tromaktiko: Έκλεψε τις εντυπώσεις στη Μόστρα η «Μαύρη Αφροδίτη»

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Έκλεψε τις εντυπώσεις στη Μόστρα η «Μαύρη Αφροδίτη»



Εντυπωσίασε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας η ταινία Μαύρη Αφροδίτη του γεννημένου στην Τυνησία, Γάλλου σκηνοθέτη Αμπντελατίφ Κεσίς. Το...

 φιλμ μεταφέρει την πραγματική ιστορία της Νοτιοαφρικανής Σάαρτζι Μπάρτμαν, της οποίας ο λευκός «ιδιοκτήτης» παρουσίαζε ως φρικιό στο τσίρκο.



Η υποδοχή του φιλμ ήταν ιδιαιτέρως θερμή στη Βενετία και θεωρείται φαβορί για την κατάκτηση βραβείου στη Μόστρα.


Τα πρώτα πλάνα μεταφέρουν τους θεατές στη Βασιλική Ακαδημία Ιατρικής του Παρισιού, το 1817, όταν ένας επιστήμονας αποκαλύπτει το εκμαγείο της Σάαρτζι (Σάρα) Μπάρτμαν για να εξηγήσει πως με βάση τις έρευνές του, τα σπάνια χαρακτηριστικά της Σάαρτζι αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας, πως η γυναίκα της φυλής Hottentot είναι πιο κοντά στους πιθήκους από εκείνα των ανθρώπων άλλων φυλών.


Στη συνέχεια μεταφερόμαστε εφτά χρόνια πίσω, όταν η Σάαρτζι φτάνει από τη Νότια Αφρική στο Λονδίνο με τον αφέντη της, Σεζάρ, που την παρουσιάζει σε τσίρκο, σε εξευτελιστικό θέαμα, ως ξεχωριστό «θηρίο» που ανακάλυψε στην αφρικανική ζούγκλα.


Η οδύσσεια της Σάαρτζι δεν σταματά εδώ. Όταν αρνείται να γίνει «πειραματόζωο» από τη Βασιλική Ακαδημία, ο Σεζάρ την πουλάει σε παρουσιαστή άγριων θηρίων που την περιφέρει σε ερωτικές συγκεντρώσεις αριστοκρατών, για να καταλήξει αργότερα σε πορνείο.


Πολλοί κριτικοί μιλούν για μια συγκλονιστική ταινία που καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τους εξευτελισμούς στους οποίους υπόκειται η Σάαρτζι, τον στωικισμό με τον οποίο δέχεται όλα τα μαρτύρια, καθώς και τις εκφράσεις και τον διαρκή πόνο από την αρρώστια και το ποτό που αρχίζουν να σημαδεύουν το πρόσωπό της.


Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην ερασιτέχνη ηθοποιό Γιαχίμα Τόρες που ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι αξίζει το βραβείο ερμηνείας του Φεστιβάλ Βενετίας.


Ο σκηνοθέτης της ταινίας δήλωσε ότι το φιλμ έχει σύγχρονες προεκτάσεις, λέγοντας ότι πολλές από τις θεωρίες που χρησιμοποιούσαν στις αρχές του 19ου αιώνα οι επιστήμονες, χρησιμοποιήθηκαν ξανά για την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη.


Για την ιστορία, διάφορα εκμαγεία της Σάαρτζι, ο σκελετός της και βάζα που περιείχαν το μυαλό και το αιδοίο της, παρουσιάζονταν στο Musee de l'Homme του Παρισιού μέχρι το 1976 όταν αποσύρθηκαν και κλείστηκαν σε αποθήκη.


Τελικά, το 2002 το λείψανο της Σάρα Μπάρτμαν θάφτηκε στην επαρχία Cape στη Νότια Αφρική, όπου γεννήθηκε.


Στην ταινία Εμείς Πιστεύαμε, ο Ιταλός Μάριο Μαρτόνε, παρακολουθεί τη δράση τριών νέων, δύο αριστοκρατών και ενός αγρότη, καλύπτοντας μια μεγάλη περίοδο του 19ου αιώνα.


Πρόκειται για μια ιστορία με τους αγώνες, τις αποτυχίες, τις προδοσίες αλλά και τις ελπίδες, που ο Μαρτόνε καταγράφει με εντυπωσιακά χρώματα και ωραία ανάπλαση της εποχής, με ένα παραδοσιακό στιλ, σε μια ταινία που διαρκεί τέσσερις σχεδόν ώρες και που, αν και καλοφτιαγμένη και αρκετά θεαματική, δυστυχώς, δεν καταφέρνει να κρατήσει πάντα το σωστό ρυθμό. Στα «συν» της ταινίας οι ερμηνείες των Ιταλών ηθοποιών.


Το τσίρκο είναι ο κόσμος μέσα στον οποίο κινείται η ταινία Θλιμμένη μπαλάντα για τρομπέτα του Ισπανού Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια.


Μετά το τέλος του εμφύλιου, αλλά στη διάρκεια πάντα του φρανκικού καθεστώτος, ο Θλιμμένος Κλόουν, γέννημα του εμφύλιου (παρακολούθησε τον κλόουν πατέρα του να σκοτώνει με τη μασέτα τους φασίστες πριν εκτελεστεί ο ίδιος) γίνεται μέλος ενός άλλου τσίρκου, όπου συναντά τον Χαμογελαστό Κλόουν και την όμορφη συντρόφισσά του. Ερωτευμένοι κι οι δυο τους με την ίδια γυναίκα, και τώρα παραμορφωμένοι, οι κλόουν θα αγωνιστούν μέχρι θανάτου στην προσπάθειά τους να την αποκτήσουν.






Πηγή: in.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!