tromaktiko: Απολογισμός του έργου της ΕΕΤΤ για την περίοδο Σεπτεμβρίου 2009 - Αυγούστου 2010

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Απολογισμός του έργου της ΕΕΤΤ για την περίοδο Σεπτεμβρίου 2009 - Αυγούστου 2010



Το έργο της ΕΕΤΤ στους τομείς των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών για την περίοδο Σεπτεμβρίου 2009-Αυγούστου 2010 παρουσίασε σε Συνέντευξη Τύπου...
ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ Δρ. Λεωνίδας Κανέλλος, δίνοντας έμφαση στις ενέργειες που προέβη η Ρυθμιστική Αρχή για την προστασία του καταναλωτή και τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ παρουσίασε ως σημαντικότερες δράσεις τις ακόλουθες:

Για την αγορά Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομικών Υπηρεσιών:
Δρομολόγηση ρυθμιστικών παρεμβάσεων, οι οποίες συνέβαλαν στην περαιτέρω ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και στην εξασφάλιση σημαντικού οφέλους για τον καταναλωτή σε όρους ποιότητας και τιμής. Ειδικότερα, οι ευρυζωνικές συνδέσεις στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2010 έφτασαν τις 2.105.076 (διείσδυση 18,6% στον πληθυσμό), ενώ το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2009 - Ιουνίου 2010 πραγματοποιήθηκαν 352.000 νέες συνδέσεις. Οι γραμμές που παρέχονται από εναλλακτικούς παρόχους μέσω Αδεσμοποίητης Πρόσβασης στον Τοπικό Βρόχο έφτασαν το 1.160.000 αποτελώντας το 22% των τηλεφωνικών γραμμών. Σημειώνεται δε, ότι η χονδρική τιμή του Τοπικού Βρόχου, η οποία ρυθμίζεται από την ΕΕΤΤ είναι η 8η φθηνότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υποβολή προτάσεων προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥπΥΜεΔ) για: α)την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και εγκατάστασης κεραιών και την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων φορέων, β) την ενθάρρυνση της συνεγκατάστασης κεραιών έτσι ώστε να διευκολύνονται οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην ανάπτυξη των δικτύων τους, και γ) την υποστήριξη της διαδικασίας αδειοδότησης με αυτοματοποιημένες διαδικτυακές εφαρμογές.
Εντατικοποίηση της εποπτείας του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων μέσω της διενέργειας 1.298 ελέγχων (πχ αυτοψίες κεραιών, έλεγχοι παρεμβολών, έλεγχοι παράνομων εκπομπών).
Δημοσίευση των Αποφάσεων για αδειοδότηση κεραιών στο δικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.
Κινητοποίηση της Πολιτείας ως προς την ανάγκη δημιουργίας κανονιστικού πλαισίου για τη μετάβαση στην Ψηφιακή Τηλεόραση επισημαίνοντας την ανάγκη διάκρισης των ρόλων του Παρόχου Δικτύου και του Παρόχου Περιεχομένου.
Υποβολή προτάσεων στο ΥπΥΜεΔ για τον επανακαθορισμό των ποιοτικών προδιαγραφών και των όρων παροχής της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας. Σύνταξη Σχεδίου Νόμου για την οργάνωση του τομέα παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και την ενσωμάτωση της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας (2008/6/ΕΚ).
Διενέργεια ελέγχου για ενδεχόμενη παραβίαση των διατάξεων του ανταγωνισμού από τον Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (πχ διακριτική μεταχείριση θυγατρικών του σε βάρος ανταγωνιστών).
Βελτίωση εσωτερικών διοικητικών λειτουργιών μέσω της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για τους παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Διενέργεια 450 αυτεπάγγελτων ελέγχων για την ελαχιστοποίηση της παράνομης ταχυδρομικής δραστηριότητας και διαγραφή 38 επιχειρήσεων από το Μητρώο της ΕΕΤΤ.


Για τον Καταναλωτή:
Αυστηρή εποπτεία της αγοράς Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), μέσω συνεχών ελέγχων και κλήσεων σε ακρόαση των εκάστοτε εμπλεκόμενων παρόχων. Εισαγωγή αυστηρότερων διατάξεων στον Κώδικα Δεοντολογίας αναφορικά με τις υποχρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα εξαπάτησης καταναλωτών.
Προετοιμασία Κανονισμού για τον καθορισμό του ελάχιστου επιπέδου αναλυτικής χρέωσης των δημόσιων τηλεφωνικών υπηρεσιών, με στόχο την έγγραφη πληροφόρηση των καταναλωτών μέσω του λογαριασμού τους και τον έλεγχο των χρεώσεων.
Μείωση του χρόνου φορητότητας αριθμών και στην σταθερή και στην κινητή τηλεφωνία από 10 εργάσιμες ημέρες σε 3 εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία υποβολής του σχετικού αιτήματος του συνδρομητή (ισχύει από 1/12/2010).
Κατάρτιση Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών στους καταναλωτές, ο οποίος θέτει γενικές αρχές και διευκρινίζει διαδικασίες που οφείλουν να ακολουθούν οι ταχυδρομικοί πάροχοι.
Υποβολή Σχεδίου Υπουργικής Απόφασης στο ΥπΥΜεΔ για τη βελτίωση των προβλεπόμενων αποζημιώσεων ανά ταχυδρομική υπηρεσία, οι οποίες καταβάλλονται στον καταναλωτή.
Υλοποίηση διαδικτυακής εφαρμογής που προστέθηκε στο Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (GIS) της ΕΕΤΤ, μέσω της οποίας οι χρήστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναζητούν τα πλησιέστερα ταχυδρομικά καταστήματα σε οποιαδήποτε περιοχή στη χώρα.
Διαχείριση μέσω του Τομέα Εξυπηρέτησης Καταναλωτών (ΤΕΚ) 12.000 τηλεφωνημάτων και 7.800 έγγραφων αιτημάτων/καταγγελιών. Σημειώνεται ότι ποσοστό άνω του 55% των γραπτών καταγγελιών επιλύονται από τους παρόχους με ικανοποίηση των καταγγελλόντων.

Αναφερόμενος στους μελλοντικούς στόχους της Ρυθμιστικής Αρχής, ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ Δρ. Λεωνίδας Κανέλλος τόνισε, μεταξύ άλλων: «Στον τομέα των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, στόχος μας είναι η εξασφάλιση των συνθηκών που θα επιτρέπουν τον ισότιμο ανταγωνισμό μεταξύ των παρόχων σε επίπεδο υπηρεσιών και παράλληλα, η σταδιακή απορρύθμιση των αγορών με ικανοποιητικό επίπεδο ανταγωνισμού. Περαιτέρω, θα επιμείνουμε στις προτάσεις μας για υιοθέτηση νέας διαδικασίας αδειοδότησης κατασκευών κεραιών και θα ενδυναμώσουμε την εποπτεία του φάσματος στην Περιφέρεια με τη δημιουργία δύο νέων περιφερειακών γραφείων. Στον τομέα των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών θα συμμετέχουμε ενεργά στην τελική διαμόρφωση του νέου ταχυδρομικού νόμου και την έκδοση της δευτερογενούς νομοθεσίας και θα επικεντρωθούμε σε ζητήματα βελτίωσης της ποιότητας της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας. Τέλος, για τον καταναλωτή, θα επιδιώξουμε την ενδυνάμωση του ρόλου του και την προστασία του από αθέμιτες πρακτικές, ιδιαίτερα κατά τη χρήση και τιμολόγηση υπηρεσιών».

EETT
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!