και συνεπώς της ανάληψης των υποχρεώσεων της εταιρείας από εκείνη την ημερομηνία. Δηλαδή οι εργαζόμενοι θα ξεκινήσουν να πληρώνονται από εκείνη την στιγμή από την Abu Dhabi Mar. Στις 30 Σεπτεμβρίου θα λαβει μετρητά 250 εκατ. ευρώ η TKMS και μέχρι το τέλος του έτους άλλα 50 εκατ. Στο Ελεγκτικό η συμφωνία θα προωθηθεί άμεσα και εν συνεχεία θα περάσει από την Επιτροπή Εξοπλισμών, ενώ θα κυρωθεί και με νομοσχέδιο.
Σε ανακοίνωσή του υπουργείου πριν από λίγο αναφέρονται τα εξής:
"Ολοκληρώθηκαν χθες δύο κρίσιμες συναντήσεις στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τα ζητήματα των υποβρυχίων και το μέλλον των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά). Το μεσημέρι συναντήθηκαν ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος με τον εκτελεστικό πρόεδρο της ThyssenKrupp Marine Systems κ. Hans Christoph Atzpodien και με τον πρόεδρο της Abu Dhabi Mar κ. Iskandar Safa και συμφώνησαν στην ακολουθητέα διαδικασία. Στη συνέχεια, στις 5 το απόγευμα, η συνάντηση επαναλήφθηκε με τη συμμετοχή των νομικών συμβούλων και των εκπροσώπων των διαπραγματευτικών ομάδων των τριών μερών.
Κατά τη διάρκεια της πολύωρης αυτής σύσκεψης, υπό την προεδρία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, λύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα και δόθηκαν οδηγίες στους νομικούς συμβούλους για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη και θα υποβληθεί στην ελληνική Κυβέρνηση προκειμένου να ακολουθηθούν οι κατά το Σύνταγμα προβλεπόμενες διαδικασίες.
Το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Framework Agreement της 18ης Μαρτίου 2010. Υπενθυμίζεται ότι ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιοτέρων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ. Το ζήτημα αυτό λύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου.
Όπως έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, η συμφωνία θα εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και από το ΚΥΣΕΑ (που λειτουργούν ως όργανα του υπουργικού συμβουλίου) και θα υποβληθεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Θεμελιώδης όρος της συμφωνίας είναι ότι αυτή δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ αν δεν προηγηθεί η κύρωση δια νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων. Ο κ. Βενιζέλος έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι η Κυβέρνηση επιμένει στην ανάγκη διαμόρφωσης ευρείας συναίνεσης καθώς η λύση που δίνεται είναι η πλέον ωφέλιμη για το ελληνικό Δημόσιο, εν όψει των οξέων προβλημάτων και των εκκρεμοτήτων που είχαν διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και ενόψει των επιπτώσεων που θα έχει η ματαίωση της συμφωνίας ακόμα και αν η έκβαση της διαιτητικής δίκης στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο είναι η καλύτερη δυνατή για το Ελληνικό Δημόσιο.
Οι διαδικασίες αυτές προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010. "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εκτελώντας ρητές εντολές του Μαξίμου και προ του εκβιασμού πτώχευσης των ΕΝΑΕ, αλλά και «σαπίσματος» δεμένων στο ντόκο των τεσσάρων υποβρυχίων Τype 214, το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας και μετά από δεκατέσσερις ώρες διαπραγμάτευση (η αρχική ομάδα είχε ξεκινήσει από ενωρίς το πρωί τις διαπραγματεύσεις) συμφώνησε λίγο πριν τις 12 τη νύχτα σε όλες τις λεπτομέρειες για την ναυπήγηση των δύο επιπλέον Type 214, αλλά και των τροποποιήσεων των συμβάσεων ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και NΕPΤUNE II. Τα προαπαιτούμενα από την TKMS και την Abu Dhabi Mar για την μεταβίβαση από την πρώτη στην δεύτερη του 75,1% των ΕΝΑΕ. Κόστος εντός του 2010 περί τα 300 εκατ. ευρώ προκαταβολές.
Πέρα από την συμφωνία, δημιουργείται πλεόν δυναμική για τον περίφημο Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα και είναι σχεδόν βέβαιο ότι πριν από το Πάσχα, ΕΝΑΕ και Ναυπηγεία Ελευσίνας ιαι Nεωρίου θα αποτελούν τους δύο πυλώνες του ίδιου οικοδομήματος.
Την συμφωνία κατά τα φαινόμενα την πέτυχαν οι εκπρόσωποι της Abu Dhabi Mar (ADM), αφού οι Γερμανοί της TKMS συνεχώς φλερτάριζαν με την πτώχευση. Πρακτικά είχαμε τον «καλό» (ADM) και τον «κακό» (TKMS) στην διαπραγμάτευση, με την ελληνική πλευρά να έχει ουσιαστικά «δεμένα τα χέρια», αφού οι οδηγίες από το Μαξίμου ήταν σαφείς: «Βρείτε τα».
Το εντυπωσιακό ήταν ότι κατά την διάρκεια της σημερινής τελικής διαπραγμάτευσης παρόντες ήταν και οι εκπρόσωποι του βρετανοελβετικού οίκου αξιολόγησης Lazard που κανονικά δεν έπρεπε να υφίστανται εκεί αφού η τελική διαπραγμάτευση ήταν εκτός της αποστολής που υποτίθεται ότι είχαν αναλάβει (αξιολόγηση υποψηφίων επενδυτών). Είναι ο ίδιος οίκος που έχει αναλάβει να «αξιολογήσει» και τις ελληνικές κρατικές τράπεζες. Είναι βέβαιο ότι στο μέλλον η μυστηριώδης Lazard θα μας απασχολήσει πολύ περισσότερο...
Πάντως παρόντες στην διαπραγμάτευσης δεν ήταν ούτε το καθ’ύλην αρμόδιο Π.Ν., ούτε η ΓΔΑΕΕ (θα μείνει ίσως για πάντα αναπάντητο το ερώτημα γιατί δεν κατήγγειλε την σύμβαση όταν μπορούσε και επέτρεψε στους Γερμανούς να το πράξουν με τα σημερινά οδυνηρά αποτελέσματα για το ελληνικό δημόσιο).
Αύριο, οι νομικοί σύμβουλοι των δύο πλευρών πρόκειται να επεξεργαστούν το τελικό κείμενο ενσωματώνοντας τις νέες συμφωνίες και η υπογραφή της τελικής συμφωνίας θα γίνει την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου.
Η υπόθεση βέβαια, πολιτικά δεν κλείνει εδώ. Μετά το τυπικό Ελεγκτικό Συμβούλιο θα περάσει από την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής, όπου θα πρέπει η Ν.Δ.να συναινέσει, βάσει της «υπόσχεσης» Βενιζέλου περί «ευρείας πλειοψηφίας».
Είναι βέβαιο ότι στην συμφωνία του Μαρτίου υπάρχουν μεγάλα κενά και αναμένονται και οι λεπτομέρειες της σημερινής συμφωνίας...
Το μόνο θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι στην θέση της TKMS με τα πολλά οικονομικά προβλήματα, έρχεται ένας κολοσσός η Abu Dhabi Mar, η οποία εγγυάται τουλάχιστον την επιβίωση των ΕΝΑΕ, αλλά και την δημιουργία δυναμικής για ένας μείζονα Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr