Επίσης στο ρεπορτάζ αναφέρθηκαν οι θέσεις των εταιρειών "Νέα Οδός" και "Ολυμπία Οδός".
Η κυρία Φωτεινή Λάμπρου, υπεύθυνη τύπου της "Νέα Οδός", επισημαίνει ότι "Δεν τίθεται θέμα αντισυνταγματικότητας"!
Σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 5 παρ. 4) απαγορεύεται οποιοσδήποτε περιορισμός της ελευθερίας μετακίνησης εντός της χώρας. Οι εκάστοτε επιλογές της πολιτείας για τον τρόπο χρηματοδότησης της κατασκευής και συντήρησης των εθνικών οδών όφειλαν και οφείλουν να εξασφαλίζουν την ισότιμη άσκηση του παραπάνω συνταγματικού δικαιώματος, από οποιονδήποτε πολίτη. Εύλογα, η εξάρτηση οιουδήποτε δικαιώματος ή ελευθερίας από χρηματικό ή άλλο αντάλλαγμα, αυτομάτως το καταργεί ως τέτοιο (δικαίωμα ή ελευθερία) μετατρέποντάς το σε εμπόρευμα, το οποίο ασκούν/αγοράζουν οι πολίτες ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα, άρα όχι ισότιμα ούτε και ελεύθερα.
Κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, η πολιτεία, επέλεξε, εκτός της άμεσης και έμμεσης φορολογίας των πολιτών, την θέσπιση διοδίων για την συντήρηση των εθνικών οδών. Προκειμένου να εξασφαλίζεται η προαναφερθείσα συνταγματική ελευθερία, παρέμειναν ελεύθερες (χωρίς διόδια) για όλους, παράπλευρες οδοί, ενώ σε μια προφανή προσπάθεια στάθμισης των εννόμων αγαθών, οι σταθμοί των διοδίων ήταν λιγοστοί και το απαιτούμενο αντίτιμο σχετικά χαμηλό, γεγονότα που συνέβαλαν στην σιωπηρή συναίνεση των πολιτών στον σχετικό περιορισμό του συνταγματικού τους δικαιώματος.
Σήμερα, οι παράπλευρες οδοί είτε έχουν καταργηθεί λόγω επέκτασης του οικιστικού ιστού, είτε έχουν αποσαρθρωθεί και έχουν καταστεί επικίνδυνοι, λόγω έλλειψης συντήρησης.
Είμαστε υποχρεωμένοι για να κινηθούμε ακόμη και στις μικρότερες απαραίτητες καθημερινές αποστάσεις (από το σπίτι στην εργασία, στο σχολείο των παιδιών μας, στη Δ.Ο.Υ., στα καταστήματα της περιοχής) είτε να πληρώνουμε πανάκριβα διόδια που ολοένα αυξάνονται είτε να διακινδυνεύουμε την ζωή μας και να χάνουμε πολύτιμο χρόνο σε ημιτελείς «παράδρομους» που διακόπτονται από ιδιοκτησίες, εντελώς ακατάλληλους ως προς τη χάραξη, το πλάτος, τις κλίσεις, την ποιότητα του οδοστρώματος, τη σήμανση, το φωτισμό κλπ. Σημειώνουμε επίσης ότι σε αυτούς τους παράδρομους έχουμε πλέον πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και με πολλά μεγάλα οχήματα που προσπαθούν να αποφύγουν τα ακριβά και πυκνά διόδια.
Σήμερα, οι εταιρίες δρουν με μόνο γνώμονα το ασύδοτο κέρδος, ενάντια στο κοινό όφελος – στο οποίο υποτίθεται πως σκοπεύουν – και καταργούν, με σωρεία άδικων, παράλογων, αλλά και παράνομων πράξεων, το δικαίωμα των πολιτών στην ελεύθερη μετακίνηση.
Θέλουμε να απευθύνουμε στην Νέα Οδό τα παρακάτω ερωτήματα:
Υπάρχει, έστω και μία, πινακίδα που να πληροφορεί για εναλλακτική διαδρομή χωρίς διόδια;
Πώς μπορεί κάποιος να μεταβεί στην τροχαία Καπανδριτίου, που στεγάζεται στον ΣΕΑ Σείριος, χωρίς να πληρώσει διόδια; Στην απάντησή σας να λάβετε υπόψη και το έγγραφο του διοικητή της τροχαίας που αναφέρει ότι η πρόσβαση γίνεται μόνο διαμέσου της Αθηνών-Λαμίας με διόδια. Η πρόσβαση στη δημόσια υπηρεσία δεν είναι δυνατή ούτε σε πεζούς!
Γιατί έχει φραχτεί η είσοδος και η έξοδος προς Οινόφυτα στο ρεύμα από Λαμία προς Αθήνα; Η συγκεκριμένη έξοδος λειτουργούσε πολλά χρόνια και είναι ασφαλής μιας και διαθέτει λωρίδα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης. Δεν υπάρχει όμως χώρος για κατασκευή σταθμού διοδίων! Υποχρεώνεται τους κάτοικους να εξέρχονται στο επόμενο σημείο, στον Αυλώνα, ώστε να πληρώσουν εκεί αυξημένα διόδια και στη συνέχεια να διανύσουν δεκάδες χιλιόμετρα στον ακατάλληλο και επικίνδυνο παράδρομο για να επιστρέψουν στα Οινόφυτα.
Έχει γίνει κάποια ενέργεια από μέρους σας για την συντήρηση της παράπλευρου οδού και της κατασκευής στοιχείων ασφαλείας σε αυτήν; Εμείς πάντως διαπιστώσαμε πλήρη έλλειψη στοιχείων ασφαλείας στο οδοιπορικό με τον κ. Ιαβέρη.
Ποιος είναι υπεύθυνος για την κατασκευή και την συντήρηση των παράπλευρων δρόμων και των στοιχείων ασφαλείας τους; Πριν βιαστείτε να απαντήστε καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε το 4ο άρθρο της σύμβασή σας για το "Συμβατικό Αντικείμενο" και συγκεκριμένα το 4.3.3 (1) (ii) που ορίζει: "Τα έργα για τα οποία ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει με την παρούσα Σύμβαση μόνο την υποχρέωση μελέτης, χρηματοδότησης, κατασκευής και εγγύησης … είναι (1) Το δευτερεύον οδικό δίκτυο με όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας ως εξής: … (ii) οι παράπλευροι οδοί (S.R.)"Η κυρία Λάμπρου συνεχίζει "Μέσα στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχει συγκεκριμένο άρθρο, που αναφέρει ότι η εταιρεία έχει το δικαίωμα επιβολής διοδίων. Συνεπώς, οι Έλληνες πολίτες οφείλουν να πληρώνουν διόδια". Θα διαφωνήσουμε με την κυρία Λάμπρου, οι Έλληνες πολίτες οφείλουν να υπερασπιστούν τα Συνταγματικά τους δικαιώματα και να χρησιμοποιούν τις εθνικές οδούς χωρίς να πληρώνουν διόδια.
Με βάση τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής ένωσης τα διόδια πρέπει να βασίζονται μόνο στην ανάκτηση του κόστους λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του σχετικού δικτύου υποδομής. (Άρθρο 7 παρ. 9 της 1999/62/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από την 2006/38/ΕΚ). Τα διόδια όμως της Αθηνών - Λαμίας χρηματοδοτούν την ανάπτυξη της Ιονίας Οδού στο τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα.
Αντίθετα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι και τα διόδια της Ελευσίνας, όπου ο δημόσιος δρόμος Αθηνών - Κορίνθου, που έχει κατασκευαστεί με τους φόρους μας, τα τέλη κυκλοφορίας, το φόρο στη βενζίνη και τα διόδια που πληρώναμε τόσα χρόνια, παραχωρήθηκε στην πολυεθνική εταιρεία "Ολυμπία Οδός" για να κατασκευάσει την Κορίνθου - Πατρών.
Η Ολυμπία Οδός στην εθνική οδό Ελευσίνας - Πάτρας - Τσακώνας έχει εκτελέσει τα τελευταία 3 χρόνια το 17% του έργου. Δηλαδή με αυτούς τους ρυθμούς για να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο 83% του έργου θα χρειαστούν ακόμη 14 χρόνια!
Δηλαδή για όλα αυτά τα χρόνια θέλετε να πληρώνουμε ανύπαρκτες υπηρεσίες για να χρηματοδοτήσουμε, σαν να είμαστε συνέταιροι, την κατασκευή του δρόμου και στο τέλος δεν θα πάρουμε μέρισμα από τα κέρδη της "Ολυμπίας Οδός";
Η άποψή μας είναι ότι η "Ολυμπία Οδός" πρέπει να μας πληρώνει ψυχική οδύνη για να διανύουμε αυτό το δρόμο. Με αυτή τη μέθοδο θα επιταχυνθούν και οι κατασκευές των έργων.
Ο δρόμος αυτός έχει πληρωθεί με αίμα. Τα στατιστικά σας "99,7% των χρηστών πληρώνουν διόδια" που έχουν να κάνουν με το αν είναι δημοφιλές το κίνημα μας αφήνουν αδιάφορους. Κάποια στιγμή ανεξάρτητα με το αν είναι δημοφιλής ή όχι κάποια ενέργεια είμαστε υποχρεωμένοι να αντιδράσουμε και να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας.
Το ξεπούλημα της χώρας μας συνεχίζεται. Μετά τους δρόμους ξεπουλάμε και τους χώρους. Ήδη πήρε σειρά το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Η τρομοκράτηση των πολιτών συνεχίζεται. Μετά τις μηνύσεις της "Νέα Οδός", έρχεται η αγωγή της "Ολυμπία Οδός" και η ψήφιση στα μουλωχτά του 3ου τρομονόμου (3875/2010) που χαρακτηρίζει ως τρομοκρατική πράξη κακουργηματικού χαρακτήρα κάθε διαδήλωση, κατάληψη, φθορά ξένης περιουσίας, αδικήματα με τα οποία ήδη μας κατηγορούν.
Το σύνθημά μας "Ελεύθεροι δρόμοι για όλους" γίνεται "Όλοι στους δρόμους για την Ελευθερία".
Όλοι την Κυριακή 3 Οκτωβρίου στις 9:30 πμ στα διόδια Αφιδνών, στις 10:15 πμ στην Αττική Οδό (κόμβος Μεταμόρφωσης) και στις 11:00 πμ στα διόδια Ελευσίνας.
ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΩΝ & ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ
http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/09/blog-post_450.html