη μονοδιάστατη διάκριση , διότι η ουσία της παρεχόμενης διδακτικής διαδικασίας ,ουδόλως διαφέρει ποσοτικά ή ποιοτικά έναντι των άλλων ειδικοτήτων, σύμφωνα με την προαναφερθείσα αρχή της ισότητας και ισονομίας..
ΣΤ Να αναγνωρισθούν από το Υπουργείο Πολιτισμού οι πτυχιακοί και διπλωματικοί τίτλοι των Παραδοσιακών και Λαϊκών οργάνων , καθ’ όμοιο τρόπο όπως οι αντίστοιχοι των Εκκλησιαστικών Βυζαντινών και Δυτικών Ωδειακών σύμφωνα με το Ν 3207/03. και να μην υποβάλλονται στον εξευτελισμό και την ταπείνωση συμπληρώνοντας την υπεύθυνη δήλωση του Ν 1599/1986 σχετικά με την αυτονόητα επαρκή γνώση του οργάνου που δίδαξαν όλα αυτά τα χρόνια διαθέτοντας μια τεράστια βιωματική και διδακτική εμπειρία καθώς και καλλιτεχνική δραστηριότητα..
Ζ Να υιοθετηθεί ο θεσμός της μαθητείας και για τους νεοπροσλαμβανόμενους αποφοίτους του ΤΕΙ Άρτας, όπως στους άλλους κλάδους και επαγγέλματα και να μην προηγούνται ιεραρχικά με μηδενική προϋπηρεσία και εμπειρία ρίχνοντας στον καιάδα τους διδασκάλους τους Εμπειροτέχνες, αδιαφορώντας για την παιδαγωγική διάσταση όσον αφορά τους μαθητές, την απορρύθμιση του παραδοσιακού τμήματος του σχολείου, το έργο των Εμπειροτεχνών που με πολύ μόχθο και μεράκι κατέβαλλαν τόσα χρόνια για να υπάρξει και λειτουργήσει και ο πυλώνας της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής στο θεσμό των Μουσικών Σχολείων.
Η.Η άρνηση αποδοχής κάθε είδους αποκλεισμού η Διάκρισης και η διαμόρφωση γενικού πλαισίου για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση και εργασία σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2000/78/ΕΚ να εφαρμοσθεί και στους Έλληνες Παραδοσιακούς Μουσικούς και με έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή στο άρθρο 8 που αφορά τους μεγάλους σε ηλικία Εμπειροτέχνες για την υποστήριξη και συμμετοχή τους στην επαγγελματική ζωή.
Με εκτίμηση
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ