tromaktiko: Ιόνια και Ε65 βαδίζουν αργά προς ΕΣΠΑ

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Ιόνια και Ε65 βαδίζουν αργά προς ΕΣΠΑ




Οι δυσκολίες συνέχισης των μεγάλων έργων στην Ελλάδα βρέθηκαν χθες στο επίκεντρο της συζήτησης στη Βουλή με αφορμή επερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας προς τον ο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα.Η συζήτηση είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ήπειρο (την επερώτηση συνυπογράφουν και οι Σταύρος Καλογιάννης και Δημήτρης Τσουμάνης, βουλευτές Ιωαννίνων και Πρέβεζας αντίστοιχα) αφού ο υπουργός αναφέρθηκε στην Ιόνια Οδό, αλλά και στον οδικό άξονα Ε65. Και τα δύο αυτά έργα η περιοχή τα περιμένει χρόνια, αλλά έχουν βαλτώσει εξαιτίας όχι μόνο... της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, αλλά και άλλων παραγόντων όπως οι απαλλοτριώσεις, οι ενστάσεις μεταξύ των αναδόχων κ.λπ.

Σε αυτούς τους δρόμους αναφέρθηκαν και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας υποστηρίζοντας ότι η Ιόνια Οδός προχωράει πολύ αργά και πρέπει να διασφαλιστεί η μη λύση της σύμβασης. Για τον Ε65 οι βουλευτές τονίζουν ότι τα έργα είναι ελάχιστα ενώ την ίδια στιγμή από τα διόδια εισπράττονται πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ.

Η απάντηση του υπουργού

Ο υπουργός κ. Ρέππας είπε αρχικά ότι τα διόδια έχουν πράγματι υψηλό κόστος για το χρήστη των δρόμων και είναι τοποθετημένα σε πολλά σημεία. Αναγνώρισε επίσης ότι τοποθετούνται διόδια σε νέα σημεία ή αυξάνεται το ύψος των διοδίων ακόμη και τώρα. «Μα, ας γνωρίζουν οι Έλληνες πολίτες ότι όλα αυτά είναι συνέπεια των αποφάσεων που πήρε η Κυβέρνησή σας με τις συμβάσεις που ψήφισε μέσα στο 2007», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση της τιμής των διοδίων, ενώ θα εφαρμόσει και την αναλογική χρέωση με ηλεκτρονικό σύστημα.

Χθες ο υπουργός προανήγγειλε, χωρίς να διευκρινίζει την ακριβή διαδικασία, τη μεταφορά της Ιόνιας Οδού και του Ε65 στο ΕΣΠΑ. «Οι αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός και ο Μορέας εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ το 2010. Επίσης, ετοιμάζεται η ένταξη του Ε65 και θα ακολουθήσει η ένταξη της Ιόνιας Οδού» ανέφερε ο κ. Ρέππας.

Στην Ιόνια Οδό έκανε ιδιαίτερη αναφορά και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης προτείνοντας να δώσει η κυβέρνηση επέκταση πέντε ετών στις εταιρίες που ήδη υπάρχουν. Με τον τρόπο αυτό θα εξοικονομηθούν δεκαπέντε δισεκατομμύρια ευρώ και το έργο θα παραδοθεί γρήγορα.

«Λίγα είναι;»

Ο νομός Ιωαννίνων έχει την τιμητική του στις υπερβάσεις των συμβάσεων όσον αφορά την Εγνατία. Ο κ. Ρέππας έδωσε χθες στη Βουλή αναλυτικά τα στοιχεία των οικονομικών υπερβάσεων στους προϋπολογισμούς των έργων επικαλούμενος την ανάγκη το κράτος να μην είναι σπάταλο στις κατασκευές. Στο τμήμα Ιωάννινα-Παναγιά η αρχική σύμβαση είχε προϋπολογισμό 669 εκατομμύρια και προϋπολογισμός πρόσθετων συμβάσεων 167 εκατομμύρια. Στο τμήμα Παναγιά-Γρεβενά ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 480 εκατομμύρια, ενώ ο προϋπολογισμός των πρόσθετων συμβάσεων ήταν 204 εκατομμύρια. «Αυτές οι υπερβάσεις, δηλαδή, φτάνουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30%. Λίγα είναι αυτά τα χρήματα;» ανέφερε ο υπουργός.

Τι έγινε στο Άκτιο

Εξηγήσεις για το έργο Αμβρακία-Άκτιο του οποίου η σύμβαση λύθηκε έδωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών. «Κατηγορηθήκαμε ότι λύθηκε η σύμβαση με πρωτοβουλία του αναδόχου σε ένα ορισμένο τμήμα αυτού του έργου. Θα πρέπει να σας πω ότι και αυτό το έργο δεν το καθυστερήσαμε. Είχε σχεδιαστεί αυτός ο άξονας Ακτίου-Αμβρακίας, χωρίς να προβλέπεται στο σχεδιασμό ο κόμβος που θα τον συνδέει με το μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού. Ο δρόμος έφτανε δίπλα στην Ιόνια, χωρίς να προβλέπει το πώς θα συνδεθούν οι δύο δρόμοι. Τόσο δύσκολο ήταν να σχεδιαστεί, ώστε να έχει την πλήρη και κατάλληλη μορφή του;».

Ο κ. Ρέππας τόνισε επίσης ότι από τα 8 χιλιόμετρα, που είναι το μήκος του δρόμου που έπρεπε να κατασκευάσει ο συγκεκριμένος ανάδοχος, στα 3 χιλιόμετρα είχε όλους τους χώρους στη διάθεσή του και δεν έκανε καμία παρέμβαση, ενώ οι ανάδοχοι των άλλων τμημάτων και σε μήκος 40 χιλιομέτρων έκαναν εργασίες και αξιοποίησαν το χρόνο.


http://bonitsapress.blogspot.com
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!