Με αφορμή μια συζήτηση που είχα σήμερα με φιλική παρέα σχετικά με την παταγώδη αποτυχία των μαθητών στιε πανελλήνιες εξετάσεις και την φοβερή υποβάθμιση της ελληνικής παιδείας, πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής.
Όταν λέμε ότι υπήρξαν μαθητές που εισήχθησαν σε κάποια ΤΕΙ με 0.9 πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι αυτός ο βαθμός δεν είναι ο βαθμός που έγραψαν στις πανελλήνιες εξετάσεις αλλά ο βαθμός με τον οποίο εισάγονται στα Ανώτερα Ιδρύματα.
Ας δούμε τί ισχύει:
Ο βαθμός πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ διαμορφώνεται κατά 70% από το γραπτό του μαθητή και κατα 30% από τον προφορικό βαθμό που βάζουν οι καθηγητές στα τετράμηνα, στους γνωστούς ελέγχους προόδου. Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται ώστε να έχει 3 μονάδες διαφορά με τον γραπτό βαθμό για να δώσει τον βαθμό πρόσβασης, π.χ αν ο μαθητής έχει προφορικό βαθμό σε ένα μάθημα 16 και γράψει στις πανελλήνιες στο συγκεκριμένο μάθημα 11, ως προφορικός βαθμός για την εισαγωγή, που υπολογίζεται κατά 30% θεωρείται το 11+3, δηλαδή το 14.
Ας δούμε τώρα πώς βγαίνει το 0,9! Οι μαθητές που εισήχθησαν πρέπει απαραιτήτως να έχουν τελειώσει το Λύκειο άρα ο προφορικός βαθμός τους σε όλα τα μαθήματα είναι στο 10. Ακόμη κι αν ένας μαθητής δώσει σε όλα τα μαθήματα λευκή κόλλα (δεν γράψει απολύτως τίποτα!) ο βαθμός για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διαμορφώνεται ως εξής:
0 ο γραπτός (κατά 70% συντελεστής 0,7)
3 (μετά από αναπροσαρμογή) ο προφορικός (κατά 30% συντελεστής 0,3)
ΑΡΑ: 0χ0,7+3χ0,3 μας δίνει τον μαγικό αριθμό 0,9 ο οποίος είναι και ο μικρότερος δυνατός που θα μπορούσε να πάρει κάποιος μαθητής
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ όλων αυτών είναι ότι οι μαθητές μας φέτος πέρασαν στην κυριολεξία χωρίς να γράψουν ούτε μία λέξη στις εξετάσεις τους! Κι αφήστε τα παπαγαλάκια να λένε ότι θέλουν. Επιβραβεύουμε το απόλυτο 0 εισάγοντάς το στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
πηγή: filologos10