Όπως πάντα το Grand Prix στην Βελγική πίστα του Spa Francorchamps, μας χαρίζει έναν από τους καλύτερους και θεαματικότερους αγώνες της χρονιάς. Φέτος δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι το διαφορετικό και έτσι μετά από έναν όμορφο αγώνα που είχε τα πάντα, βροχή, προσπεράσματα, συγκρούσεις, ποινές, ο Lewis Hamilton μετά από 44 γύρους είδε πρώτος την καρό σημαία ενώ ο Mark Webber παρότι την άσχημη εκκίνηση τερμάτισε τελικά στην 2η θέση ελαχιστοποιώντας έτσι τις βαθμολογικές απώλειες από το πρωτάθλημα των οδηγών. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Πολωνό Robert Kubica ο οποίος από χθες έδειξε ότι θα τα πάει καλά στο Spa, αφού στις κατατακτήριες είχε πάρει πάλι την 3η θέση. Την βαθμολογούμενη 10αδα συμπλήρωσαν οι Felipe Massa, Adrian Sutil, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Vitaly Petrov και Jaime Alguersuari. Καταστροφικός αγώνας για τους Alonso, Button και Vettel με τον Ισπανό και τον Βρετανό να εμπλέκονται σε συγκρούσεις με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν ενώ ο Γερμανός μετά από δύο συμμετοχές του σε συγκρούσεις και μια ποινή διέλευσης τερμάτισε τελικά στην 15η θέση. Ας τα πάρουμε όπως τα πράγματα από την αρχή… Ο καιρός στο Spa φαινόταν βαρύς και οι προβλέψεις έδιναν βροχή. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Mark Webber ξεκίνησε τραγικά αργά και έχασε πολλές θέσεις αφού τον πέρασε μέχρι και ο Massa που ξεκινούσε 6ος. Ο Lewis Hamilton έστριψε πρώτος στην La Source και έμεινε εκεί μέχρι τον τερματισμό. Δεν ήταν όμως τόσο ήρεμα τα πράγματα πίσω του αφού έγινε ένας μικρός χαμός. Κερδισμένος από την εκκίνηση ήταν ο Alonso και ο Scnumacher οι οποίοι κέρδισαν αρκετές θέσεις. Μετά την Eau Rouge τα μονοθέσια έδιναν μάχες ώστε να περάσουν τα προπορευόμενα μονοθέσια αλλά αυτό που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν η εμφάνιση των πρώτων ψιχάλων βροχής. Ο χαμός έγινε στο τελευταίο chicane της πίστας, στο περίφημο Bus stop εκεί όπου σχεδόν όλοι έχασαν τα φρένα και βγήκαν εκτός πίστας με τον Rubens Barrichello να ξεχνά να φρενάρει και να πέφτει με ταχύτητα πάνω στον Fernando Alonso. Η Williams του Βραζιλιάνου διαλύθηκε εγκαταλείποντας έτσι άδοξα στον 300στο αγώνα του, ενώ ο Alonso κατάφερε και μπήκε στα pit άλλαξε αεροτομή και ελαστικά (έβαλε ενδιάμεσα) και συνέχισε τον αγώνα. Μόλις στον 2ο γύρο έκανε την εμφάνιση του το Safety Car ώστε να καθαρίσει η πίστα από το παραπάνω περιστατικό ενώ η βροχή τελικά σταμάτησε καταστρέφοντας έτσι τον αγώνα του Ισπανού μιας και χρειάστηκε να ξαναμπεί στα πιτ ώστε να βάλει slick ρίχνοντας τον έτσι στην τελευταία θέση.Στην συνέχεια του αγώνα ο Hamilton μεγάλωσε την διαφορά από τον 2ο Jenson Button ο οποίος δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Sebastian Vettel. Λίγο νωρίτερα και οι δύο είχαν περάσει τον Robert Kubica με τον Πολωνό να βρίσκεται εκείνη την στιγμή στην 4η θέση. Ο Alonso από την τελευταία θέση προσπερνούσε τους πάντες σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βρεθεί στην βαθμολογούμενη 10αδα. Κάπως έτσι φτάσαμε στον 16 γύρο όπου ο Sebastian Vettel κατά την προσπάθεια του να περάσει στον Jenson Button στο Bus Stop, έχασε τον έλεγχο της Red Bull και έσκασε με δύναμη πάνω στην αριστερή μεριά των ψυγείων της MP4/25 του Button. Ο Button εγκατέλειψε ενώ ο Vettel μπήκε αμέσως στα πιτ και αφού άλλαξε αεροτομή συνέχισε τον αγώνα του. Ο Γερμανός όμως τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες ως υπαίτιος για το ατύχημα που είχε μεταξύ με τον Button και έτσι στον 21 γύρο πήρε ποινή διέλευσης από τα πιτ για το συμβάν. Λίγο προτού μπει στα πιτ για να εκτίσει την ποινή του, o Vettel πέρασε στο Bus Stop τον Liuzi αλλά ο Ιταλός με ένα εκπληκτικό πέρασμα από την Eau Rouge πέρασε ξανά τον Γερμανό στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ο Alonso με εκπληκτική οδήγηση έφτασε στην 9η θέση ενώ ο Michael Schumacher θύμιζε κάτι από τον παλιό καλό εαυτό του αφού από την 21 θέση που εκκινούσε, εκείνη την στιγμή βρισκόταν στην 6η θέση μπροστά από τον ομόσταβλό του Nico Rosberg. Κάπου στον 22ο γύρο οι περισσότεροι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Sebastian Vettel κατά το προσπέρασμα που έκανε στον Liuzzi στο Bus Stop, να είναι άτυχος αφού η μπροστά πτέρυγα της Force India βρήκε στον πίσω αριστερό τροχό του με αποτέλεσμα μετά από λίγα μέτρα να κλατάρει. Ο Γερμανός κινούμενος αργά κατάφερε και έφτασε στα πιτ για να αλλάξει ελαστικά αλλά είχε χάσει πολύτιμο χρόνο πέφτοντας έτσι στην τελευταία θέση. Και εκεί που ο ρυθμός είχε ηρεμήσει κάπως, ο καιρός έκανε πάλι τα δικά του τερτίπια και η βροχή έκανε και πάλι στην εμφάνιση της. Ο Hamilton λίγο έλειψε να το χάσει δύο φορές και να τελειώσει άδοξα ο αγώνας του αλλά ο Βρετανός το έσωσε και έφτασε στα pit αλλάζοντας ελαστικά. Ο Kubica έχασε την 2η θέση μέσα στα pit από τον Webber αφού δεν κατάφερε να σταματήσει στην σωστή θέση δυσκολεύοντας έτσι τους μηχανικούς του να του αλλάξουν ελαστικά. Όλοι άλλαξαν ελαστικά αλλά η βροχή δυνάμωνε. Στον 37 γύρο ο Fernando Alonso έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στην Les Combes και μετά από στενή επαφή με τις μπαριέρες το μονοθέσιο του έμεινε στην μέση της πίστας. Το Safety Car έκανε την εμφάνιση του για 2η φορά. Μόλις έφυγε το SC από την πίστα δεν έγινε κάτι το τόσο σημαντικό πέραν του προσπεράσματος του Nico Rosberg στον Schumacher. Μέχρι να πέσει η καρό σημαία αρκετοί οδηγοί βγήκαν εκτός πίστας αλλά κατάφεραν τελικά να τερματίσουν τον αγώνα. Κάπως έτσι ο Lewis Hamilton είδε πρώτος την καρό σημαία, παίρνοντας έτσι την 3η φετινή του νίκη η οποία τον έστειλε ξανά στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών. Στην δεύτερη θέση ο Mark Webber με διαφορά μόλις 3 βαθμών ενώ διατήρησε την 3η θέση ο Sebastian Vettel. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull κράτησε την πρωτοπορία της με 330 βαθμούς ενώ με 1 βαθμό διαφορά ακολουθεί η McLaren με 329. Στην 3η θέση η Ferrari με 250 βαθμούς. Ταχύτερος γύρος από τον Lewis Hamilton στον 32ο γύρο με 1:49.069. Επόμενος αγώνας στο Ιταλικά Grand Prix, στον ναό της ταχύτητας, στην πίστα της Monza στις 10-11-12 Σεπτεμβρίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια. πηγή: http://www.autoblog.gr/ |
---|
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 44 | Winner | 2 | 25 |
2 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 44 | +1.5 secs | 1 | 18 |
3 | 11 | Robert Kubica | Renault | 44 | +3.4 secs | 3 | 15 |
4 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 44 | +8.2 secs | 6 | 12 |
5 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 44 | +9.0 secs | 8 | 10 |
6 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 44 | +12.3 secs | 14 | 8 |
7 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 44 | +15.5 secs | 21 | 6 |
8 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 44 | +16.6 secs | 17 | 4 |
9 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 44 | +23.8 secs | 23 | 2 |
10 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 44 | +29.4 secs | 11 | 1 |
11 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 44 | +34.8 secs | 12 | |
12 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 44 | +36.0 secs | 24 | |
13 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 44 | +39.8 secs | 16 | |
14 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 43 | +1 Lap | 9 | |
15 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 43 | +1 Lap | 4 | |
16 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 43 | +1 Lap | 13 | |
17 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 43 | +1 Lap | 22 | |
18 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 43 | +1 Lap | 20 | |
19 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 43 | +1 Lap | 15 | |
20 | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 42 | +2 Laps | 19 | |
Ret | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 37 | +7 Laps | 10 | |
Ret | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 15 | Accident | 5 | |
Ret | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 5 | +39 Laps | 18 | |
Ret | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 0 | Accident | 7 |
http://www.autoblog.gr/2010/08/29/belgian-grand-prix-2010-hamilton-win/