Θα συμφωνήσω με τον φίλο Αναγνώστη στο πρώτο σκέλος του κειμένου του. Είναι παράλογο να πιστεύει κανείς πως οι Πύργοι έπεσαν για κάποιον άλλο λόγο εκτός από την σύγκρουση με τα δύο αεροπλάνα. Εκεί που θα διαφωνήσω όμως είναι το σημείο σχετικά με τα αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας, δηλαδή ότι σκοπίμως δόθηκε εντολή από τον πρόεδρο ή τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης τα F-16 να παραμείνουν ακινητοποιημένα. Κατ’ αρχάς η Αμερική δεν είναι αυτό που παρουσιάζουν οι πολεμικές ταινίες, μια χώρα που βρίσκεται διαρκώς κάτω από την ομπρέλα προστασίας μαχητικών αεροσκαφών. Ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός πως η χώρα βρισκόταν σε περίοδο ειρήνης.
Είναι γνωστό πως κάθε χρόνο γίνονται ασκήσεις προετοιμασίας σε περίπτωση πολέμου με την Ρωσία, οπότε τα αεροσκάφη βρίσκονταν μακριά από την ανατολική ακτή (να σημειωθεί πως και οι Ρώσοι είχαν ανάλογες ασκήσεις την ίδια μέρα). Σε περιπτώσεις αεροπειρατείας υπάρχουν πολλές διαδικασίες και την δεδομένη χρονική στιγμή δεν ήταν δυνατόν να γίνουν, αλλά ακόμα κι έτσι οι αεροπορικές δυνάμεις έχουν εντολές από την NORAD να συνοδεύσουν το αεροπλάνο και σε καμία περίπτωση να το καταρρίψουν. Ακόμα, πρέπει να θυμηθούμε πως η αεροπειρατεία έγινε γνωστή προς το τέλος όπου φυσικά δόθηκε ειδική άδεια οι πιλότοι να αναπτύξουν υπερηχητικές ταχύτητες, πράγμα που απαγορεύεται σε όρια κατοικημένων περιοχών.
Οι αεροπειρατές τα είχαν σχεδιάσει πάρα πολύ καλά καθώς οι πιλότοι λάμβαναν πολλές συνεχείς πληροφορίες για πολλά μέρη ταυτόχρονα. Θα μπορούσε κανείς να κάνει λόγο για κάποια ενδεχόμενη αναλγησία των ελεγκτών. Και αυτό όμως θα ήταν άδικο μιας και όταν ο ίδιος ο ελεγκτής του αεροδρομίου Logan της Βοστόνης συνειδητοποίησε πως κάτι πήγαινε στραβά και ειδοποίησε την NORAD και αυτή απο την σειρά της έδωσε εντολή σε δυο F-15 να απογειωθούν αμέσως από την βάση Otis στην Μασαχουσέτη. Χωρίς όμως συντεταγμένες δεν ήξεραν που ακριβώς έπρεπε να πετάξουν. Πρέπει επίσης να πούμε πως λόγω της απίστευτης ταχύτητας των γεγονότων ο ίδιος ελεγκτης προσπαθούσε να επικοινωνήσει και με την πτήση 11 και με την πτήση 75. Στις 09.03, δέκα λεπτά μετά την απογείωση των μαχητικών, πληροφορήθηκαν την σύγκρουση στο Κέντρο Εμπορίου.
Σε εκείνο το σημείο οι πιλότοι έκαναν το μόνο πράγμα που μπορούσαν, δηλαδή να καλύψουν το Μανχάταν από θαλάσσης ώστε να αποτρέψουν τυχόν νέα εισερχόμενα αεροπλάνα. Θα ήταν παράλογο εάν κάποιος υποστήριζε πως όλα αυτά ήταν πλεκτάνη εκ των έσω καθώς εάν πράγματι είχε δοθεί εντολή τα πολεμικά αεροσκάφη να μην απογειωθούν τότε δεν έπρεπε να υπάρχουν μαρτυρίες Νεοϋορκέζων που τα είδαν.
Ίσως τελικά ο κόσμος να αρέσκεται στο να επιδίδεται στην ανακάλυψη θεωριών συνομωσίας, αλλά όπως είπε και ο H.L. Mencken: ‘Η πιο δαπανηρή απ’ όλες της ανθρώπινες κουταμάρες είναι η πίστη στο αυταπόδεικτα αναληθές. Είναι η κύρια απασχόληση του ανθρώπινου είδους.’ Και υπήρξαν πολλές ανοησίες για τα τραγικά γεγονότα της 11/09
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ