Εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ η συμφωνία που επιτεύχθηκε την Πέμπτη για τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, μεταξύ της ελληνικής...
κυβέρνησης, της γερμανικής εταιρείας THYSSEN KRUPP MARINE THYSSENS και της Abu Dhabi Mar, η οποία αγοράζει το 75% των Ναυπηγείων. Με τη συμφωνία οποία επιλύεται το θέμα των γερμανικών υποβρυχίων και των 1.300 θέσεων εργασίας στην επιχείρηση. Το θέμα της συμφωνίας τέθηκε προς έγκριση στο ΚΥΣΕΑ, που συνεδρίασε το πρωί. Στη συνέχεια κατατέθηκε στη Βουλή, και αναμένεται να εισαχθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη εβδομάδα.
"Κόβουμε ένα γόρδιο δεσμό"
Οι συμβάσεις για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, εγκρίθηκαν από το ΚΥΣΕΑ και τη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων και το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε ήδη στη Βουλή προκειμένου να συζητηθεί και να ψηφιστεί ή δυνατόν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, γιατί πρέπει να αρχίσει από την 1η Οκτωβρίου ένα νέο οικονομικό έτος σε ένα νέο περιβάλλον και με μία νέα προοπτική για τα Ναυπηγεία και τους εξοπλισμούς του Πολεμικού Ναυτικού, δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, μετά το πέρας της υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού συνεδρίασης του ΚΥΣΕΑ.
Ο υπουργός Άμυνας είπε ότι "κόβουμε ένα γόρδιο δεσμό που ταλαιπωρεί το δημόσιο και το ναυτικό δέκα ολόκληρα χρόνια (...) Αυτή τη στιγμή έχουμε αποκτήσει εγγυήσεις, τα υποβρύχια περιέρχονται στο Πολεμικό Ναυτικό και πιάνουν τόπο δύο δισ. ευρώ που είχε πληρώσει το δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια δίχως να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα".
Όπως δήλωσε ο υπουργός, οι νέες εγγυήσεις με τις οποίες περιβάλλεται η σύμβαση αυτή, η κατάργηση των αντισταθμιστικών, οι θεσμοί διαφάνειας που θα λειτουργούν, δημιουργούν και μια νέα ατμόσφαιρα στο δημόσιο βίο.
Ο κ. Βενιζέλος επισήμανε ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά και ότι η Βουλή είναι στο επίκεντρο της προσπάθειας, έτσι ώστε οι πάντες να γνωρίζουν τα πάντα και να σπάσει ο αδιανόητος φαύλος κύκλος, όπως είπε, που δηλητηριάζει το δημόσιο βίο.
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο υπουργός Άμυνας είπε ότι οι εργαζόμενοι είναι απολύτως διασφαλισμένοι καθώς εφαρμόζεται η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία ανεξαιρέτως και,, όπως πρόσθεσε δεν υπάρχει καμία διαδικασία ομαδικών απολύσεων ούτε κανένα ειδικό προνόμιο για τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις που το ΚΥΣΕΑ θεώρησε καλές το 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά περνά στην Abu Dadhi Mar και το 24,9% παραμένει στην THYSSEN KRUPP MARINE THYSSENS.
Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων θα συνεχιστεί, ενώ το ελληνικό δημόσιο διατηρεί το βέτο για τυχόν αλλαγές της μετοχικής σύνθεσης των ναυπηγείων και της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου.
Τέλος, αναφέρεται ότι θα απορροφηθούν στο ναυπηγείο οι 150 περίπου εργαζόμενοι της παλαιότερα αποσχισμένης εταιρίας τροχαίου υλικού.
Αντιδράσεις
"Η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων είναι ζήτημα εξαιρετικής σημασίας και έχει πολλές πτυχές που πρέπει να ερευνηθούν και να αναλυθούν σε βάθος" δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης.
"Η κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου, μετά το μεγάλο πολιτικό και οικονομικό "σκάνδαλο" παράδοσης, με μυθώδη "προίκα", το 2001 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε γερμανικά συμφέροντα, έρχεται τώρα να κλιμακώσει το ανοσιούργημα εκχωρώντας, με καινούργια χαριστική προικοδότηση, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα αραβικά συμφέροντα της Abu Dhabi Mar (ADM)" δήλωσε μεταξύ άλλων ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνη.
Πηγή: ert.gr